additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💰 Business🌍 World🦠Coronavirus

QNB: The World Will Benefit from the Recovery of Economic Activity as Coronavirus Pandemic Fades

بنك قطر الوطني: العالم سيستفيد من تعافي النشاط الاقتصادي مع تلاشي جائحة كورونا

QNA

Doha: Qatar National Bank (QNB) said that more than two years since Covid-19 was first discovered, China again appears to be the epicenter of the pandemic. At least that’s the take-away from recent headlines. However, focusing too much on China distracts us from the bigger global picture, which is that the Covid-19 pandemic is fading. Indeed, thanks mainly to effective vaccines, Covid-19 is gradually becoming an endemic disease that we simply have to learn to live with.

The report said that we are well past the peak of the wave of the pandemic caused by Omicron and its sub-variants. One million (Mn) Covid-19 cases per day were recorded globally in the 7 days ending on the 10th of April, down from a peak of 3.4 Mn in late January 2022.

However, case numbers remain much higher in Europe and Asia, relative to North America and the Rest of the World (RoW). Deaths attributed to Covid-19 have fallen even more rapidly to an average of only 3,400 per day, down from a peak of 11,000 in February 2022, and less than a third of the peaks caused by other variants last year. Dividing the number of deaths by cases gives a crude estimate of the mortality rate, which has fallen to 0.3%, down from a peak of 7.4% in April 2020.

The broad distribution of effective vaccines is the main reason that the mortality rate has fallen so much.

Indeed, over 11 billion (Bn) vaccine doses have been administered, including 1.7 Bn boosters. As a result, over 5 Bn people have received at least one dose and 4.6 Bn have been fully vaccinated. The high and rising level of vaccinations globally is reducing the need for strict lockdowns and other mitigation measures in most countries, with the obvious exception of China. In turn, this means that the headwind from the pandemic on the global economy is fading. However, risks remain.

First, the Omicron variant is causing serious problems in China, which has recorded 19,000 new Covid cases per day on average over the past week, surpassing the previous peak in early 2020. The surge in cases is because Omicron is so much more infectious than previous variants.

Indeed, China is struggling to bring cases back under control, even with stringent lockdowns in major cities like Shanghai and Shenzhen. Goldman Sachs estimate that 18% of the economy is currently facing lockdowns and expect containment policies to remain in place until late this year. As a result, China faces the costs of both attempting to contain Omicron as well as the possibility that containment fails, and the virus runs through a relatively unprotected population. Therefore, expect weaker Chinese growth in 2022, with knock-on effects on the outlook for growth in Asia and the whole global economy.

Second, the still-high number of Covid-19 infections in the global population provides the virus with ample opportunities to mutate and produce new variants. The process of evolution and natural selection favours the creation of new variants which are more infections, but less deadly. Hopefully, scientists can develop booster shots tailored to new variants, or pan-coronavirus vaccines able to tackle all variants.

However, there is still a risk that we are faced with a new variant, which is more deadly and still highly infectious. Indeed, UK Prime Minister Boris Johnson has refused to rule out further Covid-19 lockdowns, saying “there could be a new variant more deadly” that emerges in future.

QNB report said that the pandemic is fading, but case numbers remain high, as does the likelihood that we face future waves as new variants emerge. This means that the global economy should continue to benefit from rebounding economic activity in many countries.

To conclude, the report added that in contrast, Chinas struggles with Omicron will act as a drag on the global economy through both lower domestic consumption and weaker exports, increasing stress on global shipping and supply chains.

قنا

الدوحة: بيّن تقرير بنك قطر الوطني QNB أن الاقتصاد العالمي سيستمر في الاستفادة من تعافي النشاط الاقتصادي في العديد من البلدان في الوقت الذي بدأت فيه جائحة كوفيد – 19 في التلاشي.

واستدرك التقرير الأسبوعي لبنك قطر الوطني QNB أن معركة الصين ضد المتحور أوميكرون ستكون بمثابة عائق للاقتصاد العالمي من خلال انخفاض الاستهلاك المحلي وضعف الصادرات، مما يزيد الضغط على خطوط الشحن العالمية وسلاسل الإمداد.

