additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

😎 LifeStyle📱 Technology

Is Facebook Down Because 1.5 Billion Users’ Data Was Stolen?

هل توقف فيسبوك عن العمل بسبب تسريب بيانات 1.5 مليار مستخدم؟

futurism.com

Unless you’ve been using the internet under a rock, you’ve probably noticed that Facebook, along with several of its other services, is down.

Like, really down.

Ironically, despite one of the largest sources of misinformation disappearing, people immediately flocked to alternative platforms like Twitter to find out the reason why the biggest social media platform in the world went AWOL — and ended up sharing plenty of misinformation there as well.

On Twitter, for instance, many dubious accounts started claiming that the “data of over 1.5 billion Facebook users” was “being sold on a popular hacking-related forum,” citing a writeup by a website called Privacy Affairs, a Romania-based cybersecurity research firm.

“This constitutes the biggest and most significant Facebook data dump to date,” Privacy Affairs claimed in its piece, referring to a user of a “known hacker forum” posting an announcement about the big hack.

The timing of the tweet couldn’t have hit harder, given the massive outage — despite the fact that the forum posts date back to September 22.

Tweets echoing the claim picked up tens of thousands of likes and shares, including by several other verified Twitter accounts with significant followings.

But whether the purported hack — and its authenticity — has anything to do with Facebook’s massive outage seemingly flabbergastingly unlikely. The consensus among cybersecurity experts is that it’s far more likely that the downtime is related to human error rather than hacking.

Several Facebook security team members also told The New York Times that it was unlikely a cyberattack caused the issues.

“It could well have been the result of an internal, system-wide change or update that went awry,” journalist Brian Krebs wrote in a tweet. ” It’s all speculation at this point why. Facebook alone is in control over its DNS records.”

There have been several instances in the last couple of years that support that theory.

The massive outage also came the day after Frances Haugen, a former Facebook employee and whistleblower behind the leak of a gigantic cache of documents dubbed “The Facebook Files,” came forward with a high-profile interview with CBS.

The documents leak appears to be unrelated to the purported hack of Facebook user data.

We still don’t know what exactly caused Facebook and many of its services to disappear, and it’s not exactly surprising that rumors are absolutely swirling right now.

The Facebook outage certainly leaves a massive hole in internet traffic across much of the Western world. And the same goes for misinformation. Perhaps this what a world without Facebook looks like?

الجزيرة

ردت شركة فيسبوك يوم الثلاثاء، على مزاعم تسريب بيانات 1،5 مليار مستخدم أثناء توقف الخدمة أمس.

وقالت الشركة في بيان إن سبب الانهيار الكبير والعطل الذي طال تطبيقات الشركة خاصة انستغرام وواتساب وماسنجر يرجع إلى تغيير خاطئ في إعدادات الخوادم، مؤكدة في الوقت نفسه عدم وجود دليل على تعرض بيانات المستخدمين للاختراق.

وقال مايك شروبر، المدير التقني الشركة، بحسب الجزيرة نت، إن انقطاع الخدمة تم على مستوى جميع منصات الشركة، مضيفا أن الانقطاع أثر على العديد من الأدوات والأنظمة الداخلية التي تستخدمها الشركة نفسها في عملياتها اليومية، مما أثر على محاولات لتشخيص المشكلة وحلها بسرعة.

وأضاف: “لقد تعلمت فرقنا الهندسية أن تغييرات التكوين على أجهزة التوجيه الأساسية التي تنسق حركة مرور الشبكة بين مراكز البيانات لدينا تسببت في حدوث مشكلات أدت إلى قطع هذا الاتصال”.

وقال “إن الاضطراب في حركة مرور الشبكة أثر بصورة متتالية على طريقة تواصل مراكز البيانات لدينا، مما أدى إلى توقف خدماتنا”.

وتابع  “لقد عادت خدماتنا الآن إلى الإنترنت ونعمل بنشاط لإعادتها بالكامل إلى العمليات المنتظمة”.

وشدد قائلا “نريد أن نوضح أنه لم يكن هناك نشاط ضار وراء هذا الانقطاع، وأن سببه الأساسي كان تغييرًا خاطئًا في التكوين من جانبنا”. مضيفا أنه “ليس لدينا أيضًا أي دليل على تعرض بيانات المستخدم للاختراق نتيجة لهذا التوقف”.

وكانت العديد من المواقع الإخبارية ومنصات التواصل الاجتماعي قد تداولت معلومات عن اختراق تطبيق فيسبوك وتسريب بيانات ما يقرب من 1.5 مليار مستخدم؛ بغرض بيعها في إحدى منتديات “الهاكر”. الأمر الذي أثار تساؤلات عديدة حول سبب انقطاع خدمات فيسبوك لمدة ساعات.

وذكر تقرير من موقع “برايفيسي أفيرز” أن حوالي 1.5 مليار حساب شخصي قد تم تسريب بياناتهم من على فيسبوك على منتديات للقرصنة منذ أيام، وتحديدا في أواخر سبتمبر الماضي.

وفي أبريل الماضي، عرض مجموعة قراصنة معلومات عن أكثر من 500 مليون مستخدم لشبكة فيسبوك، منها أرقام هواتف وبيانات شخصية أخرى، دون مقابل تقريبا.

ودعت شركات معلومات جرائم الإنترنت مستخدمي فيسبوك إلى الانتباه خلال الأشهر المقبلة من “هجمات الهندسة الاجتماعية” التي يشنها أفراد ربما حصلوا على أرقام هواتفهم أو بيانات شخصية أخرى.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button