additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🏆2022🏟2022 Stadiums

Ambassadors Spreading the Word About Qatar During Run-up to FIFA World Cup Qatar 2022

دور فاعل لسفراء إرث قطر في تسليط الضوء على الاستعدادات لاستضافة مونديال 2022

QNA

Doha: Officer of the Ambassadors Programme at the Supreme Committee for Delivery & Legacy Faisal Khalid emphasized the active role of SC ambassadors in highlighting the ongoing preparations to host the first World Cup in the Arab world and the Middle East.

In an interview published on the SC official website, Faisal Khalid said: “The FIFA World Cup Qatar 2022 will be the biggest sporting event to be held in the Middle East and the Arab world. It is a major opportunity for our country and region to showcase our culture and friendly hospitality to the world.”

“We also believe the power of football can create positive social change in Qatar, across the region and around the globe, whether it is sharing Qatars vision for the FIFA World Cup or highlighting our legacy programmes. To help communicate that vision, we have selected 15 famous figures to be part of the Supreme Committee for Delivery & Legacys (SC) Qatar Legacy Ambassadors Programme,” he added.

The Ambassadors Programme Officer explained that “these ambassadors are not only recognized for their achievements, but have a natural ability to inform and engage football fans and communities worldwide about Qatar 2022. They also work with the SCs various legacy programmes, including Generation Amazing, the Josoor Institute and Challenge 22, to communicate the important work these projects are delivering in the lead-up to Qatar 2022 and beyond.”

“During 2019, our ambassadors were involved in more than 300 activations, while in 2020 despite the COVID-19 pandemic they still managed to take part in more than 75 events and digital activations,” he noted.

“Some of the most famous faces from the world of football serve as our global ambassadors. This started in March 2018 when FIFA World Cup winner and former Barcelona player Xavi Hernandez was the first to join our programme. The former Spain international who is the current head coach of Qatar Stars League side Al Sadd has represented the SC regionally and internationally in his role, particularly to support Generation Amazing,” he said. 

Ambassadors Programme Officer Faisal Khalid added that in April 2019, former Cameroon international and four-time African Player of the Year, Samuel Etoo, joined and has since worked on a number of legacy projects in Qatar, including Generation Amazing and Workers Welfare. In April 2019, Etoo visited a school for refugee children in Malaysia to witness the work of the Education Above All Foundation.

Later in 2019, the Programme Officer said, former Brazil captain Cafu came on board. With education through sport being a subject close to his heart, the two-time FIFA World Cup winner has worked closely with the Josoor Institute, a centre of excellence for the sports and events industries in the Middle East. He has also made important contributions to Generation Amazing and the SCs community engagement initiatives.

Faisal added that former Australia international Tim Cahill has also made a positive contribution since joining the Programme in February 2020 through his work with Generation Amazing and the Josoor Institute, “while we are excited to have Ronald de Boer on board after the Dutch football legend was unveiled as a global ambassador in June. Last month, de Boer assisted the SCs Fan Engagement team in the launch of the Qatar Fan Leader Network,” he added.

“Equally as important are our local and regional ambassadors, who are also helping us to tell the story of Qatar 2022. Over the last few years, we have developed a special relationship with well-known faces from Qatar and the region, including football stars Ibrahim Khalfan, Ahmad Khalil, Adel Khamis, Mubarak Mostafa and Khalid Salman. Their contributions to multiple Generation Amazing activations with local children has been greatly appreciated in the community,” he said.

Former professional tennis player Mohammed Saadon Al Kuwari has also been an enthusiastic advocate in promoting this huge event, especially in Qatar’s communities through the SC’s community engagement initiatives. As a widely recognised television presenter on BEIN SPORTS, his digital reach throughout the region is extensive, Faisal added.

“With our regional outreach, we are fortunate to have Egyptian football legends Mohamed Aboutrika and Wael Gomaa represent us in Africa, while former Oman goalkeeper Ali Al Habsi and former Iraq captain and AFC Asian Cup winner Younis Mahmood continue to make a positive impact on our behalf throughout the region,” he continued.

“With more special moments to come on the road to 2022, we look forward to our ongoing collaboration with our ambassadors and their contributions to the many events and milestones we have to celebrate in the months ahead,” Officer of the Ambassadors Programme Faisal Khalid concluded.