ولفت التقرير إلى أنه بعد مرور أكثر من عامين على اكتشاف كوفيد-19 لأول مرة، يبدو أن الصين أصبحت مجددا بؤرة للجائحة، وهو ما تشير إليه على الأقل العناوين الإخبارية الأخيرة، ولكن الإفراط في التركيز على الصين يصرف انتباهنا عن الصورة العالمية الأكبر، والتي تشير إلى أن جائحة كوفيد-19 آخذة في التلاشي، وبفضل اللقاحات الفعالة، يتحول كوفيد-19 تدريجيا إلى مرض مستوطن، وعلينا ببساطة أن نتعلم كيف نتعايش معه.

ودعا التقرير إلى ضرورة الانتباه إلى ثلاثة مخاطر جوهرية متبقية تتمثل في المعركة بين أوميكرون وسياسة “صفر حالات” المتبعة في الصين، واحتمال ظهور سلالة أكثر فتكا، وإرث الجائحة بحد ذاته والاستجابة الحكومية عبر السياسات.

وفي معرض تحليله للمؤشرات الرئيسية للجائحة كورونا التي تثبت تلاشيها، قال التقرير إنه تم تجاوز بشكل كبير ذروة موجة الجائحة التي نتجت عن أوميكرون ومتحوراته الفرعية، فقد تم تسجيل مليون حالة كوفيد-19 يوميا على مستوى العالم في الأيام السبعة المنتهية في 10 أبريل، بانخفاض عن ذروة بلغت 3.4 مليون حالة في أواخر يناير 2022. ومع ذلك، لا تزال أعداد الحالات أعلى بكثير في أوروبا وآسيا، مقارنة بأمريكا الشمالية وبقية العالم.

واعتبر التقرير أن النشر الواسع للقاحات الفعالة السبب الرئيسي للانخفاض الكبير في معدلات الوفاة، في الواقع، تم إعطاء أكثر من 11 مليار جرعة لقاح، بما في ذلك 1.7 مليار جرعة معززة، ونتيجة لذلك، تلقى أكثر من 5 مليار شخص جرعة واحدة على الأقل وتم تطعيم 4.6 مليار شخص بشكل كامل.

وزاد التقرير “يقلل المستوى المرتفع والمتصاعد من التطعيمات على مستوى العالم من الحاجة إلى فرض عمليات الإغلاق الصارمة وتدابير التخفيف الأخرى في معظم البلدان، مع استثناء واضح للصين. وهذا بدوره يعني أن الرياح المعاكسة على الاقتصاد العالمي جراء الجائحة آخذة في التلاشي، ومع ذلك، لا تزال هناك مخاطر”.

ولفت التقرير إلى أن المتحور أوميكرون يتسبب في مشاكل خطيرة في الصين، التي سجلت19000 حالة إصابة جديدة يوميا بكوفيد-19 في المتوسط خلال الأسبوع الماضي، متجاوزة الذروة السابقة في أوائل عام 2020. ويرجع السبب في ارتفاع عدد الحالات إلى كون أوميكرون معدي أكثر بكثير من المتحورات السابقة، في الواقع، تكافح الصين للسيطرة مجددا على عدد الحالات، حتى مع الإغلاق الصارم في المدن الكبرى مثل شنغهاي وشنجن.

وقال التقرير إن العدد الذي لا يزال مرتفعا من حالات الإصابة بكوفيد-19 بين سكان العالم يوفر فرصا كبيرة للفيروس للتحور وإنتاج متغيرات جديدة، وتميل عملية التطور والانتقاء الطبيعي إلى إنشاء متحورات جديدة تكون أكثر عدوى، ولكنها أقل فتكا، آملا – أي التقرير- أن يتمكن العلماء من تطوير لقاحات معززة مصممة للمتحورات الجديدة، أو لقاحات لعموم الفيروسات التاجية قادرة على معالجة جميع المتحورات.

وأشار التقرير إلى أنه لا يزال هناك خطر يتمثل في أننا قد نواجه نوعا جديدا أكثر فتكا وشديد العدوى في الوقت ذاته، مضيفا ” في الواقع، رفض رئيس الوزراء البريطاني بوريس جونسون استبعاد المزيد من عمليات الإغلاق المرتبطة بجائحة كوفيد-19، قائلا “قد يكون هناك متغير جديد أكثر فتكا” يظهر في المستقبل”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button