The nation's largest entertainment and retail destination. Get ready to be wowed!

 

Mall of Qatar: The First Super Regional Mall Welcomes Visitors for Its Soft Opening

21 Dec 2016 0 comment
The nation's largest entertainment and retail destination. Get ready to be wowed!

About Mall of Qatar


Mall of Qatar captures the imagination of the entire nation as it opens the doors to 500,000 sq. m of innovative shopping concept with top-notch recreation and leisure options. This capital destination premieres the world’s first resident troupe – offering mall-wide entertainment with 52 weeks of spectacular headline shows on a 360-degree custom developed revolving stage, as well as a multilevel Family Entertainment Complex integrating an international edutainment concept, advanced gaming machines and enthralling rides.

The Mall’s encompassing experience completes with a 19-screen Megaplex inclusive of IMAX’s revolutionary laser projection and 12 channel immersive sound system on the region’s largest screen, 28 meters wide by 15 meters high. The cinema also features the latest 4D projection technology screen, VIP screens, an 8-lane bowling alley, and in-theatre gourmet food services.
Situated next to the award winning Al Rayyan FIFA 2022 stadium, the nation’s mall will be a jewel in Qatar’s National Vision 2030. Visitors will be dazzled by the 500 varied retail, dining and café options, conjointly with the 5-star AlRayyan hotel operated by Curio, a collection by Hilton, as every section of the Mall, from its distinctive facade to its exciting interiors, holds an element of surprise that will engender an experience like no other.

Doha, Qatar, 12 December, 2016: Mall of Qatar, brand new shopping concept with 500,000 sq. m of innovative shopping, top-notch recreation and remarkable leisure options, has officially opened its doors to the public. On December 10, 2016, Mall of Qatar welcomed a slew of visitors who came to experience its offerings during the soft opening. Media personnel were among the first to be welcomed by Mall management, who held a special breakfast for them at AlRayyan Hotel, before embarking on a tour of the premises and its anchor tenants including beauty, fashion, department stores, homeware, and restaurants.

Speaking about the first official day at Mall of Qatar, Ahmed Al Mulla, CEO, said: “After working towards a goal for many years, seeing it come to life is one of the most incredible experiences – and I am grateful to the entire team responsible for this momentous occasion. Mall of Qatar marks a new era of shopping in Qatar- merging shopping and entertainment at our regional super mall.”

“We are pleased to announce that the Mall is 99% leased- and 92% are currently in the fit-out phase. We are opening over 220 stores on our first day, which is 60% of the gross leasable area,” Al Mulla Added

At Mall of Qatar, MOQ Live, a free entertainment program will take visitors on an incredible adventure on the world’s first 360-degree in mall revolving stage. The stage is located at MOQ`s dazzling Oasis, a 5,000 sq. m lush, green, landscaped entertainment arena featuring dancing interactive fountains and waterfalls and hosting all year long shows.

Al Mulla concluded : “Mall culture plays a large role in Middle Eastern, and especially GCC society. We are pushing the boundaries and elevating the Mall experience with our brand new, and innovative offering. Today, we are setting super-regional standards for shopping malls, and bringing the concept of retailtainment to life.”

قطر مول: مبدا غير مسبوق للتسوق يشرّع ابوابه امام الزوار في افتتاح تمهيدي

 


عن قطر مول

 

يجذب قطر مول سكان وضيوف الدولة لما يقدمه من مفاهيم مبتكرة للتسوق على مساحة 500,000 متر مربع ، مع خيارات رائدة وفريدة من نوعها في مجال التسوق والترفيه. وتضم هذه الوجهة الكبرى أول فرقة استعراضية مقيمة في العالم تقدم عروض ترفيهية في كافة أنحاء المول مع 52 أسبوعاً من العروض الرئيسية المذهلة على المنصة المطوّرة والمبتكرة بنطاق 360 درجة، فضلاً عن مجمع ترفيه عائلي متعدد الطوابق يقدم مفهوم الترفيه التعليمي مع أجهزة ألعاب متطورة ومجموعة من التجارب المثيرة للحماس.

وتكتمل تجربة المول الآسرة مع ميغابلكس‘ التي تحتوي على 19 شاشة وتقدم أحدث تكنولوجيا العرض الليزري آيماكس الثورية، ونظام صوت مكوّن من 12 مصدر، على الشاشة الأكبر في المنطقة بعرض 28 متر وارتفاع 15 متر. وتتضمن السينما أيضاً أحدث تكنولوجيا العرض رباعي الأبعاد، وصالات VIP، وصالة للبولنغ تضم 8 حارات، وخدمة تقديم الطعام داخل المسرح.

