additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💰 Business

Qatar Airways’ direct flights from Doha to Mombasa start

«القطرية» أول ناقلة إقليمية تصل مباشرة إلى مومباسا

Qatar Airways’ first non-stop flight from Doha to Mombasa, Kenya, landed Sunday at the Moi International Airport, marking the airline’s second gateway in Kenya.

Qatar Airways flight QR1333, operated by an Airbus A320, departed Hamad International Airport at 2.30am and arrived at the Moi International Airport at 8.40am, where it was welcomed with a celebratory water cannon salute.

On board the inaugural Qatar Airways flight to Mombasa, Qatar Airways chief flight operations officer, Captain Jassim al-Haroon, was joined by the Kenyan charge d’Affaires to Qatar, Washington Oloo.

The VIP delegation was greeted upon arrival by the County Government of Mombasa Deputy Governor Dr William Kingi, executive for trade, tourism and investment Fawz Ali, Kenya Civil Aviation Authority’s aviation safety security and regulation director Capt Tom Ogenche, Ministry of Foreign Affairs’ Middle East Directorate director ambassador Jackline Yonga, Kenya Tourism Board CEO Dr Betty Radier, Kenya Tourism Federation chairman Mohamed Hersi, Moi International Airport’s marketing and business development general manager Jimmy Kibati and Moi International Airport manager Peter Wafula.

Qatar Airways Group chief executive Akbar al-Baker, said: “The inaugural flight to the beautiful coastal city of Mombasa marks further growth and strengthening bonds between the State of Qatar and Kenya.

We are thrilled to be the first Middle East airline to offer direct flights to Mombasa, our second gateway into Kenya.

“The people of Mombasa will now be able to access Qatar Airways’ extensive global network of more than 160 destinations around the world, while enjoying its award-winning service.”

Kenya Airports Authority managing director Johnny Anderson, said: “The aviation sector in Kenya is shining bright. The inaugural flight gives our customers more travel choices. The Qatar Airways destination network will be a major boost to the coastal economy especially in the area of tourism. This is a major milestone. Welcome to Mombasa.”

Qatar Airways will operate its service to Mombasa with an Airbus A320 aircraft, which features 12 Business Class seats and 120 seats in Economy Class.

Passengers will be able to enjoy the airline’s superior entertainment system offering a wide variety of entertainment options.

The award-winning airline currently operates three daily flights between Doha and Nairobi, Kenya’s capital city.

With the addition of four weekly flights to Mombasa, Qatar Airways will be operating a total of 25 weekly flights between Doha and Kenya.

In the following weeks, the award-winning airline will also launch direct flights to Gothenburg, Sweden and Da Nang, Vietnam.

Qatar Airways’ inaugural flight to Gothenburg will touch down on December 12 and will operate five-times a week, while flights to Da Nang will launch on December 19 and operate four-times weekly.

The national carrier of Qatar, is one of the fastest-growing airlines operating one of the youngest fleets in the world, with a modern fleet of more than 200 aircraft flying to business and leisure destinations across six continents.

The airline was named ‘World’s Best Business Class’ by the 2018 World Airline Awards, managed by international air transport rating organisation Skytrax.

It was also named ‘Best Business Class Seat’, ‘Best Airline in the Middle East’, and ‘World’s Best First Class Airline Lounge’.

وصلت أولى رحلات الخطوط الجوية القطرية إلى مدينة مومباسا الكينية، أمس، لتحطّ في مطار موي الدولي، مدشّنة وجهات الناقلة في كينيا. وغادرت الرحلة رقم «QR1333» من مطار حمد الدولي عند الساعة 02:30 أمس الأحد على متن طائرة من طراز «أيرباص A320»، ووصلت إلى مطار موي الدولي الساعة 08:40؛ حيث استُقبلت بأقواس المياه الترحيبية.

وكان على متن الرحلة الافتتاحية إلى مومباسا الكابتن جاسم الهارون، الرئيس التنفيذي لعمليات الرحلات في الخطوط الجوية القطرية؛ ورافقه السيد واشنطن أولو، نائب القائم بأعمال سفير كينيا لدى دولة قطر. وكان في استقبالهم لدى وصولهم إلى مومباسا كلّ من سعادة الدكتور ويليام كينجي، نائب حاكم حكومة إقليم مومباسا؛ والسيد فوز علي، الرئيس التنفيذي للتجارة والسياحة والاستثمار في حكومة إقليم مومباسا؛ والكابتن توم أوغينش، مدير أمن وسلامة الطيران في هيئة الطيران المدني الكينية؛ والسفيرة جاكلين يونغا، مدير شؤون منطقة الشرق الأوسط في وزارة الشؤون الخارجية الكينية؛ والدكتورة بيتي رادير، الرئيس التنفيذي لمجلس السياحة الكيني؛ والسيد محمد هيرسي رئيس مجلس إدارة اتحاد السياحة الكينية؛ والسيد جيمي كيباتي، المدير العام للتسويق وتطوير الأعمال في مطار موي الدولي؛ والسيد بيتر وافولا، مدير مطار موي الدولي.

