More traffic patrols

More traffic patrols during peak hours for smooth flow of vehicles

13 Sep 2017 0 comment
More traffic patrols

With the beginning of the new academic year and to make smooth traffic flow of vehicles on roads, traffic department has chalked out a plan focused on all areas through distributing traffic vehicles on roads throughout the day.

An official at the General Directorate of Traffic Department said that “the patrols have increased on main roads and roundabouts which witness more traffic jam especially in the peak hours”.

A senior official at the Traffic department, Major Hamad Ali Al Misnad (pictured) advised people to go to their works early to avoid traffic jam”.

“Also parents must tell their sons about the safety conditions of how to use school buses or vehicles and to fasten seat belt and to sit on the back seats and not to talk to drivers,” he said.

The General Directorate of Traffic Department will organise today an awareness lectures for school buses drivers at Traffic Department headquarters.

Organising such lectures came in the framework of ‘back to school’ campaign which launched by the Department on Sunday, and it is an annual celebration aims to spread traffic awareness among students.

The lectures will be in languages like English, Arabic and Urdu.

To make the ‘back to school’ campaign more success, department posted a number of tips on the department’s twitter and Facebook pages to motorists and road users.

تكثيف الدوريات المرورية للحد من الزحام

تنظم الادارة العامة للمرور صباح اليوم الاربعاء محاضرة توعوية لسائقي الحافلات المدرسية، وذلك في مبنى الادارة بمدينة خليفة الجنوبية. يأتي تنظيم المحاضرة ضمن حملة "العودة للمدارس" التي دشنتها إدارة المرور الأحد الماضي وهي احتفالية سنوية تقيمها وزارة الداخلية ممثلة بالإدارة العامة للمرور وتشارك من خلالها الطلاب لإيصال الرسائل التوعوية لهم حول كيفية العبور الآمن للطريق من خلال أماكن العبور المحددة واستخدام الحافلات الدراسية في عملية الصعود والنزول.

ويشمل جدول فعاليات حملة "العودة للمدارس" تغطية مختلف المدارس في مدينة الدوحة وخارجها، ويتم خلالها توزيع الهدايا على طلاب المدارس وهي عبارة عن أدوات مدرسية تحتوي على عبارات توعوية من تصميم منسوبي الإدارة العامة للمرور وهدفها أن تكون رسائل التوعية حاضرة أمام الطلاب دائما من خلال استخدام هذه الأدوات.

تكثيف الدوريات

في سياق متصل، أعلن الرائد حمد علي المسند رئيس قسم الحركة المرورية في الادارة العامة للمرور أنه مع بداية الموسم الدراسي لعام 2017 تم وضع خطة مرورية استهدفت كافة مناطق الدولة من خلال توزيع حركة الدوريات المرورية على الطرق على مدار الفترتين الصباحية والمسائية.

وبين المسند أنه تم تكثيف عدد الدوريات المرورية على الطرق والدوارات التي تشهد ازدحاما خلال فترات الذروة صباحا وبعد الظهيرة، وهو ما يتطلب وجود الدوريات المرورية في هذه المناطق لضمان انسيابية المرور وعدم تكدس السيارات. ونصح رئيس قسم الحركة المرورية أولياء الأمور بضرورة التبكير في الخروج من المنزل واستخدام بعض الطرق البديلة لضمان الوصول في الوقت المحدد وعدم التعرض للزحام.

وأضاف أنه يجب على أولياء الأمور أن يقوموا بتوجيه أبنائهم مروريا وإخبارهم بأهم اشتراطات السلامة المرورية من واقع خبراتهم مثل التقيد باشتراطات السلامة أثناء ركوب الباص أو السيارة وفي مقدمتها ربط حزام الأمان والجلوس في المقاعد المخصصة وعدم التحدث مع السائق حال ركوب الباص.

يشار إلى أن الادارة العامة للمرور وضعت خطة متكاملة لفك الازدحام وتأمين الطلاب خلال العام الدراسي تتضمن تواجد الدوريات في مختلف التقاطعات المرورية وبعض المناطق التي يكثر بها وجود مدارس في نطاق جغرافي ضيق لفك أي ازدحامات وتأمين ذهاب الطلاب وعودتهم من مدارسهم.

Leave your comments

Post comment as a guest

0 / 300 Character restriction
Your text should be less than 300 characters
terms and condition.
Comments | Add yours
  • No comments found

QUALITY MATTERS



Connect with WGOQ

Get Free News Letters!

  • Breaking News Alerts
  • Business News Alerts
  • Events Alerts
  • Advertising Offers Alerts

Contact us

Website security, detecting malwares on the website and removal services, website backup services, daily website file scanning and file changes monitoring

CONTACT ME!

 What's Goin On Qatar

  This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  www.wgoqatar.com 
  West-bay Palm tower B 1905
         

Place your AD here!

Contact us for special offers and advertising packages!