Shifting Traffic 0 205

Shifting Traffic onto the Carriageway between Al Wajba Bridge and Old Bani Hajer Roundabout towards Doha

The Public Works Authority, ‘Ashghal’, will remove the existing eastbound diversion on Dukhan between Al Wajba Bridge and Old Bani Hajer Roundabout, shifting the traffic onto the carriageway.

The detour, designed in collaboration with the General Directorate of traffic, will be in place on Friday 12 January 2018 and last for two months to facilitate the construction of the service roads, utilities and landscaping of Khalifa Avenue.

During the traffic change, road travellers coming from Dukhan to Doha can use the carriageway in place of the existing diversion, as illustrated on the attached map.

Travellers heading for Al Rayyan can use the New Al Rayyan Street on the right after Al Wajba Bridge.

The Public Works Authority will install road signs advising motorists of the detour.

Ashghal requests all road users to abide by the new speed limit at 50 kph, and follow the road signs to ensure their safety.

نقل الحركة المرورية إلى الطريق الرئيسي بين جسر الوجبة وتقاطع بني هاجر في اتجاه الدوحة

تعلن هيئة الأشغال العامة “أشغال” عن إلغاء التحويلة المرورية القائمة بطريق دخان في الاتجاه من دخان إلى الدوحة بين جسر الوجبة وتقاطع بني هاجر القديم ونقل الحركة المرورية إلى الطريق الرئيسي، اعتبارا من يوم الجمعة الموافق 12 يناير 2018 ولمدة شهرين.

يأتي التغيير المروري بالتنسيق مع الإدارة العامة للمرور بهدف إتاحة المجال أمام استكمال الأعمال الإنشائية بطريق خليفة أفنيو، من بينها الطرق الخدمية والتشجير والمرافق.

وخلال فترة التحويلة المرورية، يستطيع القادمون من دخان إلى الدوحة استخدام الطريق الرئيسي بدلا من التحويلة الحالية، كما يستطيع المتجهون من دخان في اتجاه الريان الانعطاف يمينا من شارع الريان الجديد بعد جسر الوجبة، وفقا للخريطة المرفقة.

وتشير “أشغال” إلى أنها ستقوم بتثبيت اللافتات المرورية الجديدة، وتهيب الهيئة برواد الطريق الالتزام بالسرعات الجديدة المقررة عند 50 كيلومتر في الساعة واتباع التعليمات المرورية الجديدة للحفاظ على سلامتهم.

Previous ArticleNext Article

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *