additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

😎 LifeStyle🌍 World📚Education

QF Inaugurates Alif Ba Exhibition in Washington

مؤسسة قطر تفتتح معرض ألف باء في واشنطن

QNA

Washington: Children and families in the US are being given a taste of the Arabic language through the Alif Ba Exhibition in the country’s capital organized by Qatar Foundation (QF) as part of the celebrations of the Qatar-USA Year of Culture 2021.

The exhibition, which runs until February 2022, at the National Childrens Museum in Washington D.C. is part of the activities of the Year of Culture program managed by Qatar Museums (QM) and is in partnership with the US for the year 2021. The program aims to promote cultural understanding and mutual respect between cultures by organizing various events, activities and festivals.

At the Qatar America Institute of Culture, until August 2022, visitors can touch the letters that make up the letters of the Arabic alphabet and listen to the sound of each of them to discover Arabic words that start with those letters. From this, they can practice writing and tracing the Arabic alphabet for themselves.

In this context, Head of Culture Engagement and Activation at QF Hend Al Mousawi said, “As a culturally diverse organization committed to building bridges of knowledge, preserving and promoting the Arabic language, culture, and heritage, and fostering social interaction, we are delighted to have brought the Alif Ba Exhibition to the capital of the United States.”

“This exhibition is an engaging, interactive, and fun way of sharing the beauty, richness, and enduring relevance of the Arabic language with a US audience, and reflects how Qatar Museums Years of Culture program which QF is proud to support broadens minds and perspectives through bringing people together to learn, explore, and discover,” she added.

To celebrate the opening of the Alif Ba Exhibition, Qatar Foundation International partnered with the National Childrens Museum to host a festival that included an exploration of calligraphy, Arabic music, and storytelling. Over the coming weeks, the partnership will provide families in the US with the opportunity to enjoy a series of cultural programs led by Arabic language educators, including Arabic calligraphy classes, Arabic animal name sessions for children, and Darbuka drumming sessions.

قنا

واشنطن: يحظى الأطفال وأسرهم في الولايات المتحدّة الأمريكية بفرصة استكشاف اللغة العربية والتعرّف عليها عن كثب من خلال معرض /ألف باء/ الذي تنظمه مؤسسة قطر في العاصمة الأمريكية، وذلك في إطار فعاليات العام الثقافي قطر- أمريكا 2021.

ويُشكل المعرض الذي يستمر حتى فبراير 2022، في المتحف الوطني للأطفال في واشنطن العاصمة، جزءًا من فعاليات برنامج العام الثقافي الذي تديره متاحف قطر، والمنعقد بالشراكة مع الولايات المتحدة الأمريكية لعام 2021، إذ يهدف البرنامج إلى تعزيز التفاهم الثقافي والاحترام المتبادل بين الثقافات من خلال تنظيم مجموعة متنوعة من الفعاليات والأنشطة والمهرجانات.

ومن خلال المعرض الذي سيتخذ مقرًا في معهد قطر أمريكا للثقافة حتى أغسطس 2022، يُمكن للزوار التفاعل مع الحروف الأبجدية العربية من خلال لمسها والاستماع إلى طريقة نطقها والكلمات التي تبدأ بها، مما يُساعدهم في التدرب على الكتابة وتتبع الحروف الأبجدية العربية بأنفسهم.

وفي هذا السياق، قالت هند الموسوي، رئيس قسم الثقافة والتفعيل المجتمعي بمؤسسة قطر “انطلاقًا من حرص مؤسسة قطر على بناء جسور المعرفة وتعزيز مكانة اللغة العربية وثقافتها وتراثها، وتعزيز التفاعل المجتمعي، فإنه لمن دواعي سرورنا أن ننظم معرض /ألف باء/ في العاصمة الأمريكية”.

وأضافت الموسوي “يُشكل هذا المعرض وسيلة مبتكرة وتفاعلية ومسلية لنشارك ما تكتنزه اللغة العربية من جماليات وثراء ثقافي مع الجمهور في الولايات المتحدة الأمريكية، حيث نسلّط الضوء على برنامج العام الثقافي بقيادة متاحف قطر، الذي نفخر بدعمنا له، ودوره الهام في فتح آفاق جديدة للتفكير وتوسيع المدارك من خلال جمع الأفراد ليشاركوا معًا في رحلة التعلم واكتشاف ما هو جديد”.

واحتفالاً بافتتاح معرض /ألف باء/، تعاونت مؤسسة قطر الدولية مع المتحف الوطني للأطفال بالعاصمة واشنطن لتنظيم مهرجان يشتمل على عدة فعاليات مثل استكشاف فن الخط العربي، والموسيقى العربية، ورواية القصص، حيث ستتيح هذه الشراكة على مدار الأسابيع التالية، للأفراد والعائلات في الولايات المتحدة فرصة للاستمتاع بسلسلة من البرامج الثقافية التي يديرها معلمو اللغة العربية، بما في ذلك صفوف الخط العربي، وجلسات للتعرّف على أسماء الحيوانات باللغة العربية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button