additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💰 Business📌 Featured😎 LifeStyle🏆2022🇶🇦 DOHA

Residential rents soar ahead of 2022 World Cup

ارتفاع إيجارات الخدمات السكنية قبل كأس العالم 2022

The Peninsula

Doha: Residential rents soar ahead of the FIFA World Cup Qatar 2022, with the residential real estate sector witnessing strong growth in rents during the second quarter (Q2) of the year and apartments seeing the highest increases, Cushman & Wakefield has said in its “Qatar Q2 Real Estate Market Review”.

The report added that a spike in short-term demands ahead of the FIFA World Cup has seen some asking rents increase by more than 30 percent year-to-year.

Following growth of 5-7 percent in Q1, the pace of residential rent increases accelerated in April and May as landlords took advantage of a spike in demand related to the FIFA World Cup in November and December, the report said.

By June, Cushman and Wakefield estimate that apartment rents had, on average, increased by over 30 percent on the same time last year.

Rental increases are being driven by demand for accommodation ahead of the World Cup, with tens of thousands of apartments being reserved both for fans and staff accommodation for companies providing World Cup-related services.

“The surge in rent is based on a short-term World Cup-related spike in demand, with rents expected to fall again in 2023 as demand subsides and available properties return to the market. This has led to an increasing trend in landlords insisting on two-year leases for apartments over recent months. There is also an increasing trend in tenants not having their leases renewed on request, as some landlords look to vacate their properties and capitalize on inflated World Cup rents,” said Cushman and Wakefield.

The supply of residential accommodation for fans visiting Qatar for the World Cup in November has been the focus of significant attention in 2022. In May, Barwa confirmed a 6-month lease on the new Barahat Al Janoub affordable housing scheme, to provide one of the largest concentrations of fan housing for the World Cup – with almost 17,000 rooms available.

According to statistics released by the Planning and Statistics Authority, the number of residential sales transactions fell by 19 percent over the first five months of the year compared to the corresponding period last year. This followed a year-on-year fall of 30 percent in December. The report noted that these statistics indicate that the pace of residential property sales has slowed since an initial surge in activity following the introduction of Law No.16 of 2018, which saw non-Qataris take advantage of the changes to ownership laws in areas such as Lusail.

ذا بينينسولا

الدوحة: ارتفعت إيجارات المساكن قبل انطلاق بطولة كأس العالم لكرة القدم قطر 2022، حيث شهد قطاع العقارات السكنية نمواً قوياً في الإيجارات خلال الربع الثاني من العام وشهدت الشقق أعلى الزيادات، فحسبما قالت كوشمان آند ويكفيلد في تقريرها “مراجعة سوق العقارات في قطر للربع الثاني من العام”.

وأضاف التقرير أن ارتفاع الطلب على المدى القصير قبل نهائيات كأس العالم قد أدى إلى مطالبة البعض بزيادة الإيجارات بأكثر من 30 في المائة على أساس سنوي.

وقال التقرير إنه بعد نمو بنسبة 5-7 في المائة في الربع الأول، تسارعت وتيرة الزيادات في الإيجارات السكنية في أبريل ومايو حيث استفاد أصحاب العقارات من ارتفاع الطلب المرتبط بكأس العالم لكرة القدم في نوفمبر وديسمبر.

وبحلول يونيو ، قدرت كوشمان وويكفيلد أن إيجارات الشقق، في المتوسط، زادت بأكثر من 30 في المائة في نفس الوقت من العام الماضي.

الزيادات في الإيجارات مدفوعة بالطلب على أماكن الإقامة قبل كأس العالم ، حيث تم حجز عشرات الآلاف من الشقق لكل من المشجعين وأماكن إقامة الموظفين للشركات التي تقدم خدمات متعلقة بكأس العالم.

“تستند الزيادة في الإيجارات إلى ارتفاع الطلب على المدى القصير المرتبط بكأس العالم ، حيث من المتوقع أن تنخفض الإيجارات مرة أخرى في عام 2023 مع تراجع الطلب وعودة العقارات المتاحة إلى السوق. وقد أدى ذلك إلى اتجاه متزايد في إصرار الملاك على عقود إيجار لمدة عامين للشقق خلال الأشهر الأخيرة.

وقالت كوشمان وويكفيلد: “هناك أيضًا اتجاه متزايد في عدم تجديد عقود الإيجار للمستأجرين عند الطلب ، حيث يتطلع بعض الملاك إلى إخلاء ممتلكاتهم والاستفادة من إيجارات كأس العالم المتضخمة”.

حظي توفير أماكن إقامة للمشجعين الذين يزورون قطر للمشاركة في نهائيات كأس العالم في نوفمبر باهتمام كبير في عام 2022. وفي مايو ، فقد أكدت بروة عقد إيجار لمدة 6 أشهر لمشروع الإسكان الجديد براحة الجنوب، وذلك لتوفير واحد من أكبر المشروعات تجمعات من مشجعي كأس العالم – مع ما يقرب من 17000 غرفة متاحة.

وبحسب الإحصاءات الصادرة عن جهاز التخطيط والإحصاء، فقد انخفض عدد صفقات بيع الوحدات السكنية بنسبة 19٪ خلال الأشهر الخمسة الأولى من العام مقارنة بالفترة المماثلة من العام الماضي. جاء ذلك في أعقاب انخفاض سنوي بنسبة 30 في المائة في ديسمبر.

وأشار التقرير إلى أن هذه الإحصائيات تشير إلى أن وتيرة مبيعات العقارات السكنية قد تباطأت منذ الارتفاع الأولي في النشاط بعد إدخال القانون رقم 16 لعام 2018، والذي شهد استفادة غير القطريين من التغييرات في قوانين الملكية في مناطق مثل لوسيل.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button