February festival

Souq Al Wakrah to soon begin February festival preparations

07 Sep 2017 0 comment
February festival

Eid Al Adha Festival, organised by the celebrations committee at the Private Engineering Office at Souq Waqif and Souq Al Wakrah over five days, has concluded after featuring a series of cultural and entertainment events for all family members.
The festival attracted thousands of crowds from citizens, residents and visitors in Souq Waqif, with the events including more than 30 games such as football, basketball and shooting competitions as well as entertainment contests such as trampoline and swings in addition to electronic games, making the festival suitable for all age groups and a chance for entertainment for all members of the family not the young ones.
In addition, Souq Waqif Art Center organized a number of artistic events, including Es’hail Star event in which a group of fine artists participated to present art works on marine creatures in Qatar. The center also held a workshop on the making of paper puppet and another on making transparent roses, in addition to displaying embalmed Qatari marine creature.
In Souq Al Wakrah, the festival also attracted thousands to the Eid tent where the atmosphere was largely similar to that in Souq Waqif, with people visiting the site from Al Wakrah, southern regions as well as Doha and its suburbs.
Speaking to QNA, Souq Al Wakrah Director Khalid Saif Al Suwaidi said that data indicate that the festival has attracted 5,000 to 6,000 visitors every day, adding that it managed to achieve its goal in entertaining all family members, especially since it is the only event that provides entertainment activities for residents of the southern regions and the areas near Al Wakrah.
Al Suwaidi said that the variety in activities for different age groups also contributed to the success of the festival, noting that Souq Al Wakrah management allowed people with disabilities to enter and participate in the different competitions for free, while a number of games was also available for families at no charge. Families were also able to use the beaches for swimming while enjoying the other facilities available there.
He added that Souq Al Wakrah’s management will start soon preparations for February festival, which would be a source of entertainment for everyone in Qatar.

سوق الوكرة يبدأ قريبا في الإعداد لمهرجان شهر فبراير

الدوحة /قنا/ اختتم مساء اليوم، مهرجان عيد الأضحى الذي نظمته لجنة الاحتفالات بالمكتب الهندسي الخاص في كل من سوق واقف وسوق الوكرة على مدى خمسة أيام متضمنا باقة من الفعاليات التثقيفية والترفيهية لجميع أفراد الأسرة.

وقد اجتذبت فعاليات المهرجان في كلا السوقين واقف والوكرة آلاف الجماهير من الموطنين والمقيمين وزوار البلاد، ففي سوق واقف توافدت الجماهير منذ أول أيام العيد حيث وجد الكثير من العائلات أجواء طيبة من خلال الفعاليات التي تشهدها خيمة المهرجان التي تزينت من الخارج بالبالون والشخصيات الكارتونية المحببة للأطفال وتحتوي في داخلها على العديد من الألعاب المهارية والترفيهية فضلا عن ركني الرسم والتلوين، الرسم على الوجه للأطفال.

واشتملت الخيمة على أكثر من 30 لعبة فيها المهارات المختلفة ما بين كرة قدم وكرة سلة وألعاب رماية وتصويب وغيرها مع زيادة التشويق بتقديم هدايا للفائزين، إضافة إلى ألعاب ترفيهية مثل النطاطيات والأرجوحات، وكذلك الألعاب الالكترونية الذكية والتي يقبل عليها الكثير من الشباب، لتناسب الألعاب في النهاية مختلف الفئات والأعمار وتكون بمثابة فرصة للترفيه للأسرة وليس للأطفال وحدهم.

كما نظم مركز سوق واقف للفنون تزامنا مع المهرجان عددا من الفعاليات الفنية الجماهيرية ومنها فعالية نجم سهيل التي شارك فيها نخبة من الفنانين التشكيليين لتقديم لوحات فنية عن الأحياء البحرية في قطر، كما نظم المركز ورشة صناعة الدمى الورقة وورشة أخرى حول صناعة الورد الشفاف، إضافة إلى عرض محنطات من الأحياء البحرية القطرية.

كما نجح المهرجان في سوق الوكرة أيضا في استقطاب الآلاف من الموطنين والمقيمين وزوار البلاد لاسيما في خيمة مهرجان العيد، حيث تتشابه الأجواء في تلك الخيمة المكتظة بالألعاب الترفيهية والمهارية والذهنية مع خيمة سوق واقف، والتي استقطبت جمهورا عريضا هي الأخرى سواء من أهالي الوكرة والمناطق الجنوبية أو من أهالي الدوحة وضواحيها.

وصرح السيد خالد سيف السويدي مدير سوق الوكرة لوكالة الأنباء القطرية /قنا/ بمناسبة انتهاء المهرجان بأنه استقطب طبقا للإحصائيات ما بين خمسة وستة آلاف زائر يوميا خلال فترة المهرجان، مشيرا إلى نجاح المهرجان في تحقيق أهدافه وتحقيق الاستمتاع لجميع أفراد الأسرة، خاصة أن المهرجان هو الوحيد الذي يقدم فعاليات ترفيهية لأهالي المناطق الجنوبية والمناطق القريبة من الوكرة.

وأوضح أن تنوع الألعاب في المهرجان ومناسبتها لجميع الأعمار والفئات ساهم أيضا في نجاح المهرجان، لافتا إلى أن إدارة سوق الوكرة سمحت لذوي الاحتياجات الخاصة بالدخول وممارسة الألعاب مجانا مع توافر عدد من الألعاب المجانية أيضا للعوائل، كما قدم السوق أيضا لرواده فرصة الاستمتاع بالسباحة على شاطئ الوكرة للسباحة للعائلات والذي يقدم مجانا مع وجود كافة المرافق اللازمة للاستماع بالشاطئ.

وحول جديد سوق الوكرة، أشار السويدي إلى أن إدارة السوق سوف تبدأ قريبا في الإعداد لمهرجان شهر فبراير المقبل لإدخال البهجة على الجميع في قطر.

Leave your comments

Post comment as a guest

0 / 300 Character restriction
Your text should be less than 300 characters
terms and condition.
Comments | Add yours
  • No comments found

QUALITY MATTERS



Connect with WGOQ

Get Free News Letters!

  • Breaking News Alerts
  • Business News Alerts
  • Events Alerts
  • Advertising Offers Alerts

Contact us

Website security, detecting malwares on the website and removal services, website backup services, daily website file scanning and file changes monitoring

CONTACT ME!

 What's Goin On Qatar

  This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  www.wgoqatar.com 
  West-bay Palm tower B 1905
         

Place your AD here!

Contact us for special offers and advertising packages!