937 Submissions from 10 Countries

'Challenge 22' Receives 937 Submissions from 10 Countries

27 Dec 2016 0 comment
937 Submissions from 10 Countries

Doha, December 26 (QNA) - Supreme Committee for Delivery and Legacy (SC) announced the end of submission of Challenge 22's second edition having received 937 submissions and 3000 registrations.

Challenge 22 is an initiative launched by the SC to promote the culture of innovation within the Arab world. It aims to attract innovators and entrepreneurs to support and nurture ideas which could potentially serve as innovative solutions for the 2022 FIFA World Cup Qatar, along with organizing major events and sustainable impact on Arab societies.

In addition to innovators and entrepreneurs from Qatar, proposals were received from applicants from Egypt, Saudi Arabia, Morocco, Tunisia, UAE, Oman, Bahrain and Kuwait.

Fatma Al Nuaimi, Legacy Senior Manager at the SC, said "We are very happy with the response and the caliber of ideas we have received from the Arab Youth, which have improved significantly since last year. It is an extremely promising sign that our youth are taking an active interest in their future and are determined to make a difference within their communities. We have seen some really creative and smart approaches to tackling the themes we put forward".

"The submissions have doubled this year when compared to last year. We couldn’t have done this without the support of our network of regional partners and their belief in our vision. I would like to thank all our partners who have given us unlimited support during the roadshow, which was attended by more than 2,500 participants from across all the 10 participating Arab countries", Al Nuaimi added.

Of the four challenges, Tourism Experience received the most submissions with the total of 308, followed by The Internet of Things with 269 submissions, Sustainability with 217 submissions and Health & Safety with 143 submissions.

Challenge 22's second edition was launched in cooperation with SC's strategic partners; Qatar National Research Fund (QNRF), Wamda, the Massachusetts Institute of Technology (MIT) Enterprise Forum Pan-Arab, and Facebook, and Programme Partners, Qatar Science and Technology Park, Qatar Business Incubation Center, Qatar Development Bank, Qatar Airways, AstroLabs and FbStart along with more than 32 regional partners.

Currently, a jury including experts and executives from Challenge 22's network of strategic and programme partners are auditing and reviewing the submitted proposals. Reviews are assigned electronically through the dedicated Challenge 22 portal and confidentiality is ensured through electronic audit and Non-Disclosure Agreements (NDA).

Qualifying proposals will be announced on 17 January, and teams will have until 27 February to fine-tune their proposals before submitting for the second round of reviews after which the finalists will be announced. Finalists will then be invited to Doha to present their ideas and proposals to a panel of judges who will select the final winners. At advanced stages of submissions, teams will have access to experts and mentors who will guide teams on how to further perfect their proposals for the next round of review.

Winning teams or individuals will receive USD 15,000 in cash prizes and will then be given the opportunity to work with scientists and researchers in the region to begin building their ideas further. The winning ideas will also have the opportunity to receive a grant of up to USD 100,000 to develop a proof of concept and explore the commercial viability of the product. Through FbStart, winners with app-based ideas will gain access to mentoring and tools needed to build up their iOS or Android based apps, receive credits for Facebook ads and Parse, plus free tools and credits from partners to help with product testing, recruiting, customer care, video conferencing, legal services, and more.

Facebook offers through FbStart up to USD 80,000 in free tools and services designed to help build and grow the mobile app. FbStart provides year-round mentorship opportunities to connect directly with the Facebook team as well as access to an exclusive community of global startups. (END)

 فريقا937 من 10 بلدان عربية تشارك في "تحدي 22"

