Winter Camp in Doha

Bayern Munich Holds First Training Session of Winter Camp in Doha

05 Jan 2017 0 comment
Winter Camp in Doha

Doha, January 04 (QNA) - Aspire Zone hosted today the first training session of Bayern Munich's winter camp, with a heavy presence from football fans and local media outlets.

The camp will conclude on January 11 and is part of the club's preparations for the second half of the season. Team coach Carlo Ancelotti held a press conference after the session to discuss the teams preparations for the Bundesliga and the Champions League.

Aspire Zone Foundation communications manager Hussain Ali Al Qahtani said on the sidelines of the press conference that they were delighted to host Bayern for the sixth consecutive year. He added that the fans reception of the team in Hamad International Airport reflected the passion the Qatari society has for football. He said that there were many factors that propels teams to choose Aspire Zone as a destination for their training camps due to high international standards available and the perfect weather conditions.

In the press conference, Ancelotti said that he can sense Qatar's development with each passing year and with each visit. He said the weather was fantastic and the sports facilities were first class, which were the perfect combination for a good training camp.

All the team's star players attended the first training session, including the German contingent which player a part in winning World Cup 2014. Some of the star players available were Manuel Neuer, Thomas Muller, Philip Lahm, Franck Ribery, Thiago Alcantara and Xabi Alonso. (qna)

البايرن يستهل تدريباته ضمن معسكره الشتوي في أسباير بحضور عشاق كرة القدم في الدوحة

الدوحة في 04 يناير /قنا/ شهدت ملاعب مؤسسة أسباير زون اليوم انعقاد أول تدريبات نادي بايرن ميونيخ الألماني بحضور عدد كبير من عشاق كرة القدم وممثلي وسائل الإعلام المحلية، ضمن معسكر الفريق الشتوي الذي يتواصل حتى الحادي عشر من يناير الجاري في إطار تحضيراته لانطلاق القسم الثاني من الدوري المحلي.

وعقد مدرب الفريق كارلو أنشيلوتي بعد انتهاء التدريب مؤتمرًا صحفيًا للإجابة عن الأسئلة المتعلقة بأداء فريقه واستعداداته للمرحلة القادمة من منافسات الدوري الألماني (البوندسليغا) والمنافسات الأوروبية.

وعلى هامش المؤتمر الصحفي، قال السيد حسين علي القحطاني، مدير الاتصال في مؤسسة أسباير زون،: "نحن سعداء للغاية باستقبال البافاري بايرن ميونيخ للعام السادس على التوالي في أسباير زون، والحقيقة الاستقبال الجماهيري الكبير الذي شهده أعضاء الفريق في مطار الدوحة الدولي أمس الثلاثاء، يدل على احتفائنا بكرة القدم وشغف المجتمع القطري والمقيمين في هذه المنطقة بشكل عام بالكرة الساحرة وأنديتها الكبرى".

وأضاف القحطاني أن هناك عوامل كثيرة تجعل أسباير زون الاختيار الأول لهذه الفرق والمنتخبات، ليس في الشتاء فقط، وإنما على مدار العام، وكل شيء موجود في مكان واحد بمعايير عالمية وطقس مثالي.

ومن جانبه، علق المدرب الإيطالي كارلو أنشيلوتي رداً على أسئلة أحد الصحفيين، على مدى التطور المتسارع الذي لمسه في الدوحة خلال زياراته المتعاقبة لدولة قطر، قائلا: "كالعادة وجدنا العديد من المرافق الرياضية المتميزة، بالإضافة إلى الطقس الرائع في هذا الوقت من العام بما يوفر أفضل الظروف لتدريبات الفريق وهذا أهم شيء بالنسبة لنا، وهذه الزيارة ليست الأولى لي، وفي كل مرة ألمس تغييرات جديدة وتطورات ملموسة".

وحرص نجوم الفريق بالكامل على حضور التدريب الصباحي على ملاعب أكاديمية أسباير الخارجية ومن بينهم مجموعة من أبرز نجوم المنتخب الألماني الذين كان لهم دور كبير في فوز فريق بلادهم ببطولة كأس العالم لكرة القدم في عام 2014 أمثال حارس المرمى الشهير مانويل نوير، وصانع الألعاب البارز توماس مولر، وقائد المنتخب السابق فيليب لام؛ هذا بالإضافة إلى نجوم بايرن ميونيخ من اللاعبين الدوليين كالفرنسي فرانك ريبيري، ولاعب خط الوسط الهولندي آريين روبن، والإسبانيين تياغو الكانتارا والمخضرم تشابي ألونسو؛ فيما غاب عن صفوف الفريق مدافعه جيروم بواتينغ الذي يخضع حاليا للاستشفاء من إصابة في الكتف.

الجدير بالذكر أن ملاعب ومنشآت مؤسسة أسباير زون تستقطب في هذا الوقت من العام العديد من الأندية العالمية لإقامة معسكراتها التدريبية في الرياضات المختلفة ككرة القدم واليد والسباحة وألعاب القوى وغيرها من الرياضات، وقد سبق لنادي بايرن ميونيخ أن عقد معسكراته التدريبية خلال فترة الشتاء في أسباير زون على مدار ست سنوات متتالية، مما يعكس أهمية ومكانة المؤسسة كوجهة رياضية بامتياز، يساعدها في ذلك الأحوال الجوية الممتازة في قطر مقارنة بالطقس البارد في هذا الوقت من العام في أوروبا.

Leave your comments

Post comment as a guest

0 / 300 Character restriction
Your text should be less than 300 characters
terms and condition.
Comments | Add yours
  • No comments found

QUALITY MATTERS



Recent Tweets

What's Goin On Qatar

What's Goin On Qatar

@WGO_Qatar
Not all heroes wear capes 😎 https://t.co/RiT6rowt8v
A vaporizer exploded, leaving the man with 12 stitches please be careful. via ViralHog https://t.co/e70aCOjaEX
بابا جيب خدامه جديد 😈' *أكمل الفراغ الحياه من دون .... مو حلوه !!! via: https://t.co/P6Kv6zM8iz... https://t.co/Y1tJ4cFDcD

Connect with WGOQ

Get Free News Letters!

  • Breaking News Alerts
  • Business News Alerts
  • Events Alerts
  • Advertising Offers Alerts

Contact us

Website security, detecting malwares on the website and removal services, website backup services, daily website file scanning and file changes monitoring

CONTACT ME!

 What's Goin On Qatar

  This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  www.wgoqatar.com 
  West-bay Palm tower B 1905
         

Place your AD here!

Contact us for special offers and advertising packages!