قنا

الدوحة: أكد السيد فيصل خالد مسؤول برنامج السفراء في اللجنة العليا للمشاريع والإرث، الجهة المسؤولة عن تسليم مشاريع البنية التحتية اللازمة لاستضافة دولة قطر لبطولة كأس العالم لكرة القدم 2022، أن سفراء إرث قطر يلعبون دورا فاعلا في تسليط الضوء على الاستعدادات الجارية لاستضافة أول مونديال يقام في العالم العربي ومنطقة الشرق الأوسط.

وقال السيد فيصل خالد، في حديث للموقع الرسمي للجنة العليا للمشاريع والإرث، إن دولة قطر تتطلع من خلال استضافتها لهذه البطولة العالمية إلى استثمار قوة كرة القدم وشعبيتها الواسعة في إحداث تغييرات إيجابية على الصعيد الاجتماعي والإنساني والاقتصادي والبيئي، للإسهام في تغيير حياة الأفراد والمجتمعات نحو الأفضل.

وأضاف أنه تحقيقا لهذا المقصد، أطلقت اللجنة العليا للمشاريع والإرث باقة من المبادرات والبرامج التي تدعم هذا التوجه، وتسهم في أن تترك البطولة إرثا مستداما يعود بالنفع على الأجيال القادمة. ومن بين هذه البرامج /الجيل المبهر، ومعهد جسور، وتحدي 22، ورعاية العمال/.

وتابع مسؤول برنامج السفراء في اللجنة العليا للمشاريع قائلا إنه انطلاقا من اهتمامنا بتوسيع دائرة انتشار هذه البرامج والترويج لها لتحقيق أهدافها المنشودة، توجه اهتمامنا نحو اختيار عدد من أبرز نجوم وأساطير كرة القدم في العالم لدعم أهداف برامج ومبادرات إرث مونديال قطر 2022.

وأوضح أن قائمة سفراء إرث المونديال تضم اليوم 15 سفيرا من قطر والمنطقة والعالم، وأن هؤلاء السفراء يدعمون رحلة قطر نحو استضافة نسخة استثنائية من البطولة العام المقبل، مشيرا إلى أنه يجري اختيار سفراء برنامج إرث قطر بكل عناية، مع الأخذ بعين الاعتبار شعبيتهم الواسعة ومواهبهم في الإعلام ونشاطهم في المجتمعات، وتفاعلهم مع عشاق كرة القدم حول العالم.

وشدد على أن سفراء البرنامج أسهموا خلال عام 2019 في دعم أكثر من 300 نشاط وفعالية، لافتا إلى أنه في عام 2020 ونظرا للظروف والتحديات التي فرضتها جائحة كورونا /كوفيد-19/، لم يدخر سفراؤنا جهدا لإنجاح أكثر من 75 نشاطا وفعالية جرى تنظيمها عبر تقنية الاتصال المرئي.

وأشار مسؤول برنامج السفراء في اللجنة إلى أن برنامج إرث قطر يضم حاليا عددا من السفراء العالميين أبرزهم النجم الإسباني تشافي هيرنانديز، قائد نادي برشلونة السابق، والفائز مع منتخب بلاده بلقب بطولة كأس العالم 2010، والذي يتولى حاليا تدريب فريق نادي السد القطري، وأصبح أول سفراء البرنامج في مارس 2018.

وفي إطار مهامه كسفير للبرنامج، يدعم هيرنانديز جهود الجيل المبهر، برنامج المسؤولية المجتمعية في اللجنة العليا للمشاريع والإرث، لتحقيق أهدافه عبر الاستفادة من كرة القدم في إحداث تغييرات إيجابية في المجتمعات حول العالم.

وأوضح السيد فيصل خالد مسؤول برنامج السفراء في اللجنة العليا للمشاريع والإرث، أن صامويل إيتو، نجم منتخب الكاميرون ونادي برشلونة السابق، والفائز بجائزة أفضل لاعب إفريقي أربع مرات، انضم إلى برنامج إرث قطر في أبريل 2019، لافتا إلى أن /إيتو/ يعمل على عدد من المشاريع الخاصة بإرث قطر، حيث زار مدرسة لأطفال اللاجئين في ماليزيا ليشهد بنفسه بعضا من أعمال مؤسسة التعليم فوق الجميع القطرية، والتي تعد منظمة جامعة للعديد من البرامج المتخصصة في توفير الفرص التعليمية للمجتمعات التي تعاني من الفقر أو الأزمات.

وأضاف أن العام 2019 شهد أيضا الإعلان عن اختيار ماركوس إيفانجيليستا دي مورياس، القائد السابق لمنتخب البرازيل، والفائز بلقب بطولة كأس العالم مع منتخب بلاده في عامي 1994 و2002، سفيرا لبرنامج إرث قطر، وذلك على هامش مشاركة المنتخب القطري في بطولة كوبا أمريكا 2019 بالبرازيل.

