additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💉 Health

QCS begins skin cancer awareness campaign

«القطرية للسرطان» تدشن «بشرتك.. عنوان صحتك»

Qatar Cancer Society (QCS) has launched the ‘Your skin … Your health’ campaign to raise awareness about skin cancer.

Exposure to ultraviolet (UV) radiation is a major risk factor for this type of cancer.

Heba Nassar, head of the Health Education Department at QCS, said: “The most common source of UV is sunlight. Tanning lamps, which are part of tanning beds, are an artificial source of UV radiation.”

Other risk factors include exposure to chemicals, especially at the workplace, including arsenic, industrial tar, coal and paraffin as well as certain types of oil. The risk of skin cancer is much higher for those with fair (light-coloured) skin than dark-skinned people, QCS has said in a statement. Also, getting infected with certain types of HPV (Human Papilloma Virus), particularly those that affect the anal or genital area, may increase skin cancer risks, Nassar adds.

Early signs and symptoms include a sore that does not heal, change in sensation – itchiness, tenderness, or pain, flat, firm, pale or yellow areas, similar to a scar, small, pink or red, translucent, shiny, pearly bumps, which might have blue, brown, or black areas, new moles and any changes in existing moles in size, shape or colour.

Nassar advised people to check for the following: one half of a mole or birthmark does not match the other, the edges are irregular, ragged, notched or blurred, the colour is not the same all over and may include shades of brown or black, or sometimes with patches of pink, red, white, or blue, the spot is larger than 6mm across (about the size of a pencil eraser) and whether the mole is evolving or changing in size, shape or colour.

دشنت الجمعية القطرية للسرطان، حملة «بشرتك.. عنوان صحتك» للتوعية بسرطان الجلد، وذلك بالتزامن مع شهر يوليو، الذي تزداد فيه أهمية أخذ الاحتياطات اللازمة عند التعرض لأشعة الشمس، التي تعد الأشعة فوق البنفسجية المنبعثة منها أبرز عوامل الخطورة للإصابة بسرطان الجلد، إلى جانب أجهزة تسمير الجلد.

وطرحت هبة نصار -رئيس قسم التثقيف الصحي بالجمعية القطرية للسرطان- مجموعة من عوامل الخطورة للإصابة بسرطان الجلد، أهمها التعرض لبعض المواد الكيميائية، خاصة في أماكن العمل، مثل الزرنيخ، والقطران الصناعي، والفحم، والبارافين، وأنواع معينة من النفط قد يزيد من خطر الإصابة بأنواع معينة من سرطان الجلد، إلى جانب العدوى بأنواع معينة من فيروس الورم الحليمي البشري، وخاصة تلك التي تؤثر على منطقة الشرج أو الأعضاء التناسلية، كما يزداد خطر الإصابة بسرطان الجلد عند الأشخاص أصحاب البشرة الفاتحة أكثر منه عند أصحاب البشرة الداكنة، وذلك لانخفاض نسبة صبغة الميلانين لديهم، الذي يساعد على الحماية ضد الأشعة فوق البنفسجية.

وعرفت سرطان الجلد بأنه نمو غير مسيطر عليه لخلايا أي طبقة من طبقات الجلد، وقد يحدث في أي مكان من الجلد، موضحة أن أهم العلامات والأعراض التحذيرية، تتمثل في: «جروح لا تلتئم، وتغير في الإحساس بمنطقة من الجلد، أو الألم عند الضغط عليها أو بدونه، وجود مناطق باهتة أو صفراء في جلدك، تشبه الندبة، نمو أي كتل صغيرة جديدة على الجلد ذات اللون الوردي أو الأحمر أو درنات شفافة ولامعة التي قد تكون لها مناطق ذات اللون الأزرق أو البني أو الأسود، نمو شامات جديدة، أو أية تغييرات في الشامات الموجودة في الحجم والشكل، أو اللون.

ونصحت رئيس قسم التثقيف الصحي في الجمعية القطرية للسرطان، بضرورة فحص أي شامة أو وحمة لديك عن طريق عدم التناظر «إذا كانت نصف الشامة أو الوحمة لا يتطابق مع النصف الآخر»، الحدود «الحواف غير منتظمة أو خشنة أو غير واضحة»، اللون الشامة أو الوحمة غير موحدة اللون، حيث يمكن أن تشمل ظلال بقع بنية أو سوداء، أو في بعض الأحيان قد يوجد فيها اللون الوردي أو الأحمر أو الأبيض أو الأزرق، القطر «قطر شامة أكبر من ستة ملم (حوالي حجم ممحاة قلم رصاص»، التطور «الشامة التي تغير شكلها، لونها وحجمها أو تنزف أو غير ذلك يجب أن تثير الشكوك».

وشددت على أهمية الكشف المبكر عن سرطان الجلد، من خلال فحص الجلد عند الطبيب كجزء من الفحص الدوري للكشف المبكر عن السرطان، وأيضاً الفحص الذاتي للجلد، عن طريق إجراء الفحص الذاتي للجلد مرة واحدة شهرياً.;

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button