additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

👮‍♂️ Government

Qatar expresses concern over instability in Libya and Yemen

قطر تعرب عن قلقها من استمرار حالة عدم الاستقرار في ليبيا و اليمن

QNA
DOHA: The State of Qatar has called for continuing all efforts to alleviate the humanitarian suffering of the Yemeni people and the continued access of humanitarian assistance to the Yemenis and stressed the importance of ensuring the protection of civilians, justice and accountability for all human rights violations in the country.

This came in the speech of the State of Qatar during the interactive dialogue on the report of the High Commissioner for Human Rights on the conclusions and recommendations of the panel of independent senior experts on Yemen as part of the work of the thirty-ninth session of the Human Rights Council, “Item 10”, delivered by Third Secretary to the Permanent Delegation of the State of Qatar in Geneva, Talal Al Naama.

In his speech, Al Naama expressed deep concern about the information presented in the report concerning violations and crimes against the Yemeni people, such as arbitrary detention and enforced disappearances, torture and degrading treatment, rape and abuse of human dignity.

Qatar has also expressed its concern at the continuing instability and escalating fighting in Libya between the conflicting parties, which has resulted in numerous violations of international human rights and humanitarian law, the deterioration of humanitarian and economic conditions, the depletion of national wealth and the spread of terrorism.

Qatar called upon all parties in Libya to assume their responsibilities and to give priority to the national interest over personal interests, to work towards national reconciliation and to rebuild the state based on the principles of democracy, respect for human rights and the rule of law.

This came in the speech of the State of Qatar before the 39th Session of the Human Rights Council, entitled “Interactive Dialogue on the High Commissioners Oral Update on Libya”, delivered by second secretary of the Permanent Delegation of Qatar to the United Nations Office at Geneva, Ghanim Saif Al Khayareen.

Al Khayareen called upon the international community and the Office of the United Nations High Commissioner for Human Rights to continue to provide technical assistance and capacity-building in the field of human rights in line with the priorities and requirements of the Libyan Government, as well as to assist in the fulfilment of election and constitution requirements and to provide technical and financial support to strengthen and build Libyan national capacities in dealing with illegal migrants and border control to prevent organized crime and ensuring safe access to humanitarian assistance.

جنيف – قنا

أعربت دولة قطر عن قلقها من استمرار حالة عدم الاستقرار وتصاعد حدة القتال في ليبيا بين الأطراف المتنازعة، الأمر الذي تسبب في العديد من انتهاكات القانون الدولي لحقوق الإنسان والقانون الدولي الإنساني، وتدهور الأوضاع الإنسانية والاقتصادية، واستنزاف الثروات الوطنية، وانتشار الإرهاب.

وطالبت دولة قطر ، جميع الفرقاء في ليبيا بتحمل مسؤولياتهم وتغليب المصلحة الوطنية العليا على المصالح الشخصية، والعمل على تحقيق المصالحة الوطنية، وإعادة بناء الدولة التي تقوم على مبادئ الديمقراطية واحترام حقوق الإنسان وسيادة القانون.

جاء ذلك في كلمة دولة قطر ، أمام الدورة التاسعة والثلاثين لمجلس حقوق الإنسان تحت عنوان “الحوار التفاعلي حول التحديث الشفوي للمفوضة السامية حول حالة حقوق الإنسان في ليبيا”، وألقاها السيد غانم سيف الخيارين السكرتير الثاني في الوفد الدائم لدولة قطر لدى مكتب الأمم المتحدة في جنيف.

ودعا السيد غانم سيف الخيارين، المجتمع الدولي والمفوضية السامية لحقوق الإنسان إلى مواصلة تقديم المساعدة التقنية وبناء القدرات في مجال حقوق الإنسان وبما يتماشى مع الأولويات والمتطلبات التي تقدمها الحكومة الليبية، فضلا عن المساعدة في استيفاء الاستحقاقات الخاصة بالانتخابات والدستور، وتقديم الدعم الفني والمالي من أجل تعزيز وبناء القدرات الوطنية الليبية فيما يتعلق بالتعامل مع المهاجرين غير الشرعيين ومراقبة الحدود لمنع الجريمة المنظمة، وضمان وصول المساعدات الإنسانية بشكل آمن وبدون أية عوائق.

وأشار إلى دعم دولة قطر لحكومة الوفاق الوطني وجهودها في إعادة بناء مؤسسات الدولة، وفي مكافحة الإرهاب.. مطالبا كافة الأطراف الليبية إلى التمسك بالحوار وتنفيذ مخرجات اتفاق الصخيرات، وتحقيق التسوية السياسية والمصالحة الوطنية الشاملة التي تحفظ لليبيا سيادتها ووحدة أراضيها.

وفي ختام الكلمة، أعربت دولة قطر عن دعمها لجهود المبعوث الخاص للأمين العام للأمم المتحدة إلى ليبيا الرامية لإعادة الاستقرار وتحقيق تطلعات الشعب الليبي.

قطر تدعو لمواصلة الجهود الرامية للتخفيف من المعاناة الإنسانية للشعب اليمني

جنيف – قنا

دعت دولة قطر إلى مواصلة جميع الجهود الرامية للتخفـيف من المعاناة الإنسانية للشعب اليمني، واستمرار وصول المساعدات الإنسانية لليمنيين، كما شددت على أهمية ضمان حماية المدنيين وتحقيق العدالة والمساءلة عن جميع انتهاكات حقوق الإنسان التي حدثت في البلاد.

جاء ذلك في كلمة دولة قطر خلال الحوار التفاعلي حول تقرير المفوض السامي لحقوق بشأن نتائج واستنتاجات وتوصيات فريق الخبراء الدوليين البارزين المستقلين المعني باليمن، ضمن أعمال الدورة التاسعة والثلاثين لمجلس حقوق الإنسان “البند العاشر”، والتي ألقاها السيد طلال النعمة سكرتير ثالث لدى الوفد الدائم لدولة قطر في جنيف.

وأعرب السيد طلال النعمة، في كلمته، عن بالغ القلق حيال ما ورد في التقرير بشأن الانتهاكات والجرائم التي ارتكبت بحق الشعب اليمني، كالاحتجاز التعسفي والاختفاء القسري وتعرض المحتجزين للتعذيب والمعاملة المهينة والقاسية، والاغتصاب والاعتداء على الكرامة الإنسانية، فضلا عن انتهاكات حرية التعبير وتجنيد الأطفال..مشيرا إلى أن كل هذا يحدث في إطار غياب المساءلة وشيوع حالة الإفلات من العقاب للمسؤولين عنها وعلى جميع المستويات.

ونبه إلى أن اليمن اليوم يقف أمام مفترق طرق حرج، فإما أن ينزلق نحو المزيد من عدم الاستقرار وتدهور الأوضاع الإنسانية والاقتصادية والمعيشية، أو أن يعبر إلى ضفة النجاة.

وقال “وفي هذا الصدد فإننا نجدد الدعوة لجميع الأطراف اليمنية إلى تغليب الحل السياسي وفق المرجعيات المعتمدة، وتفعيل الحوار الوطني بمشاركة جميع أطياف الشعب اليمني دون استثناء، بما يعيد العملية السياسية إلى مسارها الصحيح، ويجنب البلاد والشعب اليمني المزيد من المعاناة، ويضمن تحقيق تطلعات الشعب اليمني، ويدعم تعزيز وحماية حقوق الإنسان ويحافظ على ضمان أمن ووحدة واستقرار البلاد”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button