ومن موقعه بمحاذاة استاد الريان المخصص لمباريات الفيفا 2022 والحائز على جوائز عدة، سيكون قطر مول جوهرة رؤية قطر الوطنية 2030. وسيستمتع زوّاره بتجربة متميزة مع 500 متجر متنوع، وخيارات المطاعم والمقاهي، فضلاً عن اتصاله المباشر مع فندق الريان ذو الخمس نجوم، والذي تديره مجموعة ’ كيوريو‘ من هيلتون. وفي كل زاوية وقسم من المول، سواء من واجهته الاستثنائية أو تصميمه الداخلي الرائع، يمتلك قطر مول عنصر مفاجأة خاص من شأنه أن يفتح الأبواب أمام تجارب لا مثيل لها، في كل مرة.

الدوحة، قطر، 12 ديسمبر 2016: قطر مول ، مفهوم التسوق الجديد الذي يقدم 500،000 متر مربع من التسوق المبتكرة والخيارات الترفيهية المميزة، قد افتتح أبوابه أمام الزوّار في العاشر من ديسمبر 2016 ليأخذهم في رحلة لا مثيل لها للتعرف على التجارب المذهلة واكتشاف العروض المتوفرة في المول عند الافتتاح التمهيدي. وكان السادة الإعلاميين من ضمن أوائل الضيوف الذي رحّبت بهم إدارة المول واستضافتهم في حفل فطور خاص في فندق الريّان، وذلك قبل الانطلاق في جولة في أرجاء المول شملت زيارة لمستأجريه الرئيسيين، من ضمنهم العلامات التجارية المميزة من مستحضرات التجميل، والموضة والأزياء، والتجهيزات المنزلية، والمتاجر المتنوعة والمتعددة الأقسام والمطاعم والمقاهي الراقية.

وفي حديثه حول هذا اليوم المميز ، قال احمد الملا، الرئيس التنفيذي لقطر مول: "لقد عملنا لعدة سنوات لهذا اليوم المهم، وانا ممتن لجميع افراد فريق العمل على تحقيق جميع الأهداف المرجوة. نعلن اليوم عن ابتداء حقبة جديدة للتسوق في قطر والمنطقة من خلال الأفكار المذهلة التي يقدمها قطر مول، والعروض المميزة التي يبتكرها".

وأضاف الملا: " يسعدنا ان نعلن اليوم بان نسبة التأجير الكلية في قطر مول قد بلغت 99% من مجمل المساحة، ويتم حاليا تنفيذ اعمال الديكور في 92% من المتاجر التي لم تفتح أبوابها بعد، حيث يقدم قطر مول اليوم 220 متجر مما يشكل 60% من مجمل المساحة التأجيرية.

وسيأخذ MOQ Live – برنامج الترفيه المجاني - زوار قطر مول في مغامرة مميزة عبر أول مسرح احترافي 360 درجة ضمن مركز تسوق في العالم. ويقع المسرح في وسط منطقة الواحة، وهي عبارة عن 5000 متر مربع من المناظر الخضراء حيث تحتوي على نوافير مائية تفاعلية وشلالات مياه ويقدّم فيها عروض ترفيهية على مدار السنة.

واختتم الملا: " تلعب مراكز التسوق دوراً كبيراً في ثقافة الناس في الشرق الأوسط، ودول الخليج بشكل خاص. اليوم، نحن ندفع الحدود ونرتقي بالمعايير المتعارف عليها لمراكز التسوق من خلال ما نقدمه من عروض مبتكرة جديدة بالكامل. نضع اليوم في قطر مول معايير عالمية جديدة، ونقدم مفهوم مميزاً يجمع بين التسوق والترفيه بشكل غير مسبوق".






Customer Service

CUSTOMER SERVICE / INFO DESKS
+974 4034-6000

Leave your comments

Post comment as a guest

0 / 300 Character restriction
Your text should be less than 300 characters
terms and condition.
Comments | Add yours
  • No comments found

QUALITY MATTERS



Recent Tweets

What's Goin On Qatar

What's Goin On Qatar

@WGO_Qatar
✈️ريفررررريشششش🏊🏻 🔰@Hereisqatar https://t.co/XlECYRaxWr
Have a lovely weekend 🌹🇶🇦 photo by: https://t.co/a4yh0ZpPRJ https://t.co/SeHAupUQW7

Connect with WGOQ

Get Free News Letters!

  • Breaking News Alerts
  • Business News Alerts
  • Events Alerts
  • Advertising Offers Alerts

Contact us

Website security, detecting malwares on the website and removal services, website backup services, daily website file scanning and file changes monitoring

CONTACT ME!

 What's Goin On Qatar

  This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  www.wgoqatar.com 
  West-bay Palm tower B 1905
         

Place your AD here!

Contact us for special offers and advertising packages!