additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

Arab Cup🇶🇦 DOHA

Qatar’s Cultural Heritage on Display Throughout FIFA Arab Cup

بطولة كأس العرب تفتح نافذة على الثقافة والتراث القطري الغني

QNA

Doha: Throughout the FIFA Arab Cup 2021, fans were treated to a series of cultural activations that showcased Qatar’s rich history and the diversity of its many communities organized by the Supreme Committee for Delivery & Legacy (SC) and its partners, the activities formed a key part of the fan experience, which saw wide support for the 16 participating nations in tournament.

Activities commenced before the tournament kicked off along Doha’s iconic Corniche Street, which saw a number of performances, light shows and festivities taking place alongside the 11th annual Qatar International Food Festival (QIFF), a Qatar Tourism initiative that celebrates the country’s diverse food, beverage and hospitality offerings. From Nov. 26 until Dec.3, more than 22 communities put on displays set against the city’s breathtaking skyline.

“The Arab Cup was an event that was embraced by a huge number of different communities across Qatar, and so it was the perfect opportunity to showcase Qatar’s beautiful culture and the many other cultures that call Qatar their home throughout the tournament, spectators enjoyed musical performances and traditional dances up and down the country – from metro stations to stadium precincts, that diversity of cultures and the range of amazing performances for fans to enjoy was a truly special aspect of our tournament,” said the SC’s Stakeholder Relations Senior Manager Khaled Al Suwaidi.

One of the key partners that delivered the wide array of activations throughout the FIFA Arab Cup was the Ministry of Culture, which put forth a series of cultural displays designed to highlight Qatar’s heritage to spectators, many of whom were visiting the country to attend the tournament.

“It was important for us to celebrate Qatari culture with our fellow Arabs at the tournament, and we look forward to sharing all the beautiful cultures of Qatar and this region when we host the World Cup in just under a year’s time,” said Director of Heritage and Identity Department at the Ministry of Culture, Sheikha Najla Al-Thani.

“We are all proud of those stadiums whose design is inspired by Qatari heritage, and we renew our commitment to continue working with Qatar 2022 organizers to support local talent and cooperate across cultural sectors to host a historic version of the World Cup next year,” added Al-Thani.

One of the most iconic performances took place at Al Bayt Stadium, which hosted both the opener and final of the FIFA Arab Cup the 60,000 seater, with its designed inspired by traditional tents used in Qatar and throughout the region came to life during the tournament with folkloric dances and games performed by the Al Khor Girls Center.

“The magnificent Al Bayt Stadium provided us with the perfect venue to showcase traditional Qatari games and folk dances, our students were excited to join in this wonderful celebration that brought Arabs together and we look forward to taking part in the World Cup next year,” said Executive Director of Al Khor Girls Center at the Ministry of Youth and Sports, Jana’a Al Murakhi.

In under one year, the FIFA World Cup will come to the Middle East and Arab world for the first time, allowing fans to learn more about Qatar’s signature hospitality and to embrace the region’s diverse cultures and musical traditions.

“The Arab Cup came to life through our musicians, fans were treated to traditional artists from throughout the region, and we look forward to welcoming the world in 2022 and celebrating all the talent this region has to offer,” said General Manager of the Musical Affairs Center at the Ministry of Culture, Khalid Al Salem.

The FIFA World Cup Qatar 2022 is set to kick off on 21 November at Al Bayt Stadium, with the final match being played on 18 December at the iconic Lusail Stadium.

قنا

الدوحة: شهدت /كأس العرب FIFA قطر 2021/ التي اختتمت قبل أيام، باقة متنوعة من الفعاليات والأنشطة الثقافية والترفيهية، التي تواصلت طوال فترة البطولة وسلطت الضوء على ثراء التراث القطري، وأبرزت التنوع الثقافي لدى الجاليات المقيمة على أرض قطر.

وشكلت الفعاليات، التي نظمتها اللجنة العليا للمشاريع والإرث وشركاؤها وحازت إعجاب المشجعين والجماهير، عنصرا رئيسيا من تجربة المشجعين في البطولة، التي شهدت حضورا جماهيريا كبيرا لدعم المنتخبات الـ16 المشاركة من أنحاء العالم العربي.

وبدأت الفعاليات قبل انطلاق البطولة من كورنيش الدوحة بمشاركة أكثر من 22 جالية في الفترة من 26 نوفمبر الماضي وحتى 3 ديسمبر الجاري. وتنوعت الأنشطة، التي امتدت على طول منطقة أبراج الكورنيش، بين عروض الضوء والموسيقى وغيرها من الفقرات الاحتفالية التي أقيمت بالتوازي مع النسخة الحادية عشرة من مهرجان قطر الدولي للأغذية المتخصص في فنون الطهي والطعام الذي نظمته قطر للسياحة واحتفى بالعديد من أصناف المأكولات والمشروبات من قطر ودول العالم.

