additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

📚Education

QNL, UNESCO initiative to highlight Yemeni Documentary heritage

مكتبة قطر الوطنية ومنظمة اليونسكو تعتزمان إطلاق معرض حول التراث الوثائقي لليمن

Gulf Times

Doha: Qatar National Library (QNL) signed a Letter of Intent with the United Nations Educational, Scientific and Cultural Organisation (Unesco) Wednesday to organise an exhibition to showcase Yemeni documentary heritage from May to July 2023.

The exhibition, supported by the Unesco office for the Gulf States and Yemen, will be built on QNL’s rich photography and manuscripts collection from Yemen and aims to raise awareness of the importance of protecting and preserving it.

Tan Huism, executive director QNL, said: “We are pleased to collaborate with Unesco to offer the public an opportunity to learn about Yemeni culture and heritage. QNL plays a significant role in increasing awareness and appreciation of local and regional heritage and has also been providing global access to knowledge across regional and international fronts.”

“With a treasure trove of some of the rarest and most valuable historical images and manuscripts from Yemen, we believe the exhibition will be a wonderful way for our communities to explore and engage with the cultural wealth of the country. The agreement is also an example of QNL’s efforts in raising awareness around the need for greater protection of the region’s documentary heritage,” she added.

Salah Khaled, director of the Unesco Doha Office for Gulf States and Yemen, said: “We are happy to pursue our longstanding partnership with Qatar National Library through the organisation of this exhibition, which will shed light on the importance of preserving and protecting Yemeni documentary heritage. Today, more than ever, documentary heritage institutions in Yemen need support and funding to ensure the preservation of their extraordinary cultural heritage that is under increasing risk.”

“We hope through this project, to raise awareness about the richness of the Yemeni heritage and highlight the importance and urgency of supporting initiatives that will have a direct impact on the preservation of documentary heritage,” he added.

قنا

الدوحة: وقّعت مكتبة قطر الوطنية، مذكرة إعلان نوايا مع المكتب الإقليمي لمنظمة الأمم المتحدة للتربية والعلم والثقافة /اليونسكو/ لدول الخليج واليمن بشأن التعاون المشترك في تنظيم معرض حول التراث الوثائقي لليمن من المزمع إطلاقه خلال الفترة من مايو إلى يوليو 2023.

ويعتمد المعرض الذي يدعمه المكتب الإقليمي لمنظمة الأمم المتحدة للتربية والعلم والثقافة /اليونسكو/ لدول الخليج واليمن على المقتنيات الفريدة للمكتبة التراثية من الصور الفوتوغرافية والمخطوطات حول اليمن.

ويهدف المعرض إلى إثراء الوعي بأهمية حماية التراث الوثائقي لليمن ولفت الأنظار لضرورة صونه والحفاظ عليه.

وحول توقيع هذه المذكرة علّقت السيدة هوسم تان، المدير التنفيذي لمكتبة قطر الوطنية، بقولها “نحن سعداء بالتعاون مع اليونسكو مجددًا لكي نقدم للجمهور فرصة التعرف على تراث اليمن وثقافته، إذ تسهم المكتبة بدور بارز في زيادة الوعي بتراث قطر والمنطقة وإدراك قيمته الفريدة والشعور إزاءه بالتقدير والإعجاب، بالإضافة إلى جهودها الأصيلة في نشر المعرفة على مستوى العالم على مختلف الأصعدة الإقليمية والدولية”.

وأضافت قائلة “نثق في أن المعرض، بما يتضمنه من كنوز فريدة من المخطوطات والصور التاريخية النادرة من اليمن، سيقدم لمجتمعنا وسيلة رائعة لاستكشاف الثروة الثقافية لهذا البلد العربي الشقيق وإدراكها وفهمها، وما هذا الاتفاق إلا أحد الأمثلة العديدة على جهود المكتبة المتواصلة في حشد الدعم ودق جرس الإنذار بضرورة توفير حماية أكبر للتراث الوثائقي للمنطقة بأكملها”.

وقال السيد صلاح خالد، مدير مكتب اليونسكو الإقليمي في الدوحة لدول الخليج واليمن “يسرنا أن نبدأ فصلًا جديدًا من مسيرة التعاون الوثيق والشراكة الطويلة مع مكتبة قطر الوطنية عبر تنظيم هذا المعرض الذي سيلقي الضوء على أهمية الحفاظ على التراث الوثائقي اليمني وحمايته. لقد صارت مؤسسات التراث الوثائقي في اليمن اليوم وبصورة أشد إلحاحًا من أي وقت مضى، في أمس الحاجة إلى الدعم والتمويل لضمان صون تراثها الثقافي الاستثنائي الذي يتعرض لمخاطر جمّة ومتزايدة”.

وأضاف السيد صلاح خالد “نأمل من خلال هذا المعرض أن ننجح في تسليط الضوء على ثراء التراث اليمني وعراقته ونبرز أهميته التاريخية الفريدة وأهمية المبادرات الداعمة التي سيكون لها تأثير إيجابي ومباشر على جهود حفظ التراث الوثائقي وصونه”.

ولا تدخر المكتبة وسعًا في إبرام اتفاقيات التعاون الإقليمية والدولية التي تمكّنها من مواصلة دورها في نشر الإرث الثقافي للعالم العربي وتوفير المحتوى المعرفي المفيد عبر المصادر التعليمية والثقافية المطبوعة والرقمية بما يلبي الاحتياجات المعرفية لمختلف فئات المجتمع في شتى مجالات الحياة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button