additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🇶🇦 DOHA

Ministry of Awqaf readies about 1,200 mosques for Ramadan

الأوقاف تُعلن جاهزية (1200) مسجداً لاستقبال المُصلّين في شهر رمضان

DOHA: The Ministry of Awqaf and Islamic Affairs has readied about 1,200 mosques across the country to receive the worshipers during upcoming holy month of Ramadan with spacial focus on providing separate areas for women worshipers almost in all mosques.

According to the calendar and experts, May 16 is expected to be the first day of Ramadan in Qatar if the Crescent is sighted on the night of May 15.

“The Ministry of Awqaf and Islamic Affairs opened a total of 65 new mosques this year and preparation is going on to add about 20 more new mosques before Ramadan to accommodate growing number of worshipers,” said Mohamad bin Hamad Al Kuwari, Head of the Mosques Management Department at the Ministry.

Al Kuwari was speaking at a press conference held at the headquarters of the Ministry of Awqaf and Islamic Affairs to announce the readiness of the Department for upcoming Ramadan.

He said that the Ministry intensified efforts in carrying out necessary maintenance of the mosques, cleaning works and those related to providing necessities like washing and changing carpets to make the mosques fully ready for Ramadan.

“We awarded 14 tenders worth about QR110m to local private companies for cleaning about 1,059 mosques,” said Al Kuwari.

Al Kuwari added that female cleaners will be provided for women prayer areas at the masques during Ramadan where the number of women worshipers increased significantly.

Most of the mosques will have separate areas for women worshipers during Ramadan. “As per the strategy of the Ministry, new mosques should have separate places for women. Most of the mosques are having such facilities, only some which do not have, will be provided necessities to make divider under certain rules and regulations,” said Al Kuwari. He said that under Ramadan preparation, the spaces at the existing mosques have been increased as much as possible to accommodate big number of worshipers.

The mosques will be opened for longer during Ramadan compared to the other months of the year. “As per Ramadan schedule, mosques will remain open from half-an-hour before Asr prayer time till after Tarawih prayer,” said Al Kuwariand adding that during last ten days when late night prayer “Qiyamullail” is performed the timing will be increased more.

Qatari Imams will make remarkable contribution in leading prayers during upcoming Ramadan as the Ministry planned to appoint about five young Qatari Imams for ‘Imam Muhammad Ibn Abdul Wahhab’ Grand Mosque in Doha. “There are a total of 170 Qatari Imams at the Ministry and a new batch of Qatari Imams will join soon as their appointment is under process,” said Al Kuwari.

By Sanaullah Ataullah | The Peninsula

أعلنت وزارة الأوقاف والشؤون الإسلامية عن تحضيرات مكثفة لتهيئة المساجد في مختلف مناطق الدولة، استعداداً لشهر رمضان الفضيل؛ حيث طرحت الوزارة 14 مناقصة نظافة وصيانة لنحو 1059 مسجداً بتكلفة تتجاوز 110 ملايين ريال، وتوفير عاملات نظافة لمصليات النساء. وافتتحت الوزارة 65 مسجداً جديداً منذ بداية العام، فيما تستعد لاستلام ما بين 15 إلى 20 مسجداً آخر قبيل الشهر الفضيل، لتهيئتها وتجهيزها للمصلين. وقال محمد بن حمد الكواري -مدير إدارة المساجد- خلال مؤتمر صحافي عُقد بمقر الوزارة أمس: «إن الوزارة كثّفت نشاطها قبيل شهر رمضان لتهيئة نحو 1200 مسجد، من حيث الصيانة لمختلف مرافقها ونظافتها وتوفير ما يلزم من تجهيزات للشهر الكريم»، مضيفاً أن الوزارة تجهز 18 مسجداً مُصنعاً في بعض المناطق، والأماكن التي تحتاج إلى ذلك وانتهت حالياً من 13 منها.