وأشار إلى أن التعليم عبر الرياضة يأتي في صميم اهتمام النجم البرازيلي مورياس، والذي نجح في بناء إرث دائم في “جارديم إيريني” بمدينة ساو باولو، وهو الحي الذي شهد نشأة هذا النجم الأسطورة الذي طالما لعب دورا فعالا في توفير التعليم والتدريب المهني لأفراد المجتمع، معتبرا أن التزام مورياس بتقديم الفرص للجيل القادم من أجل تحفيزه على النجاح داخل وخارج الملعب يجعل منه سفيرا مثاليا ونموذجا يحتذى به.

وأوضح مسؤول برنامج السفراء في اللجنة أن النجم الأسترالي تيم كيهل، الذي يعد أفضل هداف في تاريخ أستراليا، أسهم في تحقيق أهداف برنامج إرث قطر منذ انضمامه إليه في فبراير 2020، وذلك من خلال عمله بشكل وثيق مع أنشطة الجيل المبهر ومعهد جسور.

وشدد على أن الجميع في برنامج السفراء كانوا في غاية الحماس لانضمام نجم الكرة الهولندي رونالد دي بور إلى البرنامج في يونيو الماضي، لافتا إلى انه فور انضمامه إلينا أسهم في دعم فريق التواصل مع المشجعين التابع للجنة العليا للمشاريع والإرث في إطلاق شبكة قادة المشجعين التي تضم مجموعة من الأفراد المتحمسين لكرة القدم من أنحاء العالم.

وأكد فيصل خالد أهمية استقطاب أبرز نجوم كرة القدم المحلية لدعم جهود استضافة نسخة استثنائية من المونديال في قطر العام المقبل، لافتا إلى النجاح خلال الأعوام الماضية في تعزيز علاقاتنا مع عدد من أبرز نجوم الكرة القطرية للإسهام معنا في رحلتنا على طريق الاستضافة، وهم إبراهيم خلفان، وأحمد خليل، وعادل خميس، ومبارك مصطفى، وخالد سلمان، إضافة إلى محمد سعدون الكواري، مقدم البرامج المرموق في قنوات “بي إن سبورتس” الرياضية، والذي كان لاعبا محترفا في رياضة التنس، وشارك في جولة رابطة محترفي التنس ومثل دولة قطر في كأس /ديفيس/ للتنس، مشيرا إلى أن مشاركات وحضور هؤلاء السفراء في العديد من البطولات والفعاليات والأنشطة التي تنظمها اللجنة العليا وبرامج الإرث لاقت استحسان جمهور كرة القدم في قطر.

وأردف قائلا إنه في إطار جهودنا للتوسع في المنطقة وتعريف الجمهور العربي ببرامج الإرث واستعدادات قطر لاستضافة المونديال المرتقب، حظينا بفرصة التعاون مع أسطورة الكرة المصرية محمد أبو تريكة، والنجم وائل جمعة، والحارس السابق لمرمى منتخب عمان علي الحبسي، والقائد السابق لمنتخب العراق والفائز بكأس آسيا يونس محمود، لافتا إلى أن هؤلاء السفراء قد أسهموا أيضا في تعريف عشاق كرة القدم في كافة أرجاء المنطقة بمستجدات رحلة الاستضافة وجهود دولة قطر الرامية إلى أن يترك المونديال إرثا قيما يستفيد منه أبناء المنطقة، حتى بعد إسدال الستار على منافسات البطولة.

واعرب مسؤول برنامج السفراء في اللجنة العليا للمشاريع والإرث في ختام حديثه عن تطلعه إلى تعزيز التعاون مع جميع سفرائنا والإسهام معهم في تحقيق هدفنا في استضافة نسخة تاريخية من البطولة الرياضية الأهم في العالم على أرض قطر في عام 2022، ذلك ونحن نقف اليوم على أعتاب نحو عام ونصف من استضافة قطر للنسخة المقبلة من مونديال كرة القدم.

جدير بالذكر أنه بعد أقل من عام ونصف ستتجه أنظار العالم إلى دولة قطر لمتابعة منافسات النسخة المقبلة من مونديال كرة القدم للمرة الأولى في العالم العربي والشرق الأوسط، ليمثل هذا الحدث التاريخي فرصة مثالية لإظهار ما تزخر به بلداننا العربية والمنطقة من إمكانيات وثقافات وعادات أصيلة وتقاليد عريقة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button