additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

📌 Featured🏆2022

Five Key Facts about Lusail Stadium

خمس حقائق أساسية حول استاد لوسيل

QNA

Doha: The Supreme Committee for Delivery and Legacy (SC) issued a report on Monday clarifying five key facts about Lusail Stadium, the largest stadium of the FIFA World Cup Qatar 2022.

In its report, the SC said: “Embodying Qatar’s ambition, along with the countrys passion for sharing Arab culture with the world, the 80,000-capacity Lusail Stadium will host the Lusail Super Cup between the champions of Saudi Arabia and Egypt on Friday 9 September”.

“Lusail will be the eighth and final FIFA World Cup Qatar 2022 tournament venue to be unveiled after Khalifa International, Al Janoub, Education City, Ahmad Bin Ali, Al Thumama, Al Bayt and Stadium 974. Lusail is Qatars biggest stadium and will host matches during every stage of this years World Cup, including the final on 18 December, which is also Qatar National Day,” added the report.

According to the SC report, the spectacular venue will become the centerpiece of Lusail a newly-built, state-of-the-art metropolis, designed specifically with residents needs in mind. The stadium writes a new page in Qatar’s story, while paying homage to the rich history of the country and region.

The report highlighted five key facts about Lusail Stadium. First: Modern, yet historic: Lusails design is inspired by the interplay of light and shadow that characterizes the fanar lantern. The stadiums shape and facade echo the intricate decorative motifs on bowls and other vessels characteristic of the golden age of art and craftsmanship in the Arab and Islamic world.

Second, Fit for a final: Lusail will host ten matches during the World Cup which is more than any other Qatar 2022 venue. In addition to six group stage games, it will host knockout contests in the round of 16, quarter-finals, semi-finals and final. The first World Cup match to be hosted at Lusail will be the Group C clash between Argentina and Saudi Arabia on 22 November.

Third, A community hub: The stadium and surrounding precinct are set to feature a host of civic facilities, including housing, shops, food and beverage outlets, a health clinic and school. After the World Cup, the modular upper tier is set to be repurposed, with the seats donated to a community which lacks sporting infrastructure.

Fourth, Green stadium in a green city: The construction of Lusail employed sustainable building practices and waste water recycling measures. The site conserved 40% more water than conventional stadium developments, with the recycled water used to irrigate plants around the venue. Made from a state-of-the-art material called Polytetrafluoroethylene (PTFE), the roof protects the stadium from warm wind, keeps out dust and allows in enough light for the pitch to grow, while providing shade to reduce the burden on the stadiums cooling technology.

Fifth, Close to public transport: Hayya Card holders will be able to use Qatars state-of-the-art public transport system for free from 11 November to 23 December 2022. Fans will be able to access the stadium by using the Doha Metro and arriving at Lusail QNB Station, which is on the Red Line and a short distance from the venue. Drivers will be able to access the stadium from the Al Khor Expressway. There will be a number of park and ride facilities in close proximity to the stadium. Post-2022, people will be able to reach the facility by using the Lusail Light Rail Tram.

قنا

الدوحة: أصدرت اللجنة العليا للمشاريع والإرث، يوم أمس، بيانا أوضحت فيه خمس حقائق أساسية حول استاد لوسيل أكبر استادات كأس العالم FIFA قطر 2022.

وقالت اللجنة في بيانها..إن استاد لوسيل، ثامن استادات كأس العالم FIFA قطر 2022 وأكبرها، يجسد الجهود المتواصلة في قطر لإلقاء الضوء على تراثها العريق وثقافتها الغنية، والعادات والتقاليد العربية الأصيلة.

ويعد الاستاد، الذي يفتتح رسمياً بمباراة كأس سوبر لوسيل بين بطلي الدوري السعودي والدوري المصري والمقررة في التاسع من سبتمبر المقبل هو آخر الملاعب التي شيدت خصيصا لاستضافة المونديال، بعد تدشين سبعة استادات هي؛ خليفة الدولي، والجنوب، والمدينة التعليمية، وأحمد بن علي، والثمامة، والبيت، و974.

ويتسع استاد لوسيل لأكثر من 80 ألف مشجع، ويستضيف مباريات في جميع مراحل منافسات المونديال، بداية بمباراة الأرجنتين والسعودية يوم 22 نوفمبرالمقبل ، لحساب المجموعة الثالثة، وختاماً بنهائي البطولة في 18 ديسمبر المقبل ، تزامناً مع اليوم الوطني لدولة قطر.

