additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💰 Business

Qatar’s Import Unit Index Decreases in Q2-2022

مؤشر قيمة وحدة الواردات بالدولة يسجل انخفاضا في الربع الثاني من العام الجاري

QNA

Doha: Qatar’s Import Unit Index Value (IUIV) in 2022’s Q2 reached to 102.09 points showing a decrease of 1.14% from Q1 and 0.29% from the same time last year.

The index released by the Planning and Statistics Authority comprises 10 main groups based on the Standard International Trade Classification (SITC4).

A Q-o-Q analysis showed the index seeing a decline in four groups– “Machinery and transport equipment” by 3.37% followed by “Mineral fuels, lubricants and related materials” by 2.67%, then “Animal and Vegetable Oils, fats and waxes” by 1.96% and “Food and live animals” by 0.41%.

The same analysis revealed an increase in groups of “Beverages and tobacco” by 2.84% followed by “Manufactured goods classified chiefly by material” by 2.44%, then “Miscellaneous manufactured articles” by 0.58%,”Chemicals and related products” by 0.46%, “Crude materials, inedible, except fuels” by 0.28%.

“Commodities and transactions not classified elsewhere in SITC” saw no change according to the analysis.

The Y-o-Y decrease in the import unit index has been attributed to a decline in five groups as follows:

“Mineral fuels, lubricants and related materials” by 8.13%, “Crude materials, inedible, except fuels” by 3.8%, “Animal and Vegetable Oils, fats and waxes” by 3.4%, “Food and live animals” by 1.19% and “Machinery and transport equipment” by 0.96%.

A Y-o-Y increase has been recorded in “Beverages and tobacco” by 4.61%, Chemicals and Related Products by 2.37%, “Miscellaneous manufactured articles” by 1.4%, “Manufactured goods classified chiefly by material” by 0.96% and “Commodities and transactions not classified elsewhere in SITC” by 0.15%.

قنا

الدوحة: سجل مؤشر قيمة وحدة الواردات بالدولة، 102.09 نقطة في الربع الثاني من العام الجاري منخفضا عن الربع السابق بنسبة 1.14 في المئة، وبنسبة 0.29 في المئة قياسا بالربع المماثل من العام الماضي (الربع الثاني من 2021).

ويتكون مؤشر الرقم القياسي لقيمة وحدة الواردات الصادر عن جهاز التخطيط والإحصاء، من عشر مجموعات رئيسية مصنفة بحسب دليل التصنيف القياسي للتجارة الدولية (SITC4).

وبالمقارنة بين الربع الثاني من 2022، والربع الأول من العام ذاته، تظهر البيانات انخفاضا في أربع مجموعات تتمثل في: مجموعة الآلات والماكينات ومعدات النقل بنسبة 3.37 في المئة، تلتها مجموعة الوقود المعدني ومواد التشحيم والمواد المشابهة بنسبة 2.67 في المئة، ومجموعة الشحوم والزيوت والشموع من أصل نباتي أو حيواني المنشأ بنسبة 1.96 في المئة، ومجموعة الأغذية والحيوانات الحية بنسبة 0.41 في المئة.

أما بالنسبة للارتفاع فقد حدث في، مجموعة المشروبات والتبغ 2.84 في المئة، تلتها مجموعة مصنوعات متنوعة مصنفة أساسا حسب مادة الصنع بنسبة 2.44 في المئة، تلتها مجموعة مصنوعات متنوعة مصنفة أساسا حسب مادة الصنع بنسبة 2.44 في المئة، ومجموعة مصنوعات متنوعة بنسبة 0.58 في المئة، ومجموعة المواد الكيمياوية والمواد ذات العلاقة بنسبة 0.46 في المئة، ومجموعة المواد الخام غير الصالحة للأكل باستثناء المحروقات بنسبة 0.28 في المئة، في حين لم تشهد مجموعة بضائع وسلع أخرى غير داخلة ولا مصنفة في موضع آخر، أي تغير يذكر.

وبحسب البيانات فإن الانخفاض السنوي للمؤشر (مقارنة بين الربع الثاني من 2022 والربع المماثل من 2021) يعزى إلى الانخفاض في خمس مجموعات تتمثل في مجموعة الوقود المعدني ومواد التشحيم والمواد المشابهة بنسبة 8.13 في المئة، تليها مجموعة المواد الخام غير الصالحة للأكل باستثناء المحروقات بنسبة 3.8 في المئة، ومجموعة الشحوم والزيوت والشموع من أصل نباتي أو حيواني المنشأ بنسبة 3.4 في المئة، ومجموعة الأغذية والحيوانات الحية بنسبة 1.19 في المئة، ومجموعة الآلات والماكينات ومعدات النقل بنسبة 0.96 في المئة.

وسجلت البيانات ارتفاعا في مجموعات: المشروبات والتبغ 4.61 في المئة، تلتها المواد الكيمياوية والمواد ذات العلاقة بنسبة 2.37 في المئة، ومصنوعات متنوعة بنسبة 1.4 في المئة، ومصنوعات متنوعة مصنفة أساسا حسب مادة الصنع بنسبة 0.96 في المئة، وبضائع وسلع أخرى غير داخلة ولا مصنفة في موضع آخر بنسبة 0.15 في المئة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button