5-Star Airport Rating

Hamad International Airport Awarded 5-Star Airport Rating

07 Jan 2017 0 comment
5-Star Airport Rating

Doha, January 05 (QNA) - Hamad International Airport (HIA) today joined the top tier of global airports becoming the sixth airport in the world to receive the ‘5-Star Airport’ designation by Skytrax, the London-based aviation institute and the gold standard for conveying the passenger’s voice in airport and airline rankings. This makes HIA the first ever airport in the Middle East to earn this acclaimed title.
The prestigious 5-Star Airport rating is awarded to airports achieving the highest, overall Quality Performance. The 5-Star Airport rating recognizes those airports providing excellent facilities for customers combined with high quality airport staff service. Airport Quality ranking covers front-line areas for departures, arrival and transfer, including airport facilities, customer service, security, immigration, shop outlets and food and beverage facilities.
The highest rating – five stars – has previously only been awarded to five other airports worldwide: Singapore, Seoul, Hong Kong, Tokyo-Haneda and Munich.
This recognition is particularly timely as it comes after a year of reaching a number of strategic milestones at HIA, including the introduction of its iBeacon enabled mobile app, the launch of the Smart Airport features in the terminal, the operation of the dual passenger train shuttle to concourses D and E and the opening of multiple duty free stores. Moreover, HIA has continued to work closely with Qatar Museums adding multiple international and local art installations across the terminal.
Qatar Airways Group Chief Executive, Akbar Al Baker, said: "Hamad International Airport was designed and built in the modern era, taking into account what passengers want most – convenience and service. HIA more than exceeds passenger expectations by providing what passengers want in an environment that is beautiful, thoughtful and welcoming. HIA’s success is apparent in the fact that it is now at capacity, and the third phase of its development is highly anticipated. The airport serves more than 30 million passengers every year, and will grow to 50 million, yet each passenger can design their own experience at the airport, whether it is shopping in the world-class Qatar Duty Free premium stores, relaxing in one of its 12 lounges, resting comfortably in the Airport Hotel or using one of the many amenities at the Vitality Spa including the squash courts and the swimming pool. The airport experience is designed to be as memorable as the journey."
Engineer Badr Mohammed Al Meer, Chief Operating Officer of Hamad International Airport, stated: "Joining the elite of airports and being the first airport in the Middle East to earn five stars from Skytrax is an honor, and a direct result of the thousands of people who ensure HIA operates smoothly every day, every flight. No matter how long our guests are with us, we strive to make their journey flawless and memorable. This acknowledgement is highly gratifying, and will continue to motivate us to create an exceptional experience for everyone." Mr. Edward Plaisted, CEO of Skytrax said: "We extend our congratulations to Hamad International Airport for achieving this 5-Star Airport recognition, as well as being the first airport in the Middle East to gain this status. This accolade brings the challenge that 5-Star Airports find their customers become ever more demanding, and we have every confidence that HIA will continue to both maintain and improve standards as we move forward into 2017".

With just three years of operations, HIA has garnered world-class awards and recognition, including Skytrax Middle East’s Best Airport in 2015 and 2016, Skytrax Best Staff Service in the Middle East 2016 and previously Best Airport Award at the Future Travel Experience (FTE) Asia Awards in 2015.

مطار حمد الدولي ينضم إلى قائمة مطارات فئة "الخمس نجوم "

الدوحة في 05 يناير /قنا/ انضم مطار حمد الدولي اليوم إلى أعلى ترتيب للمطارات العالمية ليصبح سادس مطار على مستوى العالم يحصل على تصنيف فئة "الخمس نجوم".

وخلال مؤتمر صحفي عقد في المطار بهذه المناسبة، منحت شركة "سكاي تراكس" التابعة لمعهد الطيران في لندن، مطار حمد الدولي هذا التصنيف، كما حصل المطار أيضا على جائزة المعيار الذهبي العالمي في نقل صوت المسافرين في تصنيفات المطار وشركات الطيران، ليكون مطار حمد الدولي أول مطار في الشرق الأوسط يحصل على هذا اللقب.

ويعتبر التصنيف المرموق لفئة " الخمس نجوم" تكريماً للمطارات التي حققت أداء عالي الجودة، وهو بمثابة تقدير للمطارات التي تقدم تسهيلات ممتازة للمسافرين والتي تضاف إلى الجودة العالية لموظفي الخدمات بالمطار.

ويشمل تصنيف الجودة للمطار الخدمات المباشرة المتعلقة بالمغادرين، والقادمين، والرحلات المحولة والتي تشمل مرافق المطار وخدمات العملاء، والأمن، والجوازات والمتاجر، ومرافق الطعام والشراب.

