additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💉 Health🦠Coronavirus🇶🇦 DOHA

Vaccination is the only way to combat the “Delta” strain: Dr. Al-Maslamani

د. المسلماني: التطعيم الطريقة الوحيدة لمحاربة المتحور “دلتا”

The Peninsula

Doha: To avert the threat of Delta variant in the country, health officials have advised the public  to not compromise on preventive measures and have called upon the individuals still not vaccinated to get the shots. 

“If you got the vaccine thanks for doing that. If you got the first dose please go ahead and take the second dose. If you are still hesitant, it is time for you to decide and help us control Delta variant before it spreads more in the community,” said Dr. Yousef Al Maslamani, Medical Director of Hamad General Hospital in a video message posted on social media accounts of the Ministry of Public Health (MoPH).

Dr. Al Maslamani said with the COVID-19 delta variant now in Qatar, like most countries around the world, it is more important than ever to get vaccinated.

“I would like to thank public for two things; one for following the instructions regarding precautions and the other thing is taking vaccines.”

These two things, he said, helped the authorities in reducing the number of cases and control the disease. “After Eid Al Adha, the numbers started picking up but this is expected because of socialising. Delta is now present all over the world and in Qatar. This variant is very contagious and spreads very fast. We now have vaccines which are effective against that variant and others and is safe for the public.” 

Dr. Jameela Alajmi, Executive Director Corporate Infection Prevention and Control at HMC, highlighted the importance of continuing to follow COVID-19 precautionary measures.

“We must not become complacent … COVID-19 is still a threat to our health … I ask you to must commit towards preventive measures and restrictions imposed to control the virus and prevent any significant rise in COVID-19 cases.

“This means continuing to wear a mask, maintaining social distance, washing your hands and speeding up your vaccination.”

The MoPH yesterday announced the registration of 148 new confirmed cases of COVID-19 among community and 69 among travellers. 

Another 135 people recovered from the virus during the past 24 hours, bringing the total number of cases recovered in Qatar to 224,838. 
Besides, 73.7% of eligible population (over 12 years) have received both doses of the vaccine. As many as 3,951,518 COVID-19 vaccine doses have been administered since the start of the

National COVID-19 Vaccination Program in Qatar. 9,247 COVID-19 vaccine doses were administered in the past 24 hours.

According to Ministry’s data, 88.5% of the eligible population has now received at least one dose of the vaccine while 98.6% of over 60s (the most vulnerable population group) have been vaccinated with at least one dose, while 93.9% have received both doses.

الشرق

الدوحة: أكد أطباء في وزارة الصحة العامة على ضرورة الإسراع في أخذ التطعيم المضاد لفيروس كورونا “كوفيد – 19″، خصوصا مع انتشار المتحور “دلتا في كل دول العالم ووصوله إلى الدولة، وذلك منعا لانتشار الفيروس في المجتمع، داعين الأشخاص الذين تلقوا الجرعة الأولى من اللقاح الاستعداد لتلقي الجرعة الثانية، أما بالنسبة للمترددين في أخذ التطعيم فأوضحوا أن اللقاحات المعتمدة في الدولة تعتبر من أفضل اللقاحات في العالم وهي آمنة وفعالة، لافتين إلى أن الآن يعتبر الوقت المناسب لأخذ التطعيم للمساعدة في جهود الحد من انتشار الفيروس ومتحوره “دلتا”، واصفين المتحور دلتا بأنه سريع الانتشار ويعدي أعداداً كبيرة من الناس في وقت قصير.

وشددت وزارة الصحة العامة عبر فيديوهات توعوية تحدث فيها أطباء مسؤولون تابعون لها، ونشرتها، أمس، على حسابها الرسمي بموقع تويتر، على أهمية الاستمرار في الالتزام بتطبيق الإجراءات الوقائية والتدابير الاحترازية لمنع انتشار فيروس كورونا في المجتمع، حيث أكد الأطباء على أنه مع الخفض التدريجي للقيود المفروضة للحد من انتشار الفيروس إلا أنه من المتوقع استمرار الازدياد في أعداد إصابات كورونا في المجتمع بسبب انتهاء عطلة العيد وعودة الكثيرين من إجازاتهم إلى البلاد.

** المتحور دلتا
وفي هذا السياق أكد الدكتور يوسف المسلماني، المدير الطبي بمستشفى حمد العام أنه مع وصول المتحور الجديد لفيروس كورونا كوفيد-19 “دلتا” إلى دولة قطر كالعديد من الدول الأخرى حول العالم، أصبح من المهم جدا حصول أفراد المجتمع على التطعيم. ووجه الدكتور المسلماني، في الفيديو التوعوي الذي نشرته وزارة الصحة على تويتر، الشكر الى الجمهور، وقال إن ذلك لشيئين، الشئ الأول هو التزامهم بالمعايير اللازمة خلال الخفض التدريجي للاحترازات، هذا بالإضافة الى إقبالهم على أخذ التطعيم بشكل كبير، مضيفا أن ذلك ساعد وزارة الصحة في احتواء الوباء والتقليل من عدد الإصابات.

** زيادة الإصابات
وقال د. المسلماني إنه وبعد إجازة العيد أصبح هناك ازدياد في عدد الاصابات، مشيرا إلى ان هذه الزيادة متوقعة بسبب النشاطات الاجتماعية خلال فترة العيد، وأضاف: الآن بما أن الناس عائدون من الاجازات من الخارج، نحن نتوقع ايضا ان يستمر ارتفاع عدد الإصابات حتى يعود كل الناس الى قطر، المطلوب من الكل الآن الذهاب الى التطعيم، فالتطعيم متاح ومتوفر وهو آمن وفعال ومن أحسن اللقاحات الموجودة في العالم، لافتا بالقول: نحن نعلم الآن أن متحور دلتا موجود ومنتشر في جميع دول العالم بما فيها قطر، وفي وصفه للمتحور قال: متحور دلتا معروف عنه أنه سريع الانتشار وممكن أن يعدي أعدادا كبيرة في وقت قصير، الطريقة الوحيدة لمحاربة المتحور دلتا هو التطعيم فإذا تطعمت بالجرعة الاولى اذهب لتلقي الجرعة الثانية من اللقاح، أما إذا كنت غير متطعم وانت متردد، فالآن هو الوقت المناسب للحصول على التطعيم لتساهم معنا في وقف انتشار متحور دلتا في قطر.

** الالتزام بالإجراءات
وفي نفس السياق ركزت الدكتورة جميلة العجمي، المدير التنفيذي لإدارة مكافحة العدوى بمؤسسة حمد الطبية، في الفيديو التوعوي، على أهمية الاستمرار في اتباع الإجراءات الاحترازية، وقالت إن الاعلان عن المرحلة ما بين الثالثة والرابعة من الرفع التدريجي للقيود المفروض للحد من تفشي فيروس كورونا “كوفيد – 19” التي سوف تشهد تخفيض مجموعة من الاجراءات الاحترازية خلال شهر اغسطس، مع ذلك يجب ألا نشعر بالرضا والارتياح ونعتقد ان المعركة ضد الفيروس قد انتهت، لا زال كوفيد–19 يمثل تهديدا لصحتنا، وقالت في حديثها مخاطبة الجمهور: أطلب من جميع أفراد المجتمع الالتزام بالاجراءات الوقائية المفروضة في هذه المرحلة لمساعدتنا في السيطرة على الفيروس ومنع أي ارتفاع حاد في عدد الحالات في دولة قطر، وهذا يعني الاستمرار في ارتداء القناع والحفاظ على التباعد الاجتماعي وغسل اليدين والإسراع في أخذ التطعيم.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button