additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💉 Health

HMC highlights lifestyle choices in preventing gestational diabetes

حمد الطبية توكد أهمية النمط الحياتي الصحي للحوامل

Doha: A new study conducted in Qatar has highlighted the need to help women of childbearing age understand the importance of lifestyle choices in lowering their risk of gestational diabetes.

The study’s lead author says gestational diabetes increases the risk of pregnancy complications and can cause serious and long-term health problems for both a woman and her child.

“During pregnancy, some women develop high blood sugar levels and this condition is known as gestational diabetes mellitus (GDM). Gestational diabetes typically develops between the 24th and 28th weeks of pregnancy. Like other forms of the disease, it affects how an individual’s cells use sugar,” said Dr Mohammed Bashir, Diabetes and Endocrine Consultant at Hamad Medical Corporation (HMC) and Head of the Diabetes Clinic at the Women’s Wellness and Research Center (WWRC).

Dr Bashir said that with gestational diabetes, blood sugar levels usually return to normal soon after delivery but he says a woman who develops the condition is more likely to get it again during a future pregnancy and is also at increased risk for developing type 2 diabetes later in life.

“Gestational diabetes can cause complications that may affect a woman’s unborn baby in terms of excessive birth weight and pre-term birth. Additionally, around half of women who have gestational diabetes will develop type 2 diabetes within five years of their first episode of the disease,” added Dr Bashir, who is the study’s lead author.

He said that while most women who have gestational diabetes deliver healthy babies, it is a condition that must be carefully managed. He says the consequences of gestational diabetes can be severe and long-term for both mother and child, noting that approximately one in five babies born to a mother who had gestational diabetes will develop type 2 diabetes by the age of 20, with approximately one in three developing the disease by the age of 30

“Making good lifestyle choices such as eating healthy foods and exercising can help reduce the risk of future type 2 diabetes so we work with patients who have had gestational diabetes to both monitor their condition and help manage their blood sugar,” added Dr Bashir. He said that gestational diabetes is an important public health issue that is affecting both this generation of young females and future generations. He says the study also highlights the importance of programs and initiatives geared toward providing weight-loss support for women of childbearing age.

“Our study found that between 70 and 80 percent of the women we examined were either overweight or obese at the start of their pregnancy. This is part of the reason for the high rate of gestational diabetes in Qatar. Helping woman, and families, to understand the risks of obesity is extremely important. We hope that the results of this study will motivate women of child-bearing age to reduce their weight before becoming pregnant,” said Dr Bashir.

سلطت دراسة بحثية محلية جديدة الضوء على ضرورة مساعدة النساء البالغات على فهم أهمية اتباع نمط حياتي صحي للوقاية من الإصابة بسكري الحمل والتقليل من مخاطره، وقد أشار الباحث الذي أشرف على الدراسة البحثية الى أن الإصابة بسكري الحمل يزيد من المضاعفات المرتبطة بالحمل وقد يتسبب في حدوث مشاكل صحية خطيرة وطويلة الأمد للحامل والجنين.

وحول الإصابة بسكري الحمل ومراحل تطوره قال الدكتور محمد بشير، استشاري السكري والغدد الصماء بمؤسسة حمد الطبية ورئيس عيادة السكري في مركز صحة المرأة والأبحاث، والباحث الذي أشرف على الدراسة البحثية: “تصاب بعض النساء أثناء فترة الحمل بارتفاع في مستوى السكّر في الدم وهو ما يسمّى بسكّري الحمل وعادة ما تظهر أعراض هذا المرض في الفترة ما بين الأسبوع الـ 24 والأسبوع الـ 28 من الحمل، وكما هو الحال في مختلف أشكال مرض السكّري يتمثّل هذا المرض في اختلال استخدام خلايا الجسم للسكّر، إلا أن نسب سكّر الدم في حالات سكّري الحمل تعود الى مستوياتها الطبيعية عادة بعد الولادة بفترة قصيرة، ومتى ما تعرّضت الحامل للإصابة بسكّري الحمل فإنها على الأغلب ستصاب به عند الحمل مستقبلاً كما أنها تصبح عٌرضة للإصابة بمرض السكّري من الفئة الثانية في مرحلة متأخرة من حياتها”.

