additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

😎 LifeStyle👩‍🎨 Art

‘Collectibles and Memories’ exhibition at Katara

افتتاح معرض “مقتنيات وذكريات” في كتارا

The Peninsula

Doha: Cultural Village Foundation, Katara, General Manager Prof. Dr. Khalid bin Ibrahim Al Sulaiti inaugurated on Sunday the Collectibles and Memories exhibition in Building 19 in Katara, in the presence of H E Dr. Mohamed Saleh Al Sada, former Minister of Energy and Industry, and a large number of people, and the media.

The exhibition is a large collection of collectibles, amounting to approximately 250 pieces, by the hobbyist Khaled Jamal Al Ajmi, and the pieces varied between household and musical instruments and traditional clothing.

Dr. Al Sulaiti said: “The hobby of collecting collectibles is active among Qatari youth, who are very proud of the heritage of their fathers and grandfathers, and Katara encourages Qatari youth in all their interests.” He pointed out that Katara has diversity in its exhibitions, as it deals with all arts and interests from plastic art or photography, in addition to displaying rare or historical collectibles, adding that this diversity enriches the cultural scene and meets all interests.

Regarding his exhibition, Khaled Al Ajmi said: “The exhibition consists of many ancient pieces that were found in different times in the homes of the people of Qatar and used by parents and grandparents in the Qatari house. They include glass, boxes, old clothes, CD players, recorders, radios and pottery.”

He added, the idea of ​​the exhibition is to preserve the beautiful Qatari heritage, enlighten the future generation and bring back memories for people who lived through this period.

قنا

الدوحة: افتتح الدكتور خالد بن إبراهيم السليطي المدير العام للمؤسسة العامة للحي الثقافي /كتارا/ مساء الأمس معرض “مقتنيات وذكريات” بالمبنى 19 في كتارا، وذلك بحضور سعادة الدكتور محمد صالح السادة وزير الطاقة والصناعة السابق وعدد كبير من المهتمين والإعلاميين.

ويتضمن المعرض مجموعة كبيرة من المقتنيات يصل عددها إلى قرابة 250 قطعة تعود جميعها للسيد خالد جمال العجمي هاوي جمع مقتنيات وانتيكات.

ويضم المعرض مجموعة من المقتنيات والقطع العريقة التي مرت بالزمن الماضي في بيوت أهل قطر، حيث تنوعت القطع ما بين أدوات منزلية وموسيقية وملابس تراثية وغيرها.

وقال الدكتور خالد بن إبراهيم السليطي بهذه المناسبة: “إن هواية جمع المقتنيات تنشط بين الشباب القطري الذي يعتز كثيرا بتراث آبائه وأجداده، وتعمل كتارا على تشجيع الشباب القطري في كل اهتماماته”.

وأشار إلى أن كتارا تتنوع في معارضها، حيث تتناول جميع الفنون والاهتمامات من فن تشكيلي أو تصوير فوتوغرافي، بالإضافة إلى عرض المقتنيات النادرة أو التاريخية، لافتا إلى أن هذا التنوع يثري الساحة الثقافية ويلبي جميع الاهتمامات.

من جانبه، أكد سعادة الدكتور محمد صالح السادة، في تصريحات لوكالة الأنباء القطرية /قنا/، أن الحراك الثقافي في دولة قطر شهد تطورا ملحوظا، خاصة بعد الاهتمام بالتراث، إذ أن الاهتمام بهذا الجانب هو توثيق لتراث وتاريخ دولة قطر، بالإضافة إلى أنه يعطي فكرة للجيل الجديد عن التراث القطري، ويمنحه فرصة للتعرف على نواحي الحياة القديمة في دولة قطر.

ولفت إلى أن الدولة وفرت منصات للهواة تمنحهم فرصة عرض مقتنياتهم من خلالها، مما يساعد على توثيقها وعرضها للنشء، مشيرا إلى أن صاحب المعرض ركز في مشاركته على النواحي التراثية القطرية، إذ أن المعرض يعكس المجهود الكبير لصاحبه في جمع واقتناء كل ما يتعلق بالتراث القطري.

من جهته، قال السيد خالد العجمي صاحب المعرض: “إن المعرض يحتوي على الكثير من القطع العريقة التي وجدت في أزمنة مختلفة في بيوت أهل قطر واستخدمها الآباء والأجداد في البيت القطري، من زجاجيات وصناديق وملابس قديمة وأدوات تشغيل الاسطوانات، ومسجلات وأجهزة الراديو وخزفيات”.

وأضاف أن فكرة المعرض تهدف إلى المحافظة على التراث القطري الجميل وتنوير جيل المستقبل واسترجاع الذكريات للأشخاص الذين عاصروا فترة من الزمن تعود إلى القرون الماضية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button