additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🇶🇦 DOHA

Brisk sales ahead of Garangao night

«القرنقعوه» يضاعف الطلب على الإكسسوارات بسوق واقف

DOHA: As Garangao celebrations will be marked tonight across the country with traditional enthusiasm, the sales of Garangao related sweets, nuts and other accessories are witnessing a huge rise.

Almost all malls, hypermarkets and other shops at traditional souqs, particularly Souq Waqif, saw a big number of customers yesterday and the sales are likely to touch their peak before Iftar today.

Not only citizens and residents are buying sweets and other stuff for distribution among kids tonight (Ramadan 15), various organisations and malls have also lined up colourful events to celebrate the event with full fervor.

Qatar Foundation (QF) is set to celebrate Garangao on Friday, June 1, at Al Shaqab in Education City, with an array of fun and exciting games and cultural activities.

Garangao is a popular children’s festival traditionally celebrated across the Arabian Gulf region midway through Ramadan. On this night, children sing the special ‘Garangao song’, wear traditional clothes, and collect nuts and sweets.

Machaille Al Naimi, President of Community Development, QF, said: “Qatar Foundation is delighted to host this year’s Garangao celebrations at Al Shaqab. The holy month of Ramadan is an occasion for contemplation, social interaction, and engaging in good deeds. Garangao provides a wonderful opportunity for the whole community to come together, and we look forward to welcoming families and children of all ages and nationalities to Education City.”

As part of the festivities, young visitors to the event at Al Shaqab’s indoor arena will have the opportunity to meet Rashed and Nora, their favorite characters from ‘Siraj’, QF’s animated educational TV series that teaches the Arabic alphabet in a fun and educational way.

Additionally, a number of QF centers will mark this year’s celebrations by also organizing activities, such as sack races, pony rides, 3D jigsaw puzzles, football games, storytelling sessions, and the chance for children to make their own paper lanterns.

Garangao Night at Hyatt Plaza will be held today from 8 -11 pm with games, traditional dances, Garangao bags distribution and many other activities.

Yesterday, the sales of Garangao baskets and other sweets and nuts were extraordinarily high from Souq Waqif to nut shops at Najma and Matar Qadeem. Some customers bought nuts and sweets in bulk quantity to make gift pouches themselves while other opted to buy ready-made packs consisting of sweets, chocolates, nuts etc. The rates of different packs varied as per content and quantity.

Different malls also installed stalls at their entrances to sell Garangao sweets and packs Dar Al Salam has installed a stall for kids and families which includes garments, goody bags, small stylish boxes and huge boxes.

The municipalities across the country also launched crackdown on shops selling nuts and sweets ahead of Garangao festival which falls on mid of Ramadan.

“The inspection drives aim at ensuring shops are complying to the health rules,” said the Ministry of Municipality and Environment in a statement.

Demands of nuts and sweets surged ahead of the festival because citizens are buying it in large quantity to distribute among children who visited door-to-door singing traditional Garangao songs to celebrate the festival.

By Amna Pervaiz Rao | The Peninsula

قدّر تجار بسوق واقف تضاعف مبيعات الإكسسوارات بمناسبة ليلة القرنقعوه بنحو 10 مرات مقارنة بالأيام العادية، حيث تقبل العائلات القطرية والخليجية على السوق لشراء المستلزمات الخاصة بهذه الليلة من إكسسوارات وملابس وأحذية تقليدية لكامل أفرادها.

وشدد التجار على أن السوق حافظ على مستوى الأسعار كما هو، سعياً لإرضاء رواده، لافتين إلى أنهم استعدوا لتلبية هذا الارتفاع المتوقع قبل أيام من حلول الشهر الفضيل عبر تكوين مخزون استراتيجي للإكسسوارات.

يرتبط شهر رمضان المبارك في أذهان أطفال قطر بـ «القرنقعوه»، وهو احتفال ليلة منتصف شهر رمضان من كلّ عام.

حيث يخرج الأطفال في مجموعات بعد الإفطار إلى الأحياء حاملين معهم أكياساً من القماش، ويطوفون على المنازل القريبة وهم يغنون، فيطرقون الأبواب بغية ملء أكياسهم بأنواع الحلوى والمكسرات التي يعدها الأهالي خصيصاً قبل أيام من هذه المناسبة. ويعود سبب هذه التسمية، إلى «قرة العين في هذا الشهر»، ويقال إنه بمرور الزمان تحورت الكلمة وأصبحت «القرنقعوه»، ويقال إنها كناية عن قرع الأطفال للأبواب.

ورغم كونها عادة تراثية قديمة فإن أهل الخليج، ولاسيما القطريين، ما زالوا متمسكين بإحيائها، وإن أخذ الاحتفال طابعاً أكثر عصرية. إذ لا يقتصر الاحتفال على الصغار فقط، بل باتت العديد من المؤسسات والشركات الخاصة تحتفل وتدعو الزبائن للاحتفال، حيث توزع عليهم الحلوى والمكسرات.