وأضاف الدكتور محمد بشير:” ينطوي سكّري الحمل على مضاعفات ذات أثر سلبي على الجنين مثل الولادة المبكّرة والوزن المفرط للجنين وقت الولادة، إضافة الى أن 50 بالمائة من النساء الحوامل اللاتي أٌصبن بسكّري الحمل يتعرّضن للإصابة بمرض السكّري من الفئة الثانية خلال 5 سنوات من تاريخ إصابتهن بسكّري الحمل للمرة الأولى”.

وأشار الدكتور محمد بشير أنه على الرغم من أن معظم النساء اللاتي يتعرّضن للإصابة بسكّري الحمل ينجبن مواليد أصحاء إلا أنه ينبغي التعامل مع هذا المرض بحذر شديد باعتبار أنه يتسبب في حدوث مشاكل صحية خطيرة وطويلة الأمد للحامل والجنين، منوّهاً الى أن واحداً من بين كل خمسة مواليد يولدون لأمّهات أُصبن بسكّري الحمل يكون عرضة للإصابة بمرض السكّري من الفئة الثانية عند بلوغه العشرين عاماً من العمر، وتزيد هذه النسبة لتصبح واحداً من بين كل ثلاثة مواليد عند بلوغه الثلاثين عاماً من العمر.

ويقول الدكتور محمد بشير:” إن من شأن اتباع الأنماط الحياتية الصحية مثل تناول الطعام الصحي وممارسة التمارين الرياضية والبدنية التقليل من مخاطر الإصابة بسكّري الحمل والتقليل من فرص الإصابة بمرض السكّري من الفئة الثانية في المستقبل، لذا فإننا نقوم بمراقبة حالات النساء اللاتي يعانين من سكّري الحمل والعمل على ضبط مستويات سكّر الدم لديهن”.

وأوضح الدكتور محمد بشير أن سكّري الحمل يعدّ واحداً من أهمّ التحدّيات الصحية التي يواجهها المجتمع بما لها من أثر سلبي على الجيل الحالي من الشابات وأجيال المستقبل، مشيراً الى أن الدراسية البحثية قد أولت الكثير من الأهمية للبرامج والمبادرات الرامية الى تقديم الدعم للمحافظة على الوزن المناسب للنساء البالغات.. وقال:” تشير نتائج الدراسة التي قمنا بإجرائها الى أن 70 – 80 بالمائة من النساء اللاتي أجريت لهن الفحوصات كُنّ يعانين من زيادة أو فرط في الوزن في بداية فترة الحمل، ويعدّ ذلك أحد الأسباب الكامنة وراء ارتفاع معدّلات الإصابة بسكّري الحمل في قطر، لذا فإن مساعدة النساء والأُسر على فهم مخاطر السُمنة تعتبر على قدر كبير من الأهمية، ونأمل في أن تكون نتائج هذه الدراسة حافزاً للنساء البالغات ممن هنّ في سنّ الحمل على العمل على خفض الوزن قبل الحمل”.

أهمية الدراسة

وحول أهمية الدراسة البحثية بالنسبة للكوادر الطبية، خاصة الأطباء الذين يشرفون على متابعة حالات النساء أثناء فترة الحمل، ودورهم في الحدّ من انتشار سكّري الحمل وما يترتب عليه من مضاعفات خطيرة، قال الدكتور محمد بشير:” يعتبر سكّري الحمل على الأغلب من الأمراض التي يمكن تجنبها من خلال الحيلولة دون زيادة الوزن أثناء فترة الحمل، ويمكن لأعضاء الفرق الطبية، خاصة الذين يشرفون على متابعة حالات النساء أثناء فترة الحمل من أطباء وممرضات وقابلات بما لديهم من دراية بسكّري الحمل كأحد الأمراض التي غالباً ما تكون دون أعراض، أن تلعب دوراً محورياً في إقناع المريضات ذوات الوزن الزائد بأهمية تغيير أنماط حياتهن قبل الحمل، ومساعدة النساء الحوامل على المحافظة على الوزن الطبيعي خلال فترة الحمل واتباع اللوائح الخاصة بمعالجة سكّري الحمل في قطر”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button