Winter aid for Afghan displaced 0 288

QRC distributes winter aid for Afghan displaced

Doha: Qatar Red Crescent (QRC), through its representative mission in Afghanistan, has begun the winter relief programme 2017-2018 by distributing winter aid to displaced families in the most difficult-to-reach states, with a total budget of $160,000 (QR 584,000).

QRC said in a press statement on Saturday that the project aims to alleviate the suffering of the poor, the needy and the displaced in the cold winter and reduce the spread of malnutrition, noting that the number of beneficiaries is 1,500 families with about 7,500 people in Kunar, Baghlan and Daykundi states, with 500 families per state, mostly displaced.

The agreement, in coordination with the Afghan Red Crescent, was signed between the two parties in October, while coordination is being carried out with the local authorities in the target states to follow up all stages of the project and attend distributions.

Acting Governor of Kunar Fareedallah Hassan thanked the Qatar Red Crescent for its assistance and expressed his hope for further support in other developmental aspects, especially health, water, sanitation and income-generating activities for poor and displaced families.

The director of the eastern Afghanistan region of the Afghan Red Crescent Haji Mohammed Iqbal said that the assistance provided to beneficiaries of needy families is the result of constructive cooperation between the Qatari Red Crescent and the Afghan Red Crescent. He pointed out that he had previously implemented projects in eastern Afghanistan by establishing seasonal and multisectoral projects.

الهلال الأحمر القطري يوزع مساعدات شتوية في 3 ولايات أفغانية

شرع الهلال الأحمر القطري من خلال بعثته التمثيلية في أفغانستان في تنفيذ مشروع الإغاثة الشتوية ضمن حملة الشتاء الدافئ لعام 2017-2018، من خلال توزيع مساعدات شتوية على الأسر الفقيرة والنازحة في الولايات الأكثر صعوبة في الوصول إليها، وذلك بميزانية إجمالية تصل إلى 160,000 دولار أمريكي (584,000 ريال قطري).

يهدف المشروع إلى التخفيف من معاناة الفقراء والمحتاجين والنازحين في ظل برودة الشتاء القارس والحد من انتشار مرض سوء التغذية، حيث يبلغ عدد المستفيدين منه 1,500 أسرة تضم حوالي 7,500 شخص موزعين على عدد كبير من المناطق والمديريات في 3 ولايات هي كونار وبغلان ودايكوندي بواقع 500 أسرة لكل ولاية معظمهم من النازحين.

ويتم تنفيذ المشروع بالتنسيق مع الهلال الأحمر الأفغاني، حيث تم توقيع اتفاقية المشروع بين الطرفين في شهر أكتوبر الماضي، ثم بدأت التحضيرات والإجراءات اللوجستية والفنية، مع التدقيق في كشوفات اختيار المستفيدين والتحقق من مواصفات وكميات وأصناف المساعدات التي تم توريدها من قبل المورد المتعاقد معه. كذلك يجري التنسيق مع السلطات المحلية في الولايات المستهدفة ممثلة في الولاة ومدراء المديريات وأعضاء مجالس الشورى لمتابعة جميع مراحل المشروع وحضور عمليات التوزيع.

وعلى الفور، تم تدشين عمليات التوزيع في ولاية كونار من خلال 500 أسرة توزعت على ثلاثة مراكز توزيع هي مركز الولاية أساد آباد (185 أسرة)، مديرية أسمار (175 أسرة)، مديرية شيجل (140 أسرة)، ومن المقرر أن يستمر توزيع المساعدات خلال الأسبوع الجاري في ولايتي بغلان ودايكوندي.

ويقدم المشروع حزمة من المساعدات الشتوية لكل أسرة تشتمل على 3 بطانيات، وملابس شتوية تكفي 4 أطفال بأعمار مختلفة (وهي تتكون من سترة وغطاء للرأس وقفازات)، مع مراعاة كافة معايير ومحددات مجموعة الإيواء والمواد غير الغذائية المعمول بها دوليا.

Previous ArticleNext Article

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *