additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

👮‍♂️ Government

Meet on spreading traffic safety culture held

ثلاثي «السرعة والهاتف والتجاوز» أبرز المخالفات وراء الحوادث

DOHA: The most prominent traffic violations by motorists are committed due to high speed, engagement with mobile phones, wrong overtaking, deviation from the lane, not having proper distance with other vehicles, said an official from the General Directorate of Traffic.

In a panel discussion organised yesterday by the department entitled “The Importance of Traffic Safety among Students of Military Colleges”, Lieutenant Abdul Wahid Al Anzi, Traffic Awareness Officer, suggested a coordination committee to be established between the Department of Awareness and Military Colleges in the field of raising awareness, establishing a fixed schedule of awareness activities, and providing military colleges with road safety publications and road signs.

The panel dealt with a number of topics like the common wrong traffic behaviours, the role of military colleges in spreading the culture of traffic safety, the importance of a good role model for future officers, and prospects of cooperation between military colleges and traffic department.

Colonel Mohammed Radhi Al Hajri, Director, Media and Traffic Awareness department said that the students of the military colleges are the leaders of the future and the shield of the homeland and its protectors, and their traffic behavior should be an example for others to imitate. On the Shari’ah view of the traffic violation behaviour, preacher Ahmed Al Buainain said that Allah has ordered us not to throw yourselves to the destruction.

نظمت إدارة التوعية المرورية، التابعة للإدارة العامة للمرور، أمس، على مسرح الإدارة العامة بمدينة خليفة، حلقة نقاشية تحت عنوان «أهمية السلامة المرورية بين طلاب الكليات العسكرية»، تناولت عدداً من المحاور التي تدور حول موضوع الحلقة، عبر المشاركين من ممثلي كليتي الشرطة وأحمد بن محمد العسكرية، ووزارة الأوقاف.

شارك في أعمال الحلقة العقيد محمد راضي الهاجري، مدير إدارة التوعية المرورية، والنقيب محمد الحميدي عن كلية أحمد بن محمد العسكرية، والنقيب عايض الأحبابي عن كلية الشرطة، والداعية أحمد البوعينين عن وزارة الأوقاف، والملازم أول عبد الواحد العنزي من إدارة التوعية المرورية، إضافة لعدد كبير من طلاب كليتي الشرطة وأحمد بن محمد العسكرية.

وأكد العقيد محمد راضي الهاجري، مدير إدارة التوعية المرورية، في كلمته الافتتاحية، أن طلاب الكليات العسكرية هم قادة المستقبل، ودرع الوطن وحماته، وهو ما وضع سلامتهم من أولويات الإدارة العامة للمرور، مذكراً بأن مرشحي الكليات العسكرية هم نموذج للانضباط والالتزام، ولهذا فإن سلوكهم المروري يجب أن يكون مثالاً يحتذى به.

وسرد الملازم أول عبد الواحد العنزي أبرز المخالفات المتسببة في الحوادث، والتي تأتي على الترتيب من واقع الإحصاءات بسبب: السرعة الزائدة، الانشغال بالهاتف، التجاوز الخاطئ، الانحراف عن المسار، عدم ترك مسافة كافية، قطع الإشارة الضوئية، قطع الطريق دون التأكد من خلوه، العبور الخاطئ.

وقال إنه في إطار التعاون المشترك مع الكليات العسكرية، وفي إطار خطة التوعية المرورية السنوية، يتم عقد محاضرات توعوية في كل من كلية أحمد بن محمد العسكرية، وكلية الشرطة، ومعهد تدريب الشرطة، واقترح أن تشكل لجنة تنسيقية بين إدارة التوعية والكليات العسكرية في مجال التوعية، ووضع جدول ثابت للأنشطة التوعوية، إضافة إلى تزويد الكليات العسكرية بمطبوعات ولوحات إرشادية عن السلامة المرورية.

وحول نظرة الشريعة للسلوكيات المرورية المخالفة، قال الداعية أحمد البوعينين إن الحفاظ على النعم من مقاصد الشريعة، حفظ النفس وحفظ العقل وحفظ المال، وقد أمرنا الله تعالى بألا نلقي بأيدينا إلى التهلكة، ولما كانت الإدارة العامة للمرور قد حددت لكل شارع سرعة معينة، وإن هذا التحديد إنما جاء بناء على دراسات هندسية، فإن العلماء، وخاصة المعاصرين، قد قرروا أن من يرتكب حادثاً وهو متجاوز السرعة المقررة للطريق، فإن هذا يدخل في باب قتل النفس.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button