LEGENDARY CARPET EXHIBITION

THE GATE MALL & SALAM INTERNATIONAL BRING LEGENDARY HEREKE CARPET EXHIBITION TO QATAR

11 Jan 2017 0 comment
LEGENDARY CARPET EXHIBITION

The exhibition carries handmade masterpieces set to local collectors and art lovers in the country

Thursday, January 12th, 2017 | DOHA, The Gate Mall and Salam International Investment Ltd., joined hands with Turkey’s Han Hali, the leading production house of Turkey’s Hereke carpets to unveil The Hereke Carpet exhibition as a treat for Qatar’s art lovers and collectors.

On full display at The Gate Mall’s Maysaloun Hall is a stunning collection of legendary carpets. Hailing from an ancient town in Turkey and laying claim to a unique artistic heritage of its own, Hereke carpets are historic masterpieces.
From Buckingham Palace, to the Hermitage Museum in St. Petersburg, the White House to Château de Versailles, the carpets are known to adorn iconic locations celebrating an artistic discipline that is admired by the world.

As a leading player in Qatar’s luxury and retail sector The Gate Mall has built a reputation of supporting multiple artistic initiatives by launching an Art Season at the beginning of October 2016. The season is set to culminate at the end of January 2017 at the Hereke Exhibition.

Commenting on the grand opening of the exhibition, Salam International’s Chairman and CEO Mr. Issa AbdulSalam Abu Issa said, “Salam International is truly proud to support The Gate Mall in its efforts to enrich and elevate the art and culture environment in Qatar through initiatives like this. The Hereke Carpet exhibition gives people a reason to revisit a rich historical legacy of the region and truly appreciate stunning craftsmanship. The history behind creating this particular type of carpet goes as far back as the mid-15th century. A glance around the display, will confirm that most of these modern pieces on display have taken artists over 6 years or more to create because they have followed a timeless tradition and revived a glorious artistic heritage that is genuinely breathtaking”.

The 100% handmade Hereke silk carpets customarily carry 64 knots and over loops per centimeter, making it a tribute to the unending patience of its weaver. A Hereke weaver is said to tie at least one million knots in a finished carpet, while crafting extremely intricate, fine designs. Han Hali, the creators of the carpets currently on display at The Gate Mall have developed a portfolio of over 25,000 exquisite carpet designs among which are collections in the likes of Classical Hereke with fabulous Ottoman motifs, to Turkish-Islamic designs that celebrate the illustrious transition to Islam. Istanbul Voyage is another a picturesque collection of fascinating panoramas of Istanbul. These, among many other designs form the full collection at the exhibition.

The Hereke Carpet exhibition is scheduled to run from the 11th to the 31st of January 2017 at The Gate Mall 

ذي جيت مول والسلام العالمية يفتتحان معرض "حركه" للسجاد التركي الفاخر

يضمّ المعرض على سجاد فاخر مصنوع يدوياً لهُواة جمع السجاد ومحبّي الفن في قطر

الخميس، 12 يناير، 2017 - الدوحة، تعاونت كلٍ من شركة السلام العالمية وذي جيت مول مع دار الإنتاج التركية الشهيرة "هان هالي" للسجاد الفاخر لإطلاق المعرض الفنّي "حركه" للسجاد المُخصص لمحبّي القطع الفنية في قطر.

تم افتتاح المعرض في قاعة "ميسلون" في ذي جيت مول، ويحتوي على مجموعة رائعة ومتنوعة من السجاد العريق. يأتي هذا السجاد من مدينة "حركه" القديمة في تركيا، التي تميزّة على مرّ الزّمان بحرفيّة أهلها بتصنيع قطعاً فنية فريدة من نوعها.
ويتمّ عرض هذه السجاد لتزيين أهمّ المعالم العالميّة المشهورة بتقديرها للفنّ الأنيق مثل قصر بكنغهام ، متحف هيرميتاج في مدينة سانت بطرسبرغ، البيت الأبيض و قصر فرساي.

ويعتبر ذي جيت مول، من أبرز وجهات التسوق الراقية في قطر، إلاّ أنه يسعى حالياً الى المساهمة في عدد من المبادرات الفنية التي بدأت من خلال إطلاق "موسم الفن" في بداية شهر أكتوبر للعام 2016. ومن المتوقع أن يزدهر هذا الموسم في نهاية شهر يناير للعام 2017 من خلال افتتاح معرض "حركه" للسجاد.

وتعليقاً على هذا الحدث المتميز، قال السيد عيسى عبد السلام أبو عيسى رئيس مجلس إدارة والرئيس التنفيذي لـ "السلام العالميّة": " نحن في شركة السلام العالمية نشعر بالفخر العميق لدعم ذي جيت مول في جهوده المستمرة لإثراء الجانب الفني والثقافي في البيئة القطرية من خلال مبادرة كهذه. وإن معرض "حركه" للسجاد، يعطي الناس سبباً للرجوع والإطلاع على تراث تاريخي عريق وتقدير مدى دقة الحرفية في هذه الصناعة. ويعود تاريخ صناعة هذا النوع من السجاد إلى القرن الخامس عشر. ومن خلال القطع الفنّية المعروضة سنلاحظ أن كل واحدة منها - والتي قد تستغرق صناعة الواحدة منها ما يقارب الـ 6 سنوات أو أكثر- تم حياكتها بالطريقة التقليدية القديمة حفاظاً على التراث الفني العريق لهذه المهنة."

وتجدر الإشارة إلى أن سجاد "حركه" المصنوع يدوياً من الحرير 100% ويحتوي كل سنتميتر على ما يعادل 64 عقدةً. ويقال بأن حائكي سجاد هيركي يقومون بحياكة مليون عقدةٍ في السجادة الواحدة، ويتمتعون بحرفية عالية ودقة لا مثيل لها.


وقد قامت "هان هالي" الشركة المبدعة وراء هذا السجاد الموجود في المعرض، بابتكار أكثر من 25,000 تصميمٍ أنيق منها الكلاسيكي المُصمم بالزخرفة العُثمانية، إلى التصاميم الإسلامية والتركية التي تجسد الحقبة الإسلامية في تركيا. وهنالك أيضاً مجموعة "Istanbul Voyage" التصويرية والتي تحتوي على صور بانورامية لمدينة اسطنبول وغيرها.

يفتح المعرض أبوابه من تاريخ 11 يناير ولغاية 31 يناير، 2017 في ذي جيت مول.

15970066 10157897499935018 410275606 n

Leave your comments

Post comment as a guest

0 / 300 Character restriction
Your text should be less than 300 characters
terms and condition.
Comments | Add yours
  • No comments found

QUALITY MATTERS



Connect with WGOQ

Get Free News Letters!

  • Breaking News Alerts
  • Business News Alerts
  • Events Alerts
  • Advertising Offers Alerts

Contact us

Website security, detecting malwares on the website and removal services, website backup services, daily website file scanning and file changes monitoring

CONTACT ME!

 What's Goin On Qatar

  This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  www.wgoqatar.com 
  West-bay Palm tower B 1905
         

Place your AD here!

Contact us for special offers and advertising packages!