additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

👮‍♂️ Government

QRCS distributes winter, food aid to the displaced in Afghanistan

«الهلال القطري» يوزّع مساعدات ومواد غذائية على الأسر النازحة في أفغانستان

Doha: Under the Warm Winter project for 2018-2019, Qatar Red Crescent Society’s (QRCS) mission in Afghanistan has distributed winterisation and food aid to 4,125 displaced families in three Afghan provinces.

The project aimed at alleviating the suffering of poor families affected by disasters and conflict, meeting their needs during the winter, and preserving their human dignity.

To that end, a total of $473,973 worth of winterisation and food aid was delivered.

Done in partnership with the Afghan Education and Aid Organization, the distributions covered numerous districts and camps of internally displaced persons (IDPs) across the provinces of Badghis, Faryab, and Herat.

A special focus was paid to the families with orphans, widows, disabilities, and other vulnerable groups.

Among the beneficiaries was Be Be Aisha Sayed Mohamed, a widow with a seven-member family from Faryab. They moved to Herat, where they found difficulty until finding a place at an IDP camp. Now, she has no work to earn a living, as the region is overall poor. As she received the aid, Mohamed happily thanked QRCS for providing her much-needed food items.

تحت شعار «رحلة العطاء» اختتم الهلال الأحمر القطري، من خلال بعثته التمثيلية في أفغانستان، مشروع الشتاء الدافئ لعام 2018-2019، بعد توزيع حزمة من المساعدات الشتوية والمواد الغذائية الأساسية لـ 4125 أسرة نازحة وفقيرة في 3 ولايات أفغانية، بتكلفة إجمالية قدرها 473.973 دولاراً (أي ما يعادل 1.73 مليون ريال).

تمثل الهدف من المشروع في تخفيف معاناة الأسر الفقيرة والمتضررة من الكوارث الطبيعية والنزاعات الداخلية، وتلبية احتياجاتها المعيشية خلال فصل الشتاء، والمحافظة على كرامتها الإنسانية. ومن هذا المنطلق تم توزيع حزم شتوية تحتوي على أهم المتطلبات الأساسية، مثل: البطانيات، والفرشات، والوسائد، والحصر البلاستيكية، والملابس، علاوة على كميات من المواد الغذائية الأساسية.

وبلغ إجمالي عدد الأفراد المستفيدين من هذه المساعدات 4125 أسرة، منها 3125 أسرة مستفيدة من المواد الغذائية، و1000 أسرة مستفيدة من المواد الشتوية، وأغلبها من الأسر النازحة في مناطق مختلفة من ولايات هيرات، وبادغيس، وفارياب، مع التركيز على أسر الأيتام، والأرامل، والمعاقين، وغيرها من الفئات الضعيفة.

وقد تم التوزيع بالشراكة مع مؤسسة الأفغان التعليمية والخيرية على 3 دفعات، الأولى شملت توزيع 500 حزمة مساعدات شتوية بولاية هيرات، فيما شملت الثانية توزيع 250 حزمة مساعدات شتوية و810 حزم مساعدات غذائية بولاية فارياب، وأيضاً توزيع 1500 حزمة مواد غذائية بولاية هيرات. أما المرحلة الثالثة والأخيرة فشملت توزيع 250 حزمة مساعدات شتوية، و815 حزمة مساعدات غذائية بولاية بادغيس.

وغطت عمليات التوزيع مجموعة واسعة من المناطق المستهدفة، مثل مخيمات شيدائي وكهدستان وفيض آباد في ضواحي مدينة هيرات، ومناطق دم جل، وعرب خانة، وخواجة سبز بوش، ونو أباد في ضواحي مركز ولاية فارياب، ومخيمات ومناطق تمركز النازحين في أطراف مركز ولاية بادغيس.

وتكونت حزمة المساعدات الشتوية الأسرية من 4 بطانيات، و4 فرشات، و4 وسائد، وحزمة ملابس شتوية لطفلين واثنين من البالغين، وغطاء بلاستيكي واقٍ من المطر، بينما احتوت حزمة المساعدات الغذائية على 83 كجم من المواد الغذائية الأساسية، مثل الدقيق، والأرز، وزيت الطهي، والفاصوليا، والملح المدعم باليود.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button