🇶🇦 DOHA

Italian Minister lauds Qatar’s efforts in fighting terrorism
وزيرة دفاع إيطاليا تشيد بدور قطر الهام في مكافحة الإرهاب

Italian Minister lauds Qatar’s efforts in fighting terrorism

وزيرة دفاع إيطاليا تشيد بدور قطر الهام في مكافحة الإرهاب

DOHA: The Minister of Defence of the Italian Republic, Roberta Pinotti, has appreciated the Qatari efforts regarding fighting terrorism.

“We have signed an agreement with Qatar related to fighting terrorism and extremism, and we know that defeating terrorism takes long time and requires more of cooperation”.

She also commended Qatar’s efforts in combating violence by spreading science and culture and countering extremist ideology that does not belong to any religion”.

Regarding the question about the GCC crisis and if it effects the relationship between both countries, Pinotti told The Peninsula on the sideline of DIMDEX 2018 yesterday that “We feel serious concern about the crisis and hope all these countries to discuss the problems and find solutions”.

Pinotti noted that the relationships between Qatar and Italy are excellent, adding that “I visited Qatar on October last year and now I am visiting DIMDEX 2018 here and it contributes to enhancing relations in the field of security and defence between both countries”. The joint military exercise between both countries represents the joint confidence between both countries. About the two agreements which were signed between Qatar and Italian companies, Pinotti said: “The signing of the agreements between Qatar and Italian companies was very important.”

The Italian Minister added: “The agreements will enhance the relations between the two countries and it include also joint training”.

The first agreement was signed with Beretta to supply rifles to Qatar for use by different military sectors in Qatar.

The second agreement was with Leonardo company to supply 28 medium sized twin-engine NH90 military helicopters to Qatar.

The agreements were signed in the presence of Deputy Prime Minister and Minister of State for Defence Affairs H E Dr Khalid bin Mohamed Al Attiyah and Minister of Defence of Italy Roberta Pinotti, in the course of the 6th edition of DIMDEX 2018.

أكدت سعادة السيدة روبيرتا بينوتي وزيرة الدولة للدفاع بجمهورية إيطاليا على دور قطر المحوري والهام جدا في مكافحة الإرهاب والتطرف بالمنطقة والعالم.

وأعربت سعادتها في تصريحات على هامش فعاليات معرض الدوحة الدولي للدفاع البحري “ديمدكس 2018″، عن إعجابها الشديد بالجهود القطرية في هذا الإطار.. مشيرة إلى أن دولة قطر وجمهورية إيطاليا وقعتا اتفاقية حول مكافحة الإرهاب والتطرف.

وثمنت سعادة السيدة روبيرتا بينوتي الجهود القطرية في مكافحة العنف من خلال نشر العلوم والثقافة ومواجهة الفكر المتطرف الذي لا ينتمي إلى أي دين وليس من الناحية العسكرية فحسب.

وعن تداعيات الأزمة الخليجية التي تمر بها المنطقة أوضحت وزيرة الدفاع الإيطالية أن بلادها دولة صديقة للجميع آمله أن تكون هناك فرصة في المستقبل القريب لإعادة الوئام للأسرة الخليجية.

وفي تعليقها على الصفقات التي تمت بين دولة قطر وجمهورية إيطاليا في مجالات التسليح والتدريب والتأهيل العسكري، أوضحت وزيرة الدفاع الإيطالية أن الاتفاق الذي تم التوقيع عليه اليوم يسهم في تعزيز العلاقات الثنائية بين البلدين ويعزز الأمن الدفاعي الثنائي والإقليمي، وهو يشمل شركات مهمة مثل ليوناردو وبيريتسا وفيكانتريو، ومن المهم جدا تعزيز التعاون بين الجانبين وخاصة في مجال التدريبات المشتركة.

وكانت دولة قطر قد وقعت اليوم عقدا لشراء 28 طائرة هليكوبتر من طراز NH90 مع شركة ليوناردو الإيطالية للطائرات المروحية، كما وقعت اتفاقا مع شركة بيريتا القابضة الإيطالية، لإنشاء شراكة باسم “Bindig”. وستشهد المرحلة الثانية من الاتفاقية قيام شركة Bindig بتصنيع مسدسات وبنادق تحت اسم Bindig في منطقة برزان الصناعية، في قطر.

Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
X