ويتميز الاستاد، الذي يقع في مدينة لوسيل العصرية، بتصميم فريد يعكس طابع المدينة التي جرى تشييدها على أحدث طراز لتلبية احتياجات سكانها، ليسطر صفحة جديدة من تاريخ دولة قطر، وليرمز في الوقت ذاته إلى ثراء وعراقة ماضي البلاد والمنطقة.

واستعرض البيان الحقائق الرئيسية الخمس عن الاستاد، وأولها التصميم الذي يجمع بين الأصالة والمعاصرة، حيث استُوحي التصميم الفريد لاستاد لوسيل من تداخل الضوء والظل الذي يتميز به الفنار العربي التقليدي أو الفانوس، فيما يعكس هيكل الاستاد وواجهته النقوش ذات التفاصيل الدقيقة التي تحملها أوعية الطعام والأواني التقليدية، وغيرها من القطع الفنية التي انتشرت في أرجاء العالم العربي والإسلامي خلال فترة النهضة التي شهدتها المنطقة.

وثانية هذه الحقائق أن الاستاد يمثل مسرحا مثالثا لنهائي البطولة، حيث يستضيف عشر مباريات في كأس العالم FIFA قطر 2022 ، ما يعد أكبر عدد من المباريات مقارنة ببقية استادات البطولة، منها ست مباريات في دور المجموعات، ومباراة واحدة في كل من دور الستة عشر، وربع النهائي، ونصف النهائي، إضافة إلى المباراة النهائية.

أما الحقيقة الثالثة فيمثل الاستاد وجهة مجتمعية نابضة بالحياة، حيث سيجري تحويله والمنطقة المحيطة به عقب إسدال الستار على منافسات المونديال ، إلى وجهة مجتمعية حيوية تضم وحدات سكنية ومتاجر ومطاعم ومقاهي وعيادة طبية ومدرسة، كذلك من المقرر تفكيك الجزء العلوي من مقاعد المدرجات والتبرع بها لصالح الدول التي تحتاج إلى بنية تحتية رياضية.

وتتمثل الحقيقة الرابعة في أن تصميم الاستاد صديق للبيئة حيث جرى تصميمه وتشييده مع الأخذ بالاعتبار أهمية التخطيط المستدام والمحافظة على البيئة، وقد حصل الاستاد على شهادة المنظومة العالمية لتقييم الاستدامة (جي ساس) من فئة خمس نجوم في التصميم والبناء، حيث روعي استخدام معايير البناء المستدامة وتدابير إعادة تدوير المياه.

وتضمن التجهيزات الحديثة توفيراً في المياه بنسبة 40 بالمئة مقارنة بغيره من الاستادات التقليدية، مع استخدام المياه المعاد تدويرها لري النباتات في المنطقة المحيطة بالاستاد، كما جرى تشييد السقف باستخدام مادة خاصة معروفة باسم “بولي تترا لورو إيثيلين”، والتي تحمي الاستاد من الرياح والأتربة، وتسمح في الوقت نفسه بدخول قدر كاف من ضوء الشمس لنمو العشب في أرضية الملعب، مع توفير الظل لتخفيف العبء على تقنية التبريد في الاستاد.

أما الحقيقة الخامسة والأخيرة فتكمن في قرب الاستاد من وسائل النقل العام، فبإمكان المشجعين حاملي بطاقة /هيّا/ الاستفادة من خدمات النقل المجانية عبر وسائل المواصلات العامة الحديثة في أنحاء قطر من 11 نوفمبر حتى 23 ديسمبر 2022. وسيتمكن المشجعون من الوصول مباشرة إلى استاد لوسيل من خلال مترو الدوحة عبر محطة لوسيل على الخط الأحمر، والتي تقع على مسافة قصيرة من الاستاد.

أما سائقو السيارات الخاصة ومرافقوهم فيمكنهم الوصول إلى الاستاد عبر طريق الخور السريع، وتتوفر مواقف السيارات ووسائل النقل بالقرب من الاستاد. وفي المرحلة التي تلي المونديال، سيصبح من الممكن الوصول إلى الاستاد من خلال شبكة الترام الخفيف بمدينة لوسيل.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button