وقال السيد خالد السويدي مدير أول علاقات الشركاء في اللجنة العليا للمشاريع والإرث، إن كأس العرب شهدت مشاركة واسعة النطاق من مختلف الجاليات في قطر، وشكلت فرصة مثالية لتقديم جوانب من الثقافة والتراث القطري، إضافة إلى ثقافات الجاليات المقيمة في قطر.

وأضاف مدير أول علاقات الشركاء في اللجنة العليا للمشاريع والإرث: “استمتعت الجماهير على مدار البطولة بألوان مختلفة من الفنون كالعروض الموسيقية وفقرات الرقص الفولكلوري، التي أقيمت في محطات المترو ومحيط الاستادات وغيرها من الأماكن عبر البلاد. وأضفى التنوع الثقافي الغني والعروض الترفيهية الرائعة التي أمتعت الجماهير طابعا مميزا على البطولة”.

وقدمت وزارة الثقافة، باعتبارها واحدة من الشركاء الرئيسيين، مجموعة كبيرة من الفعاليات طوال فترة انعقاد البطولة، حيث أطلقت سلسلة من الأنشطة الثقافية ساهمت في تعريف المشجعين بالتراث الثقافي القطري، لاسيما وأن البطولة استقبلت كثيرا من الجماهير التي لم يسبق لها زيارة قطر.

من جهتها أعربت الشيخة نجلا آل ثاني، مديرة إدارة التراث والهوية بوزارة الثقافة، عن اعتزازها بالاحتفاء بالثقافة المحلية خلال استضافة كأس العرب.

وأضافت: “نفخر بالاحتفال بالثقافة القطرية مع المشجعين من أنحاء العالم العربي خلال كأس العرب 2021، ونتطلع إلى مشاركة جميع الجوانب الثقافية العريقة لقطر والمنطقة مع جماهير كرة القدم من كافة أرجاء العالم عند استضافة مونديال قطر 2022 بعد أقل من عام، كما أن وزارة الثقافة حريصة على إبراز تراث قطر والهوية القطرية العربية للزائرين وجماهير الرياضة، واستلهام تصاميم الملاعب من التراث القطري”.

واختتمت مديرة إدارة التراث والهوية بوزارة الثقافة، حديثها بالقول: “نجدد عزمنا على استمرار التعاون مع اللجنة العليا لنعمل يدا بيد لدعم المواهب المحلية، وتطوير العلاقات، وتشجيع التعاون الإبداعي عبر القطاعات الثقافية لاستضافة نسخة تاريخية من المونديال الكروي المرتقب”.

وقد شكل استاد البيت المونديالي مسرحا رئيسيا للعروض الأكثر تميزا، مع استضافته للمباراة الافتتاحية لكأس العرب وكذلك لنهائي البطولة، حيث ازدان بعروض رقص وألعاب شعبية للفتيات مقدمة من مركز فتيات الخور. وينفرد استاد البيت بتصميم عريق مستلهم من بيت الشعر، الخيمة التقليدية التي سكنها أهل البادية في قطر والمنطقة قديما.

وأوضحت السيدة جنعة المريخي المديرة التنفيذية لمركز فتيات الخور بوزارة الرياضة والشباب، أن استاد البيت المونديالي وفر مكانا مثاليا للعروض الثقافية القطرية خلال كأس العرب.

وأضافت المريخي: “شكل استاد البيت منصة هامة لتقديم مجموعة رائعة من الألعاب وعروض الرقص الشعبية في قطر. وشاركت طالباتنا بحماس كبير في الاحتفالات التي جمعت المشجعين من أنحاء العالم العربي، ونتطلع إلى المشاركة مجددا في كأس العالم 2022”.

من جهته أكد خالد السالم مدير مركز شؤون الموسيقى بوزارة الثقافة، أن الفعاليات التي انطلقت خلال استضافة كأس العرب، عززت الأجواء الاحتفالية خلال البطولة.

وقال: “شهدت فعاليات الاحتفال بكأس العرب العديد من الفقرات الموسيقية التي أضفت مزيدا من البهجة على أجواء البطولة، وشارك في هذه الأنشطة عدد من الفنانين الذين قدموا عروضا ممتعة للمشجعين في طريقهم لحضور المباريات، بما في ذلك عروض في محطات المترو وفي محيط الاستادات. ونتطلع إلى الترحيب بالمشجعين من كافة الدول في مونديال قطر 2022، والاحتفاء بالمواهب التي تزخر بها المنطقة، وتعريف الجماهير على تراثنا والموسيقى الغنية لدينا”.

وبعد أقل من عام واحد، ستنطلق كأس العالم FIFA قطر 2022 في 21 نوفمبر المقبل في استاد البيت المونديالي، فيما يستضيف استاد لوسيل نهائي البطولة يوم 18 ديسمبر، في أول نسخة من البطولة يشهدها العالم العربي ومنطقة الشرق الأوسط، بما يتيح الفرصة لجماهير كرة القدم للتعرف عن قرب على كرم الضيافة القطرية، وتوفير منصة لتقديم العديد من أشكال الموسيقى الشعبية والعروض الثقافية المتنوعة في المنطقة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button