To act to end siege

Qatar urges UN rights body to act to end siege

13 Sep 2017 0 comment
To act to end siege

QNA

Geneva: Qatar called on the United Nations Human Rights Council to take urgent action to stop the violations resulting from the unilateral coercive measures and the unjust siege imposed by a number of countries on Qatar, and to end the ongoing and increasing sufferings of those affected by the siege.

Ambassador H E Ali Khalfan Al Mansouri, Qatar’s Permanent Representative to the United Nations Office in Geneva, made the remarks as he addressed the 36th session of the Human Rights Council, which is taking place from September 11 to 29, noting that the council’s failure to take swift and serious action to stop the violations undermines its credibility, objectivity and mechanisms.

The ambassador also said Qatar condemns the continuous Israeli settlement activity in the West Bank and East Jerusalem as well as forced evictions, the continuous killing and detentions, the storming of Al Aqsa Mosque by the Israeli occupation authorities and extremist groups, and the strict measures imposed to prevent Palestinians from entering. Such flagrant violations of international resolutions constitute an obstacle to international efforts towards achieving a fair and comprehensive solution for the Palestinian issue.

Regarding the Syrian cause, Ambassador Al Mansouri expressed the State of Qatar’s condemnation of the Syrian regime’s excessive and serious violations against its people and the recent use of chemicals in Khan Sheikhoun.

He stressed the humanitarian and legal responsibility compels the international community to take serious and responsible measures that ensure the cessation of these violations and crimes, and help in holding accountable everyone responsible for them. Ambassador Al Mansouri also expressed Qatar’s strong condemnation of the violent attacks against the Rohingya Muslims in Rakhine State in Myanmar, which resulted in the deaths of dozens of civilians and the fleeing of thousands from their homes. He expressed Doha’s deep concern about reports of abuses and violations against the minority, stressing the need for the Myanmar government to abide by international law to protect civilians and achieve reconciliation.

In his closing statement, the ambassador welcomed the remarks made by the high commissioner for human rights regarding the decline in hostilities in Darfur, voicing hope that the Human Rights Council would support the efforts of the Sudanese government and the relevant parties to sustain and consolidate the peace achieved in the region under the Doha Document for Peace in Darfur.

قطر تدعو مجلس حقوق الإنسان لوقف الحصار الجائر

دعت دولة قطر مجلس حقوق الإنسان التابع لمنظمة الأمم المتحدة إلى ضرورة التحرك بشكل عاجل لوقف الانتهاكات المترتبة على التدابير القسرية الانفرادية والحصار الجائر الذي فرضته عدد من الدول على دولة قطر، وإنهاء معاناة المتضررين منها والتي ما زالت مستمرة وتتزايد كل يوم.

جاء ذلك في كلمة دولة قطر اليوم، على هامش أعمال الدورة السادسة والثلاثين لمجلس حقوق الإنسان المنعقدة خلال الفترة من الحادي عشر إلى التاسع والعشرين من شهر سبتمبر الجاري، التي ألقاها سعادة السفير علي خلفان المنصوري المندوب الدائم لدولة قطر لدى الأمم المتحدة بجنيف.

وقال سعادة السفير إن عدم تفاعل مجلس حقوق الإنسان مع حالات انتهاكات حقوق الإنسان بالسرعة والجدية اللتين تتناسبان مع حجم الانتهاكات من شأنه أن يقوض مصداقيته وموضوعيته وآلياته.

وأضاف سعادته، في جانب آخر من كلمته، أن دولة قطر تدين استمرار الأنشطة الاستيطانية الإسرائيلية في الضفة الغربية والقدس الشرقية، وعمليات الإخلاء القسري، وتواصل عمليات القتل والاعتقالات واقتحام المسجد الأقصى من قبل سلطات الاحتلال الإسرائيلي والجماعات المتطرفة، وفرضها إجراءات مشددة على دخول الفلسطينيين، مؤكدا أن هذه الانتهاكات الصارخة لقرارات الشرعية الدولية تمثل عقبة رئيسية أمام الجهود الدولية الرامية للتوصل إلى سلام عادل وشامل للقضية الفلسطينية.

وبخصوص الملف السوري، أعرب المندوب الدائم لدولة قطر بجنيف عن إدانة الدوحة بشدة لتمادي النظام السوري في ارتكاب الانتهاكات الجسيمة والجرائم ضد شعبه، واستخدامه الأسلحة الكيميائية مؤخرا في منطقة /خان شيخون/، مؤكدا أن الواجب الإنساني والمسؤولية القانونية الملقاة على عاتق المجتمع الدولي تحتم عليه اتخاذ إجراءات جادة ومسؤولة تضمن وقف هذه الانتهاكات والجرائم، وتسهم في مساءلة ومحاسبة جميع المسؤولين عنها.

كما أعرب عن إدانة دولة قطر واستنكارها الشديدين للهجمات العنيفة ضد مسلمي /الروهينجيا/ في إقليم أراكان بميانمار التي أدت إلى مقتل عشرات المدنيين وفرار الآلاف من مناطقهم، معربا عن قلق الدوحة العميق إزاء التقارير التي تحدثت عن انتهاكات وفظاعات بحق هذه الأقلية، وتشديدها على ضرورة التزام حكومة ميانمار بالقانون الدولي لحماية المدنيين وتحقيق المصالحة.

وفي ختام كلمته، أعرب سعادة السفير علي خلفان المنصوري المندوب الدائم لدولة قطر لدى الأمم المتحدة بجنيف عن ترحيبه بما أشار إليه المفوض السامي لحقوق الإنسان من انخفاض لوتيرة الأعمال العدائية في دارفور، معبرا عن أمله في أن يدعم هذا المجلس جهود حكومة السودان والأطراف ذات الصلة في استدامة وترسيخ السلام الذي تم تحقيقه في الإقليم بموجب وثيقة الدوحة للسلام في دارفور.

Leave your comments

Post comment as a guest

0 / 300 Character restriction
Your text should be less than 300 characters
terms and condition.
Comments | Add yours
  • No comments found

QUALITY MATTERS



Connect with WGOQ

Get Free News Letters!

  • Breaking News Alerts
  • Business News Alerts
  • Events Alerts
  • Advertising Offers Alerts

Contact us

Website security, detecting malwares on the website and removal services, website backup services, daily website file scanning and file changes monitoring

CONTACT ME!

 What's Goin On Qatar

  This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  www.wgoqatar.com 
  West-bay Palm tower B 1905
         

Place your AD here!

Contact us for special offers and advertising packages!