additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

😎 LifeStyle

WISH to screen films during Doha Healthcare Week

ويش ينظم عروضا سينمائية خاصة خلال “أسبوع الدوحة للرعاية الصحية”

The World Innovation Summit for Health (WISH), an initiative of Qatar Foundation, is screening a series of films as part of Doha Healthcare Week. The films will be shown over three days, starting today, at various locations across Qatar.

The screenings are organised in partnership with Doha Film Institute (DFI), Al Jazeera Media Network, and global eye health charity Orbis. Open to the public and free of charge, the films will start at 7pm.

Al Jazeera Café at Katara – the Cultural Village will screen today two short healthcare-related documentaries – 50 Feet from Syria and Through My Eyes. The former tells the story of a determined man who performs intricate acts of medical necessity, undeterred by the chaos and complexity of the war around him, while the latter highlights the journey of a blind photographer in Homs, who becomes an inspiring youth leader after his remarkable photos of life in a refugee camp are recognised in Canada.

Tomorrow, there will be an open-air screening at the MIA Park of Life: Animated, an award-winning film about a boy with autism who communicates by impersonating well-known Disney characters. The film is being shown thanks to the support of DFI, ahead of its upcoming Ajyal Youth Film Festival, which runs from

November 28-December 3.

Fatma Hassan al-Remaihi, chief executive officer of DFI, said, “Since our inception, we have focused on drawing on the power of film to create a world of shared narratives. Our film events and year-round programming alike have demonstrated that film is an immensely powerful medium that goes beyond entertainment and towards building empathy and understanding. We are delighted to be partnering with WISH and presenting Life: Animated, one man’s captivating real-life story of what it means to live with autism.”

On November 8, Al Jazeera Café will screen The Hospital in the Sky, which follows model and Hollywood actress Cindy Crawford and her daughter Kaia as they spend a week in Peru with the Orbis Flying Eye Hospital. A question-and-answer session with the Orbis team of eye-care specialists will follow the screening.

Organised in collaboration with the Ministry of Public Health and QF, Doha Healthcare Week, which runs until November 12, is a community-focused festival created

by WISH.

أعلن مؤتمر القمة العالمي للابتكار في الرعاية الصحية ويش، إحدى مبادرات مؤسسة قطر للتربية والعلوم وتنمية المجتمع، اليوم، عرض سلسلة من الأفلام السينمائية وذلك ضمن “أسبوع الدوحة للرعاية الصحية”، الذي ينطلق يوم غد الثلاثاء على مدى ثلاثة أيام في مواقع مختلفة في قطر.

وسيتم تنظيم عروض الأفلام بالشراكة مع مؤسسة الدوحة للأفلام، وشبكة الجزيرة الإعلامية ومنظمة أوربيس الخيرية العالمية المعنية بصحة العين.

وفي هذا السياق، سيحتضن مقهى الجزيرة الإعلامي بالمؤسسة العامة للحي الثقافي كتارا، العرض الأول غدا، بتقديم فيلمين وثائقيين قصيرين يتمحوران حول موضوع الرعاية الصحية، هما 50 قدما عن سوريا، ومن خلال عيوني.

يحكي الفيلم الأول قصة رجل مصمم على أداء أدوار معقدة ذات ضرورات طبية، من دون أن تردعه الفوضى ولا تعقيدات الحرب الدائرة من حوله. أما الفيلم الثاني فيصور رحلة مصوّر أعمى في مدينة حمص السورية، والذي تحوله صوره المؤثرة لمخيم للاجئين إلى قائد شاب ملهم في كندا.

أما في اليوم الثاني، فسيتم تنظيم عرض في الهواء الطلق في حديقة متحف الفن الإسلامي لفيلم “Life: Animated”، يروي قصة صبي مصاب بالتوحد يتواصل مع محيطه من خلال شخصيات ديزني المشهورة.

ويأتي عرض هذا الفيلم بدعم خاص من مؤسسة الدوحة للأفلام، قبيل انطلاق مهرجان أجيال السينمائي الذي ينعقد من 28 نوفمبر إلى 3 ديسمبر القادم.

وأوضحت السيدة فاطمة حسن الرميحي، الرئيس التنفيذي لمؤسسة الدوحة للأفلام في تصريح بالمناسبة، أنه منذ انطلاق مؤسسة الدوحة للأفلام، عملت المؤسسة على الاستفادة من قدرة الأفلام على التأثير ومشاركة القصص المختلفة مع العالم، مشيرة إلى أن الفعاليات السينمائية والبرمجة التي تعدها المؤسسة على مدار العام، أظهرت بأن الفيلم وسيلة مؤثرة ومهمة تتخطى حدود التسلية والترفيه وتعمل على خلق قيم التعاطف والتفاهم المتبادل.

ونوهت الرميحي بأنه في إطار الشراكة بين مؤسسة الدوحة للأفلام وقمة الابتكار العالمي للصحة ويش، سيتم عرض فيلم “الحياة كرسوم متحركة” الذي يتحدث عن قصة واقعية مشوقة حول التوحّد”، مبرزة أن هذا الفيلم، يحتفي بروح الإصرار والعزيمة، معربة عن أملها في أن يشكل مصدر إلهام للمشاهدين ويؤثر في أعماقهم للانطلاق بعيداً في التأمل والتفكير والأحلام.

أما العرض السينمائي الأخير فهو فيلم “المستشفى في السماء”، وسيتم عرضه يوم 8 نوفمبر بمقهى الجزيرة الإعلامي بـكتارا. وسيلي العرض جلسة أسئلة وأجوبة بمشاركة متخصصين في طب العيون من أوريبس.

جدير بالذكر، أن “أسبوع الدوحة للرعاية الصحية” يقام بالتعاون بين مؤسسة قطر للتربية والعلوم وتنمية المجتمع ووزارة الصحة العامة في قطر، وهي مبادرة مجتمعية تمتد على مدى سبعة أيام، من 6 إلى 12 نوفمبر الجاري، وتتضمن مجموعة من ورش العمل والفحوصات الطبية وأنشطة الرفاهية النفسية والبدنية. كما ستكون هناك مجموعة واسعة من الفعاليات التي ستساهم في تعزيز أنماط الحياة الصحية.

ويندرج “أسبوع الدوحة للرعاية الصحية” ضمن فعاليات مؤتمر القمة العالمي للابتكار في الرعاية الصحية” “ويش 2018″، الذي ينعقد يومي 13 و14 نوفمبر 2018 في مركز قطر الوطني للمؤتمرات.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button