ويعد مطار حمد الدولي المطار السادس الذي يحصل على هذا التصنيف على مستوى العالم، حيث سبق أن تم منح تصنيف "خمس نجوم" لخمسة مطارات أخرى فقط على مستوى العالم وهي: سنغافورة، وسيؤول، وهونج كونج، وطوكيو –هانيدا، وميونيخ.

ويأتي هذا التكريم بعد عام من الإنجازات الاستراتيجية التي حققها مطار حمد الدولي، والتي تضمنت إطلاق تقنية iBeacon التي تمكّن المسافرين من خلال تطبيقات الجوال من خوض تجربة سفر ممتعة عبر مميزات المطار الذكي في المبنى، إضافةً إلى البدء بتشغيل قطار الركاب في الذهاب والإياب (في اتجاهين) بين المنطقتين (D) و (E)، فضلا عن فتح متاجر متعددة في منطقة السوق الحرة. وعلاوة على ما قام به مطار حمد الدولي بالتعاون مع قطر للمتاحف من وضع عدد من الأعمال الفنية المحلية والعالمية في المبنى.

وقال السيد أكبر الباكر الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية، إن مطار حمد الدولي تم تصميمه وبناؤه بشكل عصري يتلاءم مع متطلبات المسافرين، ويوفر لهم الخدمة والراحة التي تفوق التوقعات في بيئة جميلة ورحبة ومريحة.

وأضاف أن نجاح المطار ينبع من كونه مشغل بكامل طاقته، وأن المرحلة الثالثة من تطويره باتت منظورة في المستقبل القريب، حيث يخدم المطار ما يزيد عن 30 مليون مسافر سنوياً، وسيرتفع هذا العدد ليصل إلى 65 مليونا مع انتهاء التوسعة الثالثة للمطار والتي ستبدأ الأعمال فيها خلال العام الجاري وستنتهي قريبا.

وأكد أن تجربة السفر التي يمنحها مطار حمد الدولي تم تصميمها لتبقى في الذاكرة كتجربة لا ينساها أي مسافر.

من جانبه، قال المهندس بدر محمد المير الرئيس التنفيذي للعمليات بمطار حمد الدولي، إن الانضمام إلى هذه النخبة من المطارات جعل مطار حمد الدولي الأول في الشرق الأوسط في نيل جائرة سكاي تراكس " للخمس نجوم"، موضحا أن ذلك كان نتيجة تأكيد الآلاف من الزوار بأن المطار يعمل بكل سلاسة كل يوم وفي كل رحلة.

وأشار إلى أن المطار يبذل كثيرا من الجهود لتوفير الراحة للمسافرين مهما كانت الفترة التي يقضونها بالمطار، وبذل المزيد من الجهد لجعل رحلتهم مميزة وخالية من المتاعب، مضيفا أن "تقدير نجاحنا اليوم هو حافز لنا للاستمرار في تقديم تجربة سفر استثنائية للجميع".

بدوره ، قال السيد إدوارد بلاستيد الرئيس التنفيذي لشركة سكاي تراكس، إن الشركة فحصت أكثر من 200 مطار حول العالم، وأن مطار حمد الدولي هو المطار الذي توافرت فيه المتطلبات ليلتحق بالمطارات الخمسة العالمية الحاصلة على هذا التصنيف، وليكون أول مطار في الشرق الأوسط يصل إلى هذه المرتبة.

وبين أن هذا التكريم يعد تحديا جديدا أمام المطار من قبل المسافرين الذين سيتوقعون المزيد من مطار من فئة الخمس نجوم، مضيفا "لدينا الثقة التامة في استمرار مطار حمد الدولي في المحافظة على أعلى المعايير وتطويرها بينما نمضي قدماً في عام 2017".

وبمرور ثلاث سنوات فقط على تشغيليه، حصل مطار حمد الدولي على جوائز وشهادات عالمية بما في ذلك جائزة "أفضل مطار في الشرق الأوسط " من سكاي تراكس" للعامين 2015 و 2016 ، وجائرة سكاي تراكس لأفضل خدمة يقدمها الموظفون على مستوى الشرق الأوسط لعام 2016، وكذلك جائزة أفضل مطار في "تجربة سفر المستقبل" لجوائز آسيا لعام 2015.

Leave your comments

Post comment as a guest

0 / 300 Character restriction
Your text should be less than 300 characters
terms and condition.
Comments | Add yours
  • No comments found

QUALITY MATTERS



Connect with WGOQ

Get Free News Letters!

  • Breaking News Alerts
  • Business News Alerts
  • Events Alerts
  • Advertising Offers Alerts

Contact us

Website security, detecting malwares on the website and removal services, website backup services, daily website file scanning and file changes monitoring

CONTACT ME!

 What's Goin On Qatar

  This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  www.wgoqatar.com 
  West-bay Palm tower B 1905
         

Place your AD here!

Contact us for special offers and advertising packages!