Qatar2022 Will Be Exceptional

Qatar World Cup Will Be Exceptional, Italian Legend Buffon Says

23 Dec 2016 0 comment
Qatar2022 Will Be Exceptional

Doha, December 22 (QNA) - Legendary Italian goalkeeper Gianluigi Buffon said today he believes the 2022 World Cup in Qatar will be an exceptional edition.

The player was making comments during a press conference held ahead of the Super cup match that will take place between Juventus and Milan in Al Sadd club.

Responding to a question from Qatar News Agency (QNA) on the 2022 World Cup, he said that the weather during the World Cup 2022 will be suitable given it is taking place in December. He added that his previous visit to Qatar when Juventus played Napoli had good weather as well.

The Italian legend said that Doha has all the capabilities to make the 2022 World Cup the best edition ever. He added that the city has a lot to offer football and that could make its World Cup the best edition ever.

Buffon highlighted that football has changed over the years and now gives the opportunity to those who have strength and power to produce a solid world cup.

He said he was delighted with his career with Juventus and stressed that the match in Doha will be far from the end of his playing career with the Old Lady.

Responding to another question from QNA on losing the Super Cup in 2014 against Napoli and ensuring it's not an 0-2 start to games in Qatar, Buffon said he has many reasons that will drive him to victory against Milan. He said that he was still angry at the loss to Napoli two years ago. (QNA)

بوفون: مونديال 2022 بالدوحة سيكون نسخة استثنائية

الدوحة في 22 ديسمبر /قنا/ أكد جان لويجي بوفون قائد المنتخب الايطالي ونجم فريق يوفنتوس أن كأس العالم لكرة القدم 2022 بالدوحة سيكون نسخة استثنائية بدون أدنى شك، وسيكون مختلفا عن النسخ التي تم تنظيمها سابقا.

جاء ذلك خلال المؤتمر الصحفي الذي عقد مساء اليوم وقبل انطلاق المواجهة التي ستجمع اليوفنتوس مع فريق ميلان يوم غد على ملعب البطولات بنادي السد ضمن نهائي كأس السوبر الايطالية.

وردا على سؤال لوكالة الانباء القطرية / قنا/ حول استضافة قطر لمونديال 2022، لاسيما وأن مباريات كأس العالم ستلعب في مثل هذه الأجواء من السنة والتي تكون مميزة، قال كابتن اليوفي: "هذه هي المرة الثانية التي اتواجد فيها بالدوحة ولعبنا من قبل النهائي امام نابولي في أجواء جميلة، وأعتقد أن الأجواء في كأس العالم ستكون مميزة أيضا وانا متأكد من ذلك".

وأضاف نجم المنتخب الايطالي، الدوحة لديها كل الامكانيات التي تخول لها أن يكون مونديال الدوحة هو الافضل، وستقدم نسخة ذات جودة عالية سواء من حيث التنظيم أو الملاعب.

وقال بوفون :" العالم يتغير وفي كرة القدم كل شيء يتغير ايضا، الدوحة لديها الكثير لتقدمه وإذا توفرت الامكانيات مع القدرة الجيدة على الاخراج فإن مونديال الدوحة سيخلده التاريخ ويكون هو الأفضل." وأشار نجم اليوفي إلى " أن كرة القدم في العالم تغيرت حاليا، فهناك تطور ملحوظ في جميع المجالات، ومن وجهة نظري اعتقد ان الفرص تعطى لمن لديه القوة والطاقة لكي يقدم كأس عالم ذات جودة عالية في وقت من الأوقات، وسنرى النتائج فيما بعد لكن بالتأكيد النوايا جيدة جدا." وأعرب عن سعادته للغاية بالإنجازات التي حققتها خلال مسيرتي الحالية مع اليوفي واعتقد انها لن تكون الاخيرة فنحن هنا في الدوحة من أجل خطف اللقب وسأبذل ما في وسعي من أجل التتويج".

وفي رده على سؤال وكالة الانباء القطرية / قنا/ حول خسارة اللقب في نسخة 2014 أمام نابولي بالدوحة وعدم خسارة الفريق في مرة ثانية على أرض الدوحة، قال: "بدون شك لدي محفزات من أجل الوصول للقب، فكون السوبر كوبا تلعب من مواجهة واحدة بدون عودة يجعل التحفز كبيرا جدا لتقديم أفضل مستوى ممكن، أتذكر الخسارة أمام نابولي الموسم الماضي ومازال قلبي يحترق من أجلها لذا سأبذل كل ما أستطيع من أجل التتويج بهذه النسخة." كما أوضح قائد اليوفي أن المنافسة مع الميلان ستكون صعبة، "فقد دفعنا الغرامة في سانسيرو في الموسم الحالي بعد الخسارة في الدوري، وفي كل منافساتنا معهم ومواجهتهم تكون هناك صعوبات كبيرة لذا فإننا نحترمهم تماما، وهناك فرص يجب على المرء ألا يتهاون معها".

واشار بوفون الى ان "تحمل المسؤولية ليس أمرا سيئا بالنسبة لي بل اعتبره أمرا ايجابيا بالرغم انه غير مسموح لي بارتكاب أي خطأ خاصة أمام الفرق الكبيرة، فحتى وان كانت هناك بعض الصعوبات لكني أرحب بالنقد".

واختتم جان لويجي بوفون قائلا :" إن محبي يوفنتوس في الدوحة أعدادهم تتزايد، وهناك تفاعل كبير من جانبهم وهذا ربما يعود لاقترابنا منهم وخوضنا العديد من المباريات هنا ونحن سعداء بذلك."

Leave your comments

Post comment as a guest

0 / 300 Character restriction
Your text should be less than 300 characters
terms and condition.
Comments | Add yours
  • No comments found

QUALITY MATTERS



Recent Tweets

What's Goin On Qatar

What's Goin On Qatar

@WGO_Qatar
About Nassif Zeytoun live in Qatar! What a great concert at La Cigale Hotel GOOD JOB! 😎 https://t.co/Txm4pVRVEv

Connect with WGOQ

Get Free News Letters!

  • Breaking News Alerts
  • Business News Alerts
  • Events Alerts
  • Advertising Offers Alerts

Contact us

Website security, detecting malwares on the website and removal services, website backup services, daily website file scanning and file changes monitoring

CONTACT ME!

 What's Goin On Qatar

  This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  www.wgoqatar.com 
  West-bay Palm tower B 1905
         

Place your AD here!

Contact us for special offers and advertising packages!