ورداً على سؤال يتعلق بالاعتماد على المنتجات المحلية المستخدمة في نظافة المساجد مقارنة بالمستوردة، قال الكواري: «إن قطر لديها أفضل الشركات والمصانع التي تلبّي احتياجات المساجد، وغيرها من المواد المستخدمة في الصيانة ومواد النظافة، وبجودة عالية تتطابق مع المواصفات المطلوبة من جانب الوزارة»، مشيراً إلى أن العديد من المصانع المحلية تلبّي هذه الطلبات وبالكميات المطلوبة.

وأضاف أنه خلال شهر رمضان تتضاعف احتياجات المساجد واحتياجات دورات المياه من مستلزمات النظافة، بالإضافة إلى زيادة أعداد عمال النظافة وأعداد ساعات العمل ومواد النظافة.

وأشار إلى أن المساجد تحظى باهتمام ورعاية طوال العام، لكنها تصبح مكثفة قبيل وخلال شهر رمضان؛ نظراً لزيادة عدد المصلين وقضاء البعض فترات طويلة بالمسجد للعبادة والذكر قياساً بالأيام العادية، موضحاً أنه تم غسل السجاد في 314 مسجداً، وتبديل فرش 39 مسجداً. وحول برنامج الأئمة القطريين خلال شهر رمضان، أكد محمد بن حمد الكواري اهتمام الوزارة بتشجيع الشباب القطري على الإمامة والخطابة، وقال: «إن الوزارة ترشّح سنوياً مجموعة من القرّاء القطريين للمساجد خلال الشهر الكريم، وهذا ضمن أولويات الوزارة هذا العام».

وذكر أن وزارة الأوقاف رشّحت هذا العام مجموعة من القرّاء القطريين الجدد لجامع الإمام محمد بن عبدالوهاب، يتراوح عددهم ما بين 4 إلى 5 أئمة، يتميزون بأصواتهم الندية وحسن تلاوتهم لكتاب الله تعالى.

وأكد أنه يجري تأهيل مجموعة من الأئمة القطريين لتأهيلهم، ومن ثَم مقابلتهم وتعيينهم في المساجد قبل رمضان، مشيراً إلى أن عدد الأئمة القطريين وصل إلى 170 إماماً مسجلين لدى الوزارة، فيما يجري حالياً تعيين عدد آخر لرفد بيوت الله بالقرّاء القطريين، ليس في رمضان فحسب ولكن طوال العام.

وشدّد على أن وزارة الأوقاف تضع معايير صارمة لاختيار أئمة المساجد، ولا تقبل سوى المتميزين للقيام بهذه المهمة العظيمة، لافتاً في هذا السياق إلى أنها تستضيف في رمضان هذا العام نخبة من القرّاء الذين سيتم تعيينهم لاحقاً أئمة للمساجد الجديدة.

ونوّه إلى أن المجمعات التجارية التي تزدحم مصلياتها خلال شهر رمضان، لا سيما في صلاة التراويح، أكد مدير إدارة المساجد أن توفير أئمة لهذه المصليات ليس من اختصاص الوزارة، لكنها في الوقت ذاته مستعدة للتعاون وتوفير أئمة لها في حال طلب المعنيون في هذه المجمعات ذلك وتوافرت الشروط المناسبة. وقال الكواري: «الوزارة لديها 60 إماماً (متعاوناً)، تستعين بهم وزارة الأوقاف والشؤون الإسلامية خلال شهر رمضان المبارك، وفي أوقات الحاجة»، موضحاً أن الإدارة تقوم بإرسال إمام لبعض المجالس البعيدة عن المساجد.

وشدد على أن بعض المساجد -وخاصة المُصنعة- لا تتبع ملكيتها للوزارة، وهو ما يتوجب على القائمين على هذه المساجد الاهتمام بها ورعايتها، مؤكداً على التعاون الوثيق بين الجهات المعنية لتوفير مصليات في محطات «الريل» وملاعب كأس العالم. وبيّن أنه تم التنسيق بين الإدارة وشركة الريل لتحديد أحجام المصليات في المحطات بناء على حجمها، بحيث تتناسب مع الأعداد المستخدمة للمحطة.;

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button