additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

😎 LifeStyle📱 Technology

WhatsApp announces a new feature for voice messages

واتساب يعلن عن ميزة جديدة للرسائل الصوتية

dailymail

Whether it’s a hilarious story or an important announcement, there are often times when it’s easier to send a voice note than a written message on WhatsApp.

While standard voice messages send automatically after you record them, this can lead to awkward errors, forcing you to re-send your recording.

But help is at hand, as WhatsApp has launched a new Voice Message Previews tool.

WhatsApp explained: ‘Now you can preview your voice message on WhatsApp before you send it, perfect for those moments when you want to get your message just right.’

Since launching in 2013, Voice Messages have become one of WhatsApp’s most popular features worldwide.

‘They bring you closer to friends and family than a text message and unlike a call, give you the freedom to message – and for them to listen – when it’s most convenient,’ WhatsApp said.

‘They are also the easiest and quickest way to send a message when you really want to get an emotion across, time is tight, or you’re juggling other tasks, like holding a baby or carrying shopping/groceries.’

However, until now, standard voice messages have sent automatically – regardless of whether or not they contain errors.

Thankfully, the new Voice Message Preview option means you can vet your recording before deciding whether or not to send it.

To access the new feature, open an individual or group chat and touch the microphone icon in the bottom right corner.

Slide it up to lock hands-free recording, before speaking.

Once you’ve finished, tap Stop. Next, tap Play to listen to your recording. You can also tap any part of the recording to play it from that timestamp.

Finally, tap the trash can to delete the voice message, or tap send to send it. 

The launch of the new tool comes shortly after WhatsApp expanded its Disappearing Messages feature with the choice for chats to self-destruct after 24 hours of 90 days, as well as the existing seven day option.    

Turning on the Disappearing Messages feature makes all new messages disappear from a chosen chat after the user’s specified period of time.  

People might want to choose to delete their messages for a personal reason. For example, they may contain sensitive information they don’t want accessible anywhere – not even on WhatsApp, which is end-to-end encrypted. 

Generally, WhatsApp wants to emulate the security of face-to-face conversations and give users the knowledge that their messages aren’t being stored online. 

Storing all conversations forever is ‘the equivalent of a note taker following us around making a permanent record of everything we’ve said,’ WhatsApp claims.  

WhatsApp has also given users the ability to have Disappearing Messages turned on for all their new chats. 

However, one child safety expert has criticised giving users the ability to make messages disappear after just 24 hours, saying it would create a ‘toxic cocktail of risk’ for vulnerable children.

الشرق

أعلن تطبيق واتساب عن ميزة إضافية جديدة لخدمة الرسائل الصوتية تتيح للمستخدمين مراجعتها قبل إرسالها سواء للدردشة الفردية أو الجماعية.

وقال “واتساب”: “يمكنك الآن معاينة رسالتك الصوتية قبل إرسالها، وهي مثالية لتلك اللحظات التي تريد فيها توصيل رسالتك بالشكل الصحيح”، بحسب موقع روسيا اليوم نقلاً عن صحيفة “ديلي ميل”.

ولاستخدام الميزة الجديدة لهواتف أندرويد وآيفون:

الضغط على رمز الميكروفون في الدردشة قُم يتحريكه لأعلى إلى رمز “قفل” التسجيل بدون استخدام اليدين، ثم التحدث ليظهر لك التسجيل وفور الانتهاء وقبل الإرسال لمراجعة الرسالة الصوتية انقر فوق إيقاف ثم زر “تشغيل” وإرسالها أو حذفها.

وخلال الأيام الماضية تحدثت تقارير إعلامية عن 5 ميزات جديدة متوقعة لواتساب في 2022، هي:

1- حذف غير محدود للجميع:

يحصل مستخدم واتساب حالياً، على وقت محدود قبل أن يحذف الرسالة لدى الجميع في الدردشة، وهو يقدر بـ68 دقيقة و16 ثانية، قبل أن تصبح الرسالة المرسلة غير قابلة للحذف للجميع في الدردشة ولن تتمكن من حذفها لديك.

وتشير أحدث التقارير إلى أن واتساب تخطط لتمديد مدة حذف الرسائل وجعلها غير محدودة في تحديث مستقبلي، مما يعني أنه يمكن للمستخدم إزالة أي رسالة يريد حذفها في أي وقت، بحسب ما ذكر موقع “southwalesargus”.

2- تسجيل الخروج من واتساب:

ادعى WABetaInfo، وهو موقع ويب مخصص في اخبار “واتساب”، أن تطبيق التراسل الأشهر يختبر ميزة جديدة تدعى “تسجيل الخروج”، حيث تم رصد الميزة الجديدة داخل الإصدار التجريبي الجديد من التطبيق على أندرويد، وهي تتيح لك تسجيل الخروج على جهاز واحد مع الاستمرار في تسجيل الدخول على جهاز آخر.

3- عرض Instagram Reels

تشير المزيد من أخبار متتبع واتساب WABetaInfo، إلى أن خدمة الدردشة الاجتماعية قد تضيف قريبا ميزة مخصصة لعرض مقاطع “ريلز”على إنستغرام مباشرة من تطبيق “واتساب”، وربما يكون هذا جزءا من خطة “ميتا” لدمج جميع الخدمات التي تمتلكها.

4- اقرأ لاحقاً:

هي في الأساس نسخة محدثة من ميزة الدردشات المؤرشفة، والتي عند تفعيلها ستقوم بإخفاء وكتم صوت الإشعارات من الدردشات التي يقوم المستخدم بتصنيفها كمزعجة، وستشمل هذه الميزة أيضًا “وضع الإجازة” حيث سيعمل خيار القراءة لاحقًا بنفس طريقة الدردشات المؤرشفة في الإصدار الحالي من واتساب.

5 – الاختباء من جهات اتصال محددة:

في الإصدار الحالي من “واتساب”، يمكنك إخفاء آخر ظهور لك أو آخر توقيت كنت متصلا فيه على التطبيق من جميع جهات اتصالك، ولكن لا يمكنك إخفاء آخر ظهور عن جهات اتصال محددة، ولكن تعمل خدمة التراسل على تغيير هذا الخيار، بحيث عندما تذهب إلى إعدادات “آخر ظهور”، سترى خيارا إضافيا يدعى “جهات الاتصال الخاصة بي باستثناء”، وباستخدامه يمكنك تحديد جهات الاتصال التي تريد إخفاء تفاصيل آخر ظهور لك منها.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button