QR5m for displaced Rohingyas

Qatar Charity allocates QR5m for displaced Rohingyas

14 Sep 2017 0 comment
QR5m for displaced Rohingyas

QNA

Qatar Charity has allocated QR5m for new relief projects to alleviate the suffering of internally displaced Rohingya people inside Myanmar and refugees who have been forced to flee to Bangladesh.
In a press release, the charity stated that the amount was earmarked for food, shelter and non-food items and will cover tens of thousands of refugees and displaced Rohingya people.
The charity said that it had already initiated a number of these projects through its field office in Bangladesh, or in cooperation with a number of United Nations agencies and international organizations, as part of its humanitarian campaign. It pointed out that QR1 million of the total amount was directed to Myanmar to build 40 emergency shelters in coordination with the British International Islamic Relief Organization in order to provide housing for the displaced.

قطر الخيرية تخصص 5 ملايين ريال لتنفيذ مشاريع إغاثية لمسلمي الروهينجا

أعلنت جمعية قطر الخيرية تخصيص 5 ملايين ريال قطري لتنفيذ مشاريع إغاثية جديدة لتخفيف معاناة النازحين من الروهينجيا داخل ميانمار، واللاجئين الذين اضطرتهم الظروف إلى التوجه إلى بنجلاديش.

وأوضحت الجمعية، في بيان صحفي اليوم، أن هذا المبلغ مخصص لتوفير الغذاء والإيواء والمواد غير الغذائية لعشرات الآلاف من اللاجئين والنازحين الروهينجيا.

وذكرت الجمعية أنها باشرت بالفعل تنفيذ عدد من هذه المشاريع من خلال مكتبها الميداني في بنجلاديش، أو بالتعاون مع عدد من وكالات الأمم المتحدة والمنظمات الدولية، وذلك تواصلا لجهود حملتها الإنسانية ( بورما تستغيث).

وأشارت إلى أنها وجهت مليون ريال من إجمالي هذا المبلغ إلى داخل ميانمار، لبناء 40 ملجأ عاجلا بالتنسيق مع منظمة الإغاثة الإسلامية العالمية البريطانية (Islamic Relief) وذلك من أجل تأمين سكن للنازحين منهم، فيما خصصت 4 ملايين ريال لصالح اللاجئين الروهينجيا في بنجلاديش لتنفيذ عدة مشاريع في قطاعات الإيواء والغذاء بالتعاون مع مؤسسات إنسانية دولية وإقليمية.

وقال السيد محمد الكعبي مدير إدارة الإغاثة بقطر الخيرية إن الوضع الإنساني المتفاقم للنازحين واللاجئين الروهينجيا يستدعي التدخل الإنساني العاجل، وتقديم مزيد من المساعدات التي تسهم في تخفيف معاناتاهم كواجب أخلاقي.

وأكد أن قطر الخيرية التي تتابع تطورات الوضع الإنساني من خلال مكتبها الميداني وشركائها الدوليين ستواصل تقديم الدعم لمتضرري الروهينجيا من خلال تنفيذ المزيد من المشاريع الإغاثية العاجلة، في مجالات الغذاء والمأوى، فضلا عن الملبس والرعاية الصحية.

وكانت قطر الخيرية قد أعلنت مطلع هذا الأسبوع عن تمويلها لمشروع إنشاء 420 وحدة إيواء مؤقتة بقيمة نصف مليون دولار للنازحين الروهينجيا في ثلاث مناطق بإقليمي "راخين" و"كاجين".

ومن المتوقع أن يستفيد من مشروع الإيواء الذي سينفذ بناء على اتفاقية تعاون وقعتها قطر الخيرية مع المفوضية السامية لشؤون اللاجئين 2100 نازح .

وأعلنت قطر الخيرية مواصلة حشد الجهود والدعم لصالح نازحي الروهينجيا من خلال استقبال التبرعات لصالح حملتها ( بورما تستغيث)، داعية المحسنين إلى مواصلة العطاء لتخفيف معاناة المتضررين في ميانمار.

Leave your comments

Post comment as a guest

0 / 300 Character restriction
Your text should be less than 300 characters
terms and condition.
Comments | Add yours
  • No comments found

QUALITY MATTERS



Connect with WGOQ

Get Free News Letters!

  • Breaking News Alerts
  • Business News Alerts
  • Events Alerts
  • Advertising Offers Alerts

Contact us

Website security, detecting malwares on the website and removal services, website backup services, daily website file scanning and file changes monitoring

CONTACT ME!

 What's Goin On Qatar

  This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  www.wgoqatar.com 
  West-bay Palm tower B 1905
         

Place your AD here!

Contact us for special offers and advertising packages!