additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🇶🇦 DOHA

QNA holds training on ‘Field Journalism Investigation’

“قنا” تختتم دورة تدريبية عن التحقيق الصحفي الميداني

Doha: A training course organised by Qatar News Agency (QNA) on “Field Journalism Investigation” concluded Thursday at QNA headquarters.

About 20 journalists from QNA and various media departments in the country participated in the five-day course.

QNA Director General Youssef Ibrahim Al Malki distributed certificates to the participants.

The training course, which was addressed by the media advisory at QNA Khalid Abdullah Zeyara, included several topics that dealt with press investigation.

The course also provided information on the sources of journalism investigation which depends on the different views of the journalist and his or others experiences, the use of various research, reports, leaflets and documents and the writing of the investigative report.

The course comes as an implementation of an Emiri Decision that entrusted QNA with holding training courses for Qatari journalists in order to develop their capacities.

اختتمت اليوم فعاليات الدورة التدريبية التخصصية التي نظمتها وكالة الأنباء القطرية “قنا” في مقر الوكالة تحت عنوان “التحقيق الصحفي الميداني” بمشاركة نحو20 إعلامياً من الوكالة ومختلف الأجهزة والإدارات الإعلامية العاملة في الدولة.

وقام السيد يوسف إبراهيم المالكي مدير عام وكالة الأنباء القطرية، بتسليم الشهادات على المشاركين في الدورة التي استمرت لمدة خمسة أيام .

وتضمنت الدورة، التي حاضر فيها السيد خالد عبدالله الزيارة الاستشاري الإعلامي بوكالة الأنباء القطرية، عدة محاور تناولت التعريف بالتحقيق الصحفي كونه فناً من فنون الشرح والتفسير والبحث عن الأسباب والعوامل الاجتماعية أو الاقتصادية أو السياسية أو الفكرية التي تكمن وراء الخبر ويغلب عليه التغطية الميدانية باعتباره شكلاً من الأشكال الصحفية الرئيسية التي تقوم على الأشكال الميدانية الإخبارية وتنطلق من الأحداث الجارية ويسعى إلى النفاد إلى ما وراء الخبر قصد شرحه والكشف عن أبعاده ودلالاته.

وقدمت الدورة معلومات حول مصادر التحقيق الصحفي التي تعتمد على المشاهدات المختلفة للصحفي وتجاربه أو تجارب غيره بالإضافة إلى الاستعانة بالأبحاث والتقارير والنشرات والوثائق المختلفة انتهاء بمرحلة كتابة التحقيق الصحفي.

يذكر أن الدورات التدريبية التخصصية التي تنظمها وكالة الأنباء القطرية، تأتي تطبيقاً للقرار الأميري الذي أناط بالوكالة إقامة الدورات التدريبية للإعلاميين القطريين لتطوير قدراتهم الإعلامية ورفع مستواهم المهني من خلال برامج تدريبية وتطويرية مستمرة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button