Workers Cup 2017 Kicks off Friday

Workers Cup 2017 Kicks off Friday

23 Feb 2017 0 comment
Workers Cup 2017 Kicks off Friday

Doha, February 23 (QNA) - The 2017 edition of the Workers Cup kicks off Friday under the organization of Qatar Stars League and the sponsorship of the Supreme Committee for Delivery & Legacy (SC), offering an opportunity for workers to compete and prove the power of football and its great impact.

The opening match will be played at Suhaim bin Hamad Stadium at Qatar Sports Club and will be preceded by an opening ceremony.

The fifth edition of the tournament will see the participation of more than 600 players competing for 32 teams, surpassing the 24 teams that took part in the previous edition.

Workers of local and international firms make up the teams and the majority of them are working on infrastructure and 2022 World Cup projects under the supervision of SC.

The final match of the 2016 edition draw a large crowd of 11,000 at Al Ahli Club's Hamad bin Khalifa Stadium where the game was staged. (QNA)

 

QNA Workers Cup 230220177

انطلاق النسخة الخامسة لبطولة كأس العمال لكرة القدم الجمعة

 

الدوحة في 23 فبراير /قنا/ تنطلق غدا الجمعة منافسات النسخة الخامسة لبطولة كأس العمال 2017 لكرة القدم، التي تنظمها مؤسسة دوري نجوم قطر برعاية من اللجنة العليا للمشاريع والإرث، والتي تهدف لإثبات قوة كرة القدم ومدى تأثيرها الكبير، كما أنها تقدم فرصة للعمال ليتنافسوا فيما بينهم من خلال المباريات في حدث كروي يقام سنويا.

وستبدأ مباريات الجولة الأولى من البطولة غدا على ملاعب اللجنة الفنية، وستقام المباراة الافتتاحية الرسمية في نفس اليوم على استاد سحيم بن حمد بنادي قطر، وستجمع بين فريق شركة النخيل للزراعة والتجارة وفريق شركة بن عمران للتجارة والمقاولات، وتنطلق في السادسة وخمس وأربعين دقيقة، وسيسبقها حفل الافتتاح في السادسة والربع.

ويشارك في النسخة الخامسة للبطولة أكثر من 600 لاعب ضمن 32 فريقا، وهو رقم لم يسبق أن شهدته بطولة كأس العمال من قبل، حيث كانت نسخة العام الماضي 2016 قد شهدت مشاركة 24 فريقا، وفاز بلقبها فريق مجموعة طالب.

وتتشكل الفرق المتنافسة من عمال يمثلون شركات مقاولات محلية ودولية تشارك في مشاريع مختلفة في أرجاء قطر، وتعمل الغالبية العظمى منهم في إنجاز كبرى مشاريع البنية التحتية في البلاد، بالإضافة إلى مشاريع بطولة كأس العالم لكرة القدم 2022 التي تُشرف عليها اللجنة العليا للمشاريع والإرث.

وتستمر بطولة كأس العمال بالتطور عاما بعد آخر من حيث عدد المشاركين والحضور، ومن حيث المكانة والسمعة التي تخطت حدود قطر، فقد شهدت المباراة النهائية عام 2016 حضور أكثر من 11 ألف مشجع تواجدوا في مدرجات استاد حمد بن خليفة بالنادي الأهلي.

Leave your comments

Post comment as a guest

0 / 300 Character restriction
Your text should be less than 300 characters
terms and condition.
Comments | Add yours
  • No comments found

QUALITY MATTERS



Connect with WGOQ

Get Free News Letters!

  • Breaking News Alerts
  • Business News Alerts
  • Events Alerts
  • Advertising Offers Alerts

Contact us

Website security, detecting malwares on the website and removal services, website backup services, daily website file scanning and file changes monitoring

CONTACT ME!

 What's Goin On Qatar

  This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  www.wgoqatar.com 
  West-bay Palm tower B 1905
         

Place your AD here!

Contact us for special offers and advertising packages!