Warning: file_put_contents(): Only 0 of 6 bytes written, possibly out of free disk space in /home/wgoqatar/public_html/wgoqatar/libraries/joomla/filesystem/file.php on line 440
Art for Tomorrow

Art for Tomorrow

Doha to Host "Art for Tomorrow" International Conference in March

08 Jan 2017 0 comment
Art for Tomorrow

Doha, January 08 (QNA) - Doha will host the third edition of the annual international conference "Art for Tomorrow", organized by the New York Times and sponsored by Qatar Museums, from March 10 to 13, 2017.
Over 200 world-renowned art and cultural influencers from more than 20 countries, including museum directors, gallerists, curators, auction houses, collectors, entrepreneurs, investors, financial institutions, lawyers, artists, architects, designers, urban planners, government officials and tourism organizations will take part in the conference.
The conference will investigate the issues that occupy the territory between art and public life. New boundaries, where and why art follows the rules or challenges them, and art's role in creating and influencing personal, corporate, urban and national identities will all be explored. The event will also examine the role of art as a catalyst for economic growth and development, as well as a mechanism for city or corporate branding.
The conference will also offer an experiential dimension, including outings to an art lab, exhibitions, a desert trip, and museum tours.
The Capital Doha also hosted the second edition of the "Art for Tomorrow" conference with an overall theme of 'Technology, Creativity and the City' in March 2016. (QNA)

الدوحة تحتضن المؤتمر الدولي السنوي "الإبداع الفني لأجل الغد" في مارس المقبل

الدوحة في 08 يناير /قنا/ تحتضن الدوحة في الفترة من 10 إلى 13 مارس المقبل، النسخة الثالثة من المؤتمر الدولي السنوي "الإبداع الفني لأجل الغد" الذي تنظمه صحيفة نيويورك تايمز برعاية متاحف قطر تحت عنوان "الحدود والهوية والأماكن العامة".
ويشارك في المؤتمر الدولي السنوي "الإبداع الفني لأجل الغد"، أكثر من 200 شخص من أبرز فناني العالم ومديري المتاحف وأمنائها وجامعي المقتنيات، من أكثر من 20 دولة.
ومن المرتقب أن يناقش المشاركون خلال أيام المؤتمر الأربعة، عدة قضايا تحتل اهتماما بالغا في العلاقة بين الفن والحياة العامة واستكشاف دور الفن في خلق التأثير على الهويات الشخصية، فضلا عن دراسة دور الفن كمحفز للنمو الاقتصادي والتنمية والمرأة في الإسلام في جانب الفنون والكتابة في فضاء مفتوح وعلاقته بعالم الرقمية مستقبلا والفن الإفريقي المعاصر والهويات الوطنية.
وتزامنا مع مؤتمر الإبداع لأجل الغد، سيتم تنظيم معرض فني بمشاركة فنانين إقليميين وعالميين، يعرضون تجاربهم الفنية التي تعكس المواضيع الرئيسية للمؤتمر.
وبالإضافة إلى جلسات المؤتمر الثرية، فقد أعد القائمون على فعالياته، برنامجا غنيا بالأحداث التجريبية من جولات ثقافية وورش عمل وجولات للمتاحف ورحلة إلى محمية البروق الطبيعية للاستمتاع بالعمل الفني الكبير الموسوم بـ"شرق- غرب/ غرب- شرق" للفنان العالمي ريتشارد سيرا، ثم زيارة معرض جياكوميتي/ بيكاسو.
يشار إلى أن النسخة الماضية لمؤتمر الإبداع الفني لأجل الغد (مارس 2016)، عقدت تحت عنوان: "التكنولوجيا والإبداع والمدن"، حيث تم نقاش عدد من التأثيرات العالمية التي تسهم في رسم ملامح البنية التحية للإبداع على مستوى البلدان والمدن، مع ربط ذلك بالمشهد الفني والثقافي المتغير في دولة قطر والنضوج الذي يتزايد لدى أفراد مجتمعها الإبداعي، ومسيرة تطورها للتحول إلى مركز للفنون. وبذلك يعزز المؤتمر مكانة متاحف قطر كحلقة وصل تربط بين دولة قطر والبلدان الأخرى، إضافة للتأكيد على دورها في دعم التبادل الثقافي ورعايتها للمواهب الإبداعية.

Leave your comments

Post comment as a guest

0 / 300 Character restriction
Your text should be less than 300 characters
terms and condition.
Comments | Add yours
  • No comments found

QUALITY MATTERS



Connect with WGOQ

Get Free News Letters!

  • Breaking News Alerts
  • Business News Alerts
  • Events Alerts
  • Advertising Offers Alerts

Contact us

Website security, detecting malwares on the website and removal services, website backup services, daily website file scanning and file changes monitoring

CONTACT ME!

 What's Goin On Qatar

  This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  www.wgoqatar.com 
  West-bay Palm tower B 1905
         

Place your AD here!

Contact us for special offers and advertising packages!