additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

👮‍♂️ Government

QRCS provides clean drinking water for Syrian refugees in Arsal

«الهلال القطري» يوفر مياه الشرب للاجئين السوريين بعرسال

DOHA: A new project has been launched by Qatar Red Crescent Society’s (QRCS) mission in Lebanon to provide clean drinking water for the Syrian refugee camps in Arsal, Beqaa Governorate.

The purpose of the three-month project is to address the problems facing both the refugee and host communities, by distributing potable water to 36,000 persons per day, or the total populations of 63 camps, said a statement.

Coordinated with the local municipal administration, the overall budget of the project amounts to $176,546. A well-designed mechanism is adopted with camp supervisors to ensure the safe delivery of water and, consequently, minimize the risk of water-borne diseases.

Omar Katerji, head of QRCS’s mission in Lebanon, described water projects as a top priority in QRCS’s strategy for the coming years. “The Arsal water purification plant is a replication of another project in Saadnayel, a town of the Zahlé District,” said Katerji. “We are planning to launch a third similar project in North Governorate”.

Mohamed Abdel-Rahim, a Syrian refugee, commended QRCS’s initiative to secure filtrated water. “This will save us the cost of purchasing water for our kids. Every week, we would spend $7 or more on water. God bless you! It is a great help for us”.

Describing how her husband would look for clean water in the nearby water wells, Aisha M. Hamra, said, “My husband is jobless, and we have two kids. Now, it is easier for us to get drinking water. Thanks to QRCS, we no more need to pay for water as we have been doing throughout our five years in Lebanon”.

Khaled H. Raad thanked QRCS’s mission for this project and said, “As refugees, we used to purchase water from water tankers. Unfortunately, it was not 100% safe. It was too risky for our kids, particularly the babies”.

تواصل بعثة الهلال الأحمر القطري في لبنان، تنفيذ العديد من المشاريع الحيوية في بلدة عرسال البقاعية، بالتنسيق مع البلدية، وفي إطار انطلاقة مشروع «تكرير وتوصيل مياه الشرب للاجئين السوريين في بلدة عرسال»، باشرت البعثة توزيع مياه الشرب المكررة على إجمالي 36000 لاجئ يومياً، موزعين على 63 مخيماً للاجئين السوريين في البلدة. ويمتد المشروع لمدة 3 أشهر حتى نهاية العام الحالي، بميزانية إجمالية قدرها أكثر من 644 ألف ريال (176.546 دولاراً).

تجري عملية التوزيع وفق آلية محددة ومنظمة، تم تنسيقها بالشراكة مع المشرفين على المخيمات، بما يضمن تأمين المياه الآمنة والنظيفة للاجئين، وبالتالي الحد من مخاطر انتشار الأمراض المنقولة عبر المياه.

وفي تصريح له، أكد رئيس بعثة الهلال الأحمر القطري في لبنان عمر قاطرجي أن مشاريع المياه تحظى بأهمية حيوية واستراتيجية، ضمن توجه الهلال الأحمر القطري خلال الأعوام المقبلة، لافتاً إلى أن محطة مياه عرسال تشكل امتداداً لمشروع كانت قد بدأته البعثة في بلدة سعدنايل، التابعة لقضاء زحلة، وكشف عن أن البعثة بصدد إطلاق مشروع ثالث مماثل في شمال لبنان.

وأشاد اللاجئ السوري محمد عبد الرحيم حقوق بمبادرة الهلال الأحمر القطري توزيع المياه المفلترة، قائلاً: «لقد وفروا علينا كلفة شراء المياه لعائلاتنا وأطفالنا، والتي كانت تقارب 7 دولارات أسبوعياً، أو حتى كل أقل من أسبوع. جزاهم الله خيراً. لقد خففوا جزءاً من معاناتنا».

بدورها، روت عائشة محمد حمرة، كيف كان زوجها يبحث عن المياه الآمنة والنظيفة في الآبار القريبة من المخيم، وأضافت: «مع المياه المكررة التي يوزعها متطوعو الهلال الأحمر القطري، باتت مسألة الحصول على مياه الشرب مسألة سهلة، لا سيما أن زوجي عاطل عن العمل، ولدي طفلة بعمر سنة وخمسة أشهر، وطفل بعمر 9 أعوام. الحمد لله رب العالمين، بفضل الهلال الأحمر القطري ارتحنا من معاناة وكلفة كنا ندفعها على مدار 5 أعوام، منذ نزوحنا إلى لبنان».

وشكر خالد حسن رعد بعثة الهلال الأحمر القطري على مشروع محطة التكرير، حيث كشف أنهم كلاجئين كانوا يشترون مياه الشرب من الصهاريج، «ولكن للأسف هذه المياه لم تكن موثوقة مئة في المئة، ما يعني احتمال تعرض أطفالنا للأمراض، ولا سيما الرضع منهم».

أما حمدة أحمد حيدر، اللاجئة في مخيم السلام بعرسال، فأشارت إلى أنها تعيش في الخيمة مع زوجها وطفليها وإخوة زوجها، ما يعني مصروفاً كبيراً من المياه، لا سيما مياه الشرب. وتابعت قائلة: «لكننا اليوم، بعد أن باتت تصلنا المياه النظيفة إلى المخيم، ارتحنا من عبء تأمين المياه ومن كلفتها، وكذلك من مخاطر إصابة طفلي بأمراض قد تكون مميتة».;

QRCS provides clean drinking water for Syrian refugees in Arsal

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button