أزياء خاصة

وقال التاجر عباس: «بمناسبة الاحتفال بليلة القرنقعوه يتجه الطلب نحو الإكسسوارات والشباشب المرصعة بالنسبة للبنات والصندل للأولاد، فضلاً عن الملابس الخاصة بليلة القرنقعوه». وأكد عباس أن السوق يشهد نمواً كبيراً في الطلب خلال الأسبوع الذي يسبق ليلة القرنقعوه، وقال: «تأتي العائلات القطرية والخليجية لشراء لوازم لباس ليلة القرنقعوه للعائلة بأكملها، لذلك فإن الطلب على الإكسسوارات يتضاعف أكثر من 10 مرات مقارنة بالأيام العادية».

ولفت عباس إلى أن أغلب مستلزمات لباس القرنقعوه هي متأتية من الصين، وتقوم المحلات بالتحضير لهذه المناسبة عبر تكوين مخزون كافٍ من المنتجات، بما يضمن استقرار الأسعار في السوق. وقال: «نحاول توفير جميع مستلزمات ليلة القرنقعوه سعياً منا لإرضاء عملائنا والحفاظ على مستوى الأسعار دون ارتفاع».

100 ريال

بدوره، أكد التاجر محمد جابر أن الطلب يرتفع على إكسسوارات القرنقعوه قبل يومين أو ثلاثة من ليلة نصف رمضان، وقال: «الإكسسوارات التي نعرضها تتميز بتصاميم وصناعة هندية، وبالتالي فإن الطلب عليها مستمر على كامل العام، لكن خلال موسم القرنقعوه يتضاعف الطلب عليها». وأوضح محمد جابر أن البنت الواحدة تشتري مجموعة إكسسوارات يصل سعرها في المعدل بين 50 و60 ريالاً، بالإضافة إلى الفستان الخاص بهذه المناسبة والذي يقدر سعره بـ 40 ريالاً.

فساتين

وتحدث التاجر عبدالجليل عن الفساتين الخاصة بليلة القرنقعوه، قائلاً: «هذه التصاميم الخاصة نقوم بطرحها في السوق حصرياً بمناسبة ليلة القرنقعوه، ولا يوجد عليها طلب خلال باقي أيام العام».

وأشار عبدالجليل إلى أن الفساتين الخاصة بليلة القرنقعوه متوفرة بجميع المقاسات، لافتاً إلى أن أسعارها موحدة للجميع، وقال: «لا يقتصر الطلب على الفساتين الخاصة بالفتيات فقط، بل هناك طلب على الفساتين المخصصة للكبار أيضاً». مشيراً إلى أنه يقوم بجلب الفساتين التي يعرضها من الهند.

ويرتدي الأطفال الملابس الخليجية؛ وهي للأولاد ثياب بيضاء جديدة، ويعتمرون فوق رؤوسهم «القحفية»، وهي طاقية مطرزة بخيوط فضية، كما يرتدي البعض «السديري» المطرز وهو رداء شعبي يوضع على الثوب، ويتدلى حتى الخصر. أما الفتيات فيرتدين فوق ملابسهن العادية «الثوب الزري»، وهو ثوب يشع بالألوان، ومطرز بخيوط ذهبية. كما يضعن «البخنق» لتغطية رؤوسهن، وهو قماش أسود تزينه خيوط ذهبية في الأطراف، إلى جانب ارتداء بعض الحلي التقليدية. أما الأكياس التي يحملها الأطفال عادة في هذه الليلة فتسمى «الخريطة»، تعلّق في العنق، وتُصنع عادة من القماش، وفي بعض المناطق من الجلد. وتستعد الأسر قبيل ليلة النصف من رمضان بتحضير سلال «الجفران» التي يملؤونها بالمكسرات وأصابع الحلوى استعداداً لمجيء الأطفال في ليلة «القرنقعوه».

استقرار الأسعار

من جهته، أكد التاجر سليمان أن الأسعار لم تتغير مع ارتفاع الطلب بمناسبة التحضير للاحتفال بليلة القرنقعوه مقارنة بباقي أيام العام، وقال: «حاولنا الحفاظ على مستوى الأسعار كما هو رغم ارتفاع الطلب، وذلك سعياً منا لإرضاء عملاءنا».

ولفت إلى أن حركة بيع الإكسسوارات قبل أيام من ليلة القرنقعوه تتحول تقريباً إلى عمليات بيع بالجملة، وقال: «في المعدل يشتري الزبون الواحد إكسسوارات لأربعة أو 5 بنات في آن واحد، لذلك نرى خلال الأيام القليلة التي تسبق ليلة النصف من الشهر الفضيل ارتفاعاً سريعاً للطلب على الإكسسوارات، ونرى المكان يتحول إلى سوق جملة للإكسسوارات الخاصة بليلة القرنقعوه».

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button