additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💰 Business

Lusail sees increased demand for office space supply

لوسيل تشهد زيادة في الطلب على المساحات المكتبية

The Peninsula

Doha: With commercial rents becoming affordable the demand for office space supply has increased significantly. The supply of purpose-built office accommodation in Qatar has now reached approximately 5.3 million square metres (sqm), said Cushman and Wakefield in its second quarter (Q2) report, recently.

As FIFA World Cup Qatar 2022 is approaching, several companies are opening branches in the country which is boosting the demand for office space supply. “As rents have become more affordable, demand for offices is increasingly for Grade A accommodation, most notably in Lusail. The Al Dafna/West Bay district has the largest concentration of supply with approximately 1.8 million sqm of gross leasable area in more than 70 buildings,” the consultancy firm said.

“QatarEnergy’s new headquarters in West Bay has been opening on a phased basis throughout 2022. It comprises more than 200,000 sqm of office space and will house QatarEnergy and affiliated companies. The relocation of QatarEnergy from various locations throughout Doha to the new HQ in West Bay is likely to result in an increase in vacancy rates in secondary locations,” it added.

The Q2 Real Estate Market Review report stated that the office rents remain stable after an extended period of decline. The office market in Qatar has been relatively subdued in recent months, with most leasing activity involving small suites of less than 200sqm. Having fallen by more than 50 percent between 2015 and 2021, office rents have largely plateaued with the highest rents in the market being sought in West Bay and Msheireb Downtown.

There has been very limited demand for shell-and-core office space over the past three years, and this type of accommodation is available throughout Doha with rent free incentives to subsidise tenant fit-out costs.

Prime rents in West Bay range from QR100 to QR120 per sqm per month exclusive of service charges. Office spaces leased as ‘shell and core’ can be secured for as little as QR60 per sqm per month in some areas of central Doha, where vacancy rates are climbing. Office suites in Lusail typically command rent of between QR75 and QR100 per sqm per month, the report further said.

ذا بينينسولا

الدوحة: مع ارتفاع أسعار الإيجارات التجارية، زاد الطلب على المساحات المكتبية بشكل كبير. حيث قال كوشمان وويكفيلد في تقرير الربع الثاني، مؤخراً، إن المعروض من المساكن المكتبية المصممة لهذا الغرض في قطر قد وصل الآن إلى ما يقرب من 5.3 مليون متر مربع (متر مربع).

ومع اقتراب نهائيات كأس العالم FIFA قطر 2022، تفتح العديد من الشركات فروعاً لها في الدولة مما يعزز الطلب على المعروض من المساحات المكتبية. “نظراً لأن الإيجارات أصبحت ميسورة التكلفة، فإن الطلب على المكاتب يزداد بشكل متزايد على أماكن الإقامة من الدرجة الأولى، وعلى الأخص في لوسيل. وقالت الشركة الاستشارية إن منطقة الدفنة / الخليج الغربي لديها أكبر تجمع للإمدادات بحوالي 1.8 مليون متر مربع من المساحة الإجمالية القابلة للتأجير في أكثر من 70 مبنى.

“تم افتتاح المقر الرئيسي الجديد لقطر إنرجي في الخليج الغربي على مراحل طوال عام 2022. ويضم أكثر من 200 ألف متر مربع من المساحات المكتبية وسيضم شركة قطر إنرجي والشركات التابعة لها. ومن المرجح أن يؤدي نقل شركة قطر للطاقة من مواقع مختلفة في جميع أنحاء الدوحة إلى المقر الرئيسي الجديد في الخليج الغربي إلى زيادة معدلات الشواغر في المواقع الثانوية.

وقد ذكر تقرير مراجعة سوق العقارات للربع الثاني أن إيجارات المكاتب ظلت مستقرة بعد فترة طويلة من الانخفاض. فقد كان سوق المكاتب في قطر ضعيفًا نسبيًا في الأشهر الأخيرة، حيث اشتملت معظم أنشطة التأجير على أجنحة صغيرة تقل مساحتها عن 200 متر مربع. بعد أن هبطت إيجارات المكاتب بأكثر من 50 في المائة بين عامي 2015 و 2021 ، استقرت إيجارات المكاتب إلى حد كبير مع البحث عن أعلى إيجارات في السوق في الخليج الغربي ومشيرب وسط المدينة.

وكان هناك طلب محدود للغاية على المساحات المكتبية الأساسية على مدى السنوات الثلاث الماضية، وهذا النوع من أماكن الإقامة متاح في جميع أنحاء الدوحة مع حوافز خالية من الإيجار لدعم تكاليف تجهيز المستأجر.

تتراوح الإيجارات الرئيسية في الخليج الغربي من 100 ريال قطري إلى 120 ريال قطري لكل متر مربع شهريًا باستثناء رسوم الخدمة. حيث يمكن تأمين المساحات المكتبية المستأجرة على شكل “هيكل وأساسي” مقابل 60 ريال قطري لكل متر مربع شهريًا في بعض مناطق وسط الدوحة، حيث ترتفع معدلات الشواغر. ويتراوح إيجار الأجنحة المكتبية في لوسيل عادة بين 75 و 100 ريال قطري لكل متر مربع شهريًا، وفقًا للتقرير.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button