الدوحة في 26 ديسمبر /قنا/ أعلنت اللجنة العليا للمشاريع والإرث عن تلقيها لـ 937 عرضا من فرق من المبتكرين العرب في "تحدي 22"، وهي المبادرة التي أطلقتها اللجنة العليا لتعزيز ثقافة الابتكار في العالم العربي واستقطاب المبدعين ورواد الأعمال العرب، ودعم ورعاية أفكارهم التي من شأنها أن تُسهم بحلول مبتكرة لاستضافة بطولة كأس العالم لكرة القدم قطر 2022 ، بالإضافة إلى تنظيم الفعاليات الكبرى وإحداث أثر مستدام على المجتمعات العربية.
وشهدت المرحلة الأولى تقديم ما يفوق الثلاثة آلاف مشاركة قدمت 937 مشاركة رائدة من المبدعين ورواد الأعمال العرب أو المقيمين في عشرة بلدان عربية شملها "تحدي 22" في نسخته الثانية.
وتصدر مبتكرو ومبدعو جمهورية مصر العربية قائمة البلدان التي تقدمت بأفكار ومقترحات وذلك من خلال تقديم 236 مشاركة، تلتها المملكة العربية السعودية 232 مشاركة، وقطر 116 مشاركة، والمغرب 87 مشاركة، والأردن 79 مشاركة، ثم دولة تونس 52 مشاركة، والإمارات العربية المتحدة 49 مشاركة، وعُمان 33 مشاركة، ثم البحرين 29 مشاركة، تلتها الكويت 24 مشاركة.
وقالت فاطمة النعيمي، مديرة الإرث في اللجنة العليا للمشاريع والإرث : "نحن في غاية السعادة عقب استقبالنا هذا الكم النوعي من الأفكار والمبادرات من قبل الشباب العربي، الذي يثبت لنا أنه قادر على إيجاد تغيير إيجابي ومستدام لتنمية مجتمعاتنا فكرياً وإبداعياً واقتصادياً".
وتابعت : "حرصنا أن نفتح باب المشاركة في النسخة الثانية لـ "تحدي 22" لتشمل الأردن ومصر وتونس والمغرب إلى جانب سائر دول مجلس التعاون الخليجي. نحن في اللجنة العليا للمشاريع والإرث عازمون على تنظيم بطولة عالمية للتاريخ، ولا يمكننا تحقيق ذلك من دون أن ننهل من عقول وقدرات شبابنا العربي المبدع".
وأضافت النعيمي: "لقد تضاعف عدد العروض والأفكار التي تلقيناها في هذه النسخة مقارنة بالعام الماضي وكذلك لمسنا نوعية في العروض المقدمة، ما كان لنا تحقيق ذلك من دون دعم وإيمان شبكة الشركاء الإقليميين والمحليين برؤية وأهداف "تحدي 22"، أود أن أتقدم بالشكر لكل شركائنا الذين قدموا لنا دعماً غير محدود خلال الجولة التعريفية والتي شهدت حضور أكثر من 2500 مشارك في 10 بلدان عربية للتعرف على "تحدي 22" وآلية المشاركة فيه وطبيعة أهدافه".
وكان تحدي التجربة السياحية قد استقطب أكبر عدد من الأفكار والعروض من بين التحديات الأربعة التي شملها "تحدي 22" مسجلاً 308 مشاركات، تلاه تحدي إنترنت الأشياء 269 مشاركة، وتحدي الاستدامة 217 مشاركة، وأخيراً تحدي السلامة والصحة 143 مشاركة.
وينظم تحدي 22 في نسخته الثانية بالتعاون مع الشركاء الاستراتيجيين في الصندوق القطري لرعاية البحث العلمي، وومضة، ومنتدى معهد ماساتشوستس التكنولوجي في العالم العربي وفيسبوك، بالإضافة إلى شركاء البرنامج وهم أسترولابز، واحة قطر للعلوم والتكنولوجيا وحاضنة قطر للأعمال والخطوط الجوية القطرية وبنك قطر للتنمية و FbStart، هذا إلى جانب أكثر من 32 شريكا إقليميا.
وتقوم حاليا لجنة متخصصة تتألف من مجموعة من الخبراء من شبكة شركاء تحدي 22 الاستراتيجيين بمراجعة وتدقيق واختيار المقترحات والأعمال المقدمة وذلك في إطار من السرية التامة حفاظا على الملكية الفكرية للأفكار المقدمة، وسيتم الإعلان عن أسماء المتأهلين للمرحلة الثانية يوم 17 يناير، والتي تمتد حتى 27 فبراير2017.
وستحظى الفرق المتأهلة على دعم وتوجيه نخبة من المختصين والخبراء في العالم العربي وذلك عبر شبكة تحدي 22 من الشركاء المحليين والإقليميين من المؤسسات وحاضنات الأعمال، كما سيتم تقديم ورش عمل وبرامج تدريب مكثفة بالتعاون مع أسترولابز لدعمهم في تقديم مقترح مطور خلال المرحلة الثانية، يتمّ على أثرها اختيار المتأهلين للمرحلة النهائية ودعوتهم إلى الدوحة لتطوير أفكارهم في ورش عمل بمشاركة مجموعة من المختصين، ومن ثم تقديم عروض مفصلة لأفكارهم أمام لجنة التحكيم النهائية التي ستختار الأفكار الفائزة.
وتحصل الأفكار الفائزة في النسخة الثانية من تحدي 22 على جوائز تبلغ قيمتها 15 ألف دولار أمريكي ، إلى جانب تلقي الإشراف والإرشاد من نخبة من العلماء والباحثين في المنطقة.
كما ستحظى بعض الأفكار بفرصة الحصول على منحة تصل قيمتها إلى 100 ألف دولار أمريكيّ لتطويرها إلى مرحلة إثبات المفهوم (التأكد من جدوى تنفيذ الفكرة على أرض الواقع).
كما سينضم الفائزون في تحدي 22، والذين تستند أفكارهم إلى تطوير تطبيقات للهواتف المحمولة إلى برنامج FbStart، وهو البرنامج العالمي الذي أطلقته فيسبوك لدعم الشركات الناشئة المطورة لتطبيقات الهواتف المحمولة، ولرعاية تلك التطبيقات في مراحلها الأولية.
ويوفر فيسبوك من خلال برنامج FbStart مجموعة من الحلول المتكاملة بما يعادل 80 ألف دولار أمريكي وضعت خصيصا لتطوير تطبيقات الهواتف المحمولة أو الأجهزة اللوحية.
كما يقدم البرنامج للفائزين وعلى مدار عام كامل فرصا للحصول على التوجيه والإرشاد من خلال التواصل بشكل مباشر مع فريق عمل فيسبوك، وإمكانية التواصل مع شبكة من الشركات الناشئة المتميزة حول العالم.

Leave your comments

Post comment as a guest

0 / 300 Character restriction
Your text should be less than 300 characters
terms and condition.
Comments | Add yours
  • No comments found

QUALITY MATTERS



Connect with WGOQ

Get Free News Letters!

  • Breaking News Alerts
  • Business News Alerts
  • Events Alerts
  • Advertising Offers Alerts

Contact us

Website security, detecting malwares on the website and removal services, website backup services, daily website file scanning and file changes monitoring

CONTACT ME!

 What's Goin On Qatar

  This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  www.wgoqatar.com 
  West-bay Palm tower B 1905
         

Place your AD here!

Contact us for special offers and advertising packages!