The fourth Turkey service

Qatar Airways to start fourth Turkey service

13 Sep 2017 0 comment
The fourth Turkey service

Qatar Airways has announced the launch of direct flights to the southern Turkish city of Adana, the airline’s fourth route to the country, from November 6.
The new three-times-a-week service is in addition to the airline’s existing flights to the Turkish capital, Ankara, and Istanbul’s two main airports.
The launch of flights to Adana comes in response to “increased customer demand for services to Turkey”, the Doha-based carrier has said in a press statement.
Qatar Airways will operate an Airbus A320, with 12 seats in Business Class and 132 seats in Economy, on flights between Doha and Adana Sakirpasa Airport.
The Doha-Adana flight schedule is as follows (Monday, Thursday and Saturday): QR438 departing Doha at 7.20am and arriving in Adana at 11.25am, and QR439 departing Adana at 12.25pm and arriving in Doha at 4.15pm. It will be the first five-star Middle East airline to offer flights to and from Adana, the statement notes.
Located at the crossroads of Anatolia and the Middle East, Adana is Turkey’s fifth largest city and a major agricultural and industrial centre.
A short distance from the Mediterranean coast, it is also famous for its traditional Turkish cuisine, and boasts of several historic monuments and architectural landmarks, making it an ideal starting point for holiday-makers wishing to explore historic Turkey.
Qatar Airways Group chief executive Akbar al-Baker said: “Qatar Airways’ new service to Adana will help reinforce links between the State of Qatar and the Republic of Turkey and deepen the friendship and co-operation between our two great countries.
“Adana is an agricultural and industrial powerhouse, so our new three-times-a-week service will help boost all-important trade and commercial links between Qatar and Turkey. It will also increase tourism to a city renowned throughout Turkey for its incredible local cuisine, which acts as a magnet for food lovers.
“We are delighted to connect southern Turkey to more than 150 destinations worldwide through our five-star hub, Hamad International Airport in Qatar.”
Adana Sakirpasa Airport is the sixth busiest airport in Turkey.
At just 3.5km from the city centre, its international terminal can accommodate up to 3mn passengers a year.
Qatar Airways currently operates flights to three destinations in Turkey, with separate services to Istanbul’s Sabiha Gokcen Airport (twice a day) and Istanbul Ataturk Airport (10 times a week) as well as daily flights to Ankara.

القطرية تدشن رحلاتها إلى أضنة جنوب تركيا

دشنت الخطوط الجوية القطرية رحلاتها الجديدة المباشرة إلى مدينة أضنة جنوب تركيا لتصبح الوجهة الرابعة للناقلة في البلاد.

وأعلنت القطرية في بيان لها اليوم، أنها ستسير ثلاث رحلات أسبوعياً إلى أضنة استجابة لطلب العملاء المتزايد على الرحلات المتجهة إلى تركيا، لتضاف الرحلات الجديدة إلى وجهات الناقلة الحالية في كل من العاصمة أنقرة والمطارين الرئيسين في مدينة إسطنبول.

وستسير الناقلة ابتداءً من 6 نوفمبر المقبل طائرة من طراز إيرباص A320 لخدمة الرحلات من الدوحة إلى مطار ساكير باشا في أضنة، حيث تضم هذه الطائرة 12 مقعدا في درجة رجال الأعمال و 132 مقعدا في الدرجة السياحية. 

وتتمتع أضنة بموقع جغرافي مميز بين الأناضول والشرق الأوسط وتعتبر خامس أكبر مدينة في تركيا ومركزاً زراعياً وصناعياً رئيسياً في البلاد. كما تضم المدينة التي تقع على بعد مسافة قريبة من ساحل البحر الأبيض المتوسط، العديد من المعالم التاريخية والأثرية والزراعية، لتشكل محطة بداية مثالية للراغبين في قضاء العطلات واستكشاف التاريخ في تركيا.

وقال السيد أكبر الباكر، الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية، إن رحلات الخطوط الجوية القطرية الجديدة إلى أضنة من شأنها أن تساعد في تعزيز الروابط بين دولة قطر والجمهورية التركية، مضيفا أن الرحلات إلى المدينة التركية ستسهم أيضا في تعزيز الروابط التجارية المهمة بين قطر وتركيا. 

وأشار الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية، إلى أن الرحلات الجديدة ستزيد من تدفق السياح إلى المدينة الواقعة جنوب تركيا وربط تلك المنطقة بأكثر من 150 وجهة حول العالم عبر مطار حمد الدولي في قطر، مقر عمليات الخطوط الجوية القطرية الحائز على تصنيف خمس نجوم.

يشار إلى أن مطار ساكير باشا في أضنة هو سادس مطار في تركيا من حيث النشاط والحركة، ويبعد المطار 3,5 كلم فقط عن مركز المدينة، ويمكن لصالته الدولية أن تستوعب 3 ملايين مسافر في العام.

وتسيّر الخطوط الجوية القطرية رحلاتها إلى ثلاث وجهات في تركيا، بمعدل ثلاث رحلات يومياً إلى مطار صبيحة جوكن في إسطنبول، و 10 رحلات أسبوعياً إلى مطار أتاتورك في إسطنبول ورحلة يومياً إلى أنقرة.

وتخطط الناقلة القطرية لإضافة العديد من الوجهات خلال عامي 2017 و2018، من ضمنها كانبرا في أستراليا، تشيانغ ماي في تايلاند، ريو دي جانيرو في البرازيل، سان فرانسيسكو في الولايات المتحدة الأمريكية وغيرها من الجهات الأخرى.

Leave your comments

Post comment as a guest

0 / 300 Character restriction
Your text should be less than 300 characters
terms and condition.
Comments | Add yours
  • No comments found

QUALITY MATTERS



Connect with WGOQ

Get Free News Letters!

  • Breaking News Alerts
  • Business News Alerts
  • Events Alerts
  • Advertising Offers Alerts

Contact us

Website security, detecting malwares on the website and removal services, website backup services, daily website file scanning and file changes monitoring

CONTACT ME!

 What's Goin On Qatar

  This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  www.wgoqatar.com 
  West-bay Palm tower B 1905
         

Place your AD here!

Contact us for special offers and advertising packages!