Al Qaradawi off wanted list

Interpol removes Al Qaradawi's name from wanted list as charges are fabricated

11 Sep 2017 0 comment
Al Qaradawi off wanted list

The International Police Organization (Interpol) removed the head of the International Union of Muslim Scholars, Dr Yusuf Al Qaradawi, from the wanted list after it found that the alleged charges against him by the Egyptian regime were fabricated, Arab Organization for Human Rights (AOHR) in Britain said in a statement.

A search for Al Qaradawi on Interpol website returned with no results.

AOHR said in the statement that after many correspondence and discussions the Interpol removed Al Qaradawi’s name as they became more aware of what is happening in Egypt.

Al Qaradawi is well respected scholar and is based in Doha, Qatar.

Earlier leading Muslim scholars from Turkey had published a statement in support of Al Qaradawi.

"Yusuf Al Qaradawi and other scholars like him are the honour and the conscience of this Ummah," the statement added.

The signature included those by scholars Ahmet Agirakca, Yusuf Ziya Kavakci, Ramazan Kayan, Nureddin Yildiz, Ahmet Tasgetiren and Ali Riza Demircan.

"الإنتربول" تشطب اسم "القرضاوي" من قائمة المطلوبين

شطبت منظمة الشرطة الدولية (الإنتربول) اسم رئيس الاتحاد العالمي لعلماء المسلمين الدكتور يوسف القرضاوي من قائمة المطلوبين، بعد أن تبينت أن التهم المزعومة التي وجهها النظام المصري إليه ملفقة.

وأكدت المنظمة العربية لحقوق الإنسان في بريطانيا أن شطب الإنتربول اسم القرضاوي من قائمة المطلوبين جاء بعد أن أجرت منظمة الشرطة الدولية "مراسلات ومناقشات عديدة وأصبحت أكثر معرفة بما يجري في مصر".

وأوضحت في بيان تلقت "الجزيرة نت" نسخة منه أن "كل الأسماء التي تم إدراجها على قائمة المطلوبين بناء على طلب من السلطات المصرية قد تم تدمير ملفاتهم باستثناء معارض واحد بعد اكتشاف أن التهم الجنائية ما هي إلا غلاف لتهم سياسية خالصة تتمحور حول معارضة السلطات".

وأضافت المنظمة العربية أن منظمة الإنتربول تبينت أن جميع التهم الموجهة للدكتور القرضاوي "ملفقة لكونها حدثت وهو خارج الدولة المصرية وكذلك عدم معقوليتها فهي لا تتناسب مع سيرته وعمره".

ومن جانبه، عبر رئيس المنظمة العربية محمد جميل عن سعادته بهذا التطور، وأضاف أن "قرار الإنتربول بشطب اسم القرضاوي وأسماء أخرى يعتبر هزيمة للنظام المصري".

وقال أيضاً إن هذا النظام "أمعن في قتل المصريين وعمليات الاعتقال التعسفي والإخفاء القسري وانتزاع الاعترافات تحت التعذيب لتقديم أصحابها للمحاكم وطلب شارات حمراء من منظمة الإنتربول الدولي في استخدام رخيص لمنظمة محترمة لها أهداف سامية في مكافحة الجريمة على مستوى العالم".

وأضاف جميل أن "العديد من الدول ومنها الإمارات على وجه التحديد وراء ترتيب نشر اسم القرضاوي على قائمة المطلوبين، ولدى نشر اسمه سادت حالة من الفرح والسرور في أوساط إعلامية إماراتية أولاً وتبعتها المصرية وغيرها وهي التي دأبت على شيطنة المعارضين للنظام المصري، لكن هذا الفرح لم يدم طويلاً فبعد وقت ها هي الحقيقة تنجلي وتعود الأمور إلى نصابها".

Leave your comments

Post comment as a guest

0 / 300 Character restriction
Your text should be less than 300 characters
terms and condition.
Comments | Add yours
  • No comments found

QUALITY MATTERS



Connect with WGOQ

Get Free News Letters!

  • Breaking News Alerts
  • Business News Alerts
  • Events Alerts
  • Advertising Offers Alerts

Contact us

Website security, detecting malwares on the website and removal services, website backup services, daily website file scanning and file changes monitoring

CONTACT ME!

 What's Goin On Qatar

  This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  www.wgoqatar.com 
  West-bay Palm tower B 1905
         

Place your AD here!

Contact us for special offers and advertising packages!