متانة

وقال سعادة السيد أكبر الباكر، الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية: «إن وصول الرحلة الافتتاحية اليوم إلى مدينة مومباسا الساحلية يعدّ دليلاً على متانة العلاقات بين دولة قطر وكينيا، ويسرّنا أن نصبح أول شركة طيران من الشرق الأوسط تسيّر رحلات مباشرة إلى مومباسا، ثاني وجهاتنا في كينيا. وسوف يحظى المسافرون من كينيا بالفرصة للسفر إلى شبكة واسعة من الوجهات تضم أكثر من 160 وجهة حول العالم على متن رحلات تقدم خدمات حائزة على العديد من الجوائز العالمية».

وقال السيد جوني أندرسون، المدير الإداري لهيئة المطارات في كينيا: «إن قطاع الطيران في كينيا ينمو يوماً بعد يوم، ويسعدنا وصول أولى الرحلات المباشرة للخطوط الجوية القطرية إلى مومباسا وإتاحتها المزيد من خيارات السفر للمسافرين. ومن شأن الرحلات الجديدة وشبكة الوجهات الواسعة للخطوط الجوية القطرية المساهمة في رفد قطاع السياحة بأعداد كبيرة من الزوّار ودعم الاقتصاد المحلي. إنه لإنجاز كبير، نرحّب بكم في مومباسا».

الطائرة

وسوف تشغّل الناقلة طائرة من طراز «أيرباص A320» على الرحلات الأربع أسبوعياً إلى مومباسا؛ حيث تضم هذه الطائرة 12 مقعداً على درجة رجال الأعمال و120 مقعداً على الدرجة السياحية. ويحظى جميع المسافرين بالفرصة لتجربة نظام «أوريكس ون» الترفيهي الذي يقدم لهم عدداً كبيراً من الخيارات الترفيهية المتنوعة.

وتسيّر الناقلة حالياً 3 رحلات يومياً بين العاصمة القطرية الدوحة والعاصمة الكينية نيروبي. ومع إضافة الرحلات الأربع أسبوعياً إلى مومباسا، سيرتفع عدد رحلات الناقلة القطرية بين الدوحة وكينيا إلى 25 رحلة أسبوعياً.

وسوف تدشّن «القطرية» 5 رحلات مباشرة أسبوعياً إلى مدينة غوتنبرغ في السويد اعتباراً من 12 ديسمبر، وأربع رحلات أسبوعياً إلى مدينة دا نانغ في فيتنام اعتباراً من 19 ديسمبر.

وتشغّل «القطرية» الحائزة على عدة جوائز عالمية أسطول طائرات حديثاً، يضم أكثر من 200 طائرة تتجه إلى أكثر من 160 وجهة رئيسية للعمل أو السياحية في ست قارات.

.. وعرض الناقلة ينعش الحجوزات خلال الإجازة المدرسية

أكد مديرون في وكالات وشركات السفر المحلية، أن عرض الخطوط الجوية القطرية الذي أُطلق بمناسبة اليوم الوطني يوم العز والفخر -والذي يتيح خصماً على أسعار التذاكر بنسبة تبدأ من 35%- أنعش سوق السفر، ونشّط حركة الحجوزات على متن «القطرية» إلى مختلف وجهاتها حول العالم.

عرض

وأوضح هؤلاء لـ «العرب»، أن عروض الناقل الوطني تعمل بشكل دائم على دعم عمل وكالات السفر، خاصة خلال المواسم النشطة والإجازات. مشيرين إلى أن المكاتب سجلت إقبالاً على الحجوزات منذ بدء العرض إلى مختلف وجهات القطرية حول العالم. لافتين إلى أن معظم الطائرات إلى المحطات كافة، وبشكل خاص إلى أميركا وأوروبا، ممتلئة بالكامل.

خصم

ذكر علي صبري -مدير عام شركة ميلانو للسياحة والسفر- أن عرض «القطرية» الخاص باليوم الوطني، والذي يوفر خصماً يبدأ من 35% على أسعار التذاكر، شجع الأفراد على الحجز إلى وجهات متعددة، مثل أوروبا وتركيا وعُمان والكويت؛ الأمر الذي رفع نسبة الحجوزات بمعدل 15% عن الأشهر الماضية. لافتاً إلى أن «القطرية» تدعم من خلال عروضها الدورية أداء المكاتب وترفع من إيراداتها.

حجوزات

من جهته، أكد طارق عبداللطيف -الرئيس التنفيذي لشركة ريجينسي للسياحة والسفر- أن لـ «القطرية» حصة الأسد من إجمالي حجوزات الشركة، وأن العروض التي تطلقها على مدار العام تساهم في رفع هذه الحصة بشكل كبير. مشيراً إلى نمو حركة حجز التذاكر مع بدء عرض اليوم الوطني، الذي يتيح خصماً يبدأ من 35%، والذي شجع العائلات على السفر إلى وجهات «القطرية» وتمضية الإجازة المدرسية خارج الدوحة.;

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button