Data Activation Office for HIA e-Gate Users

Interior Ministry Launches Biometric Data Activation Office for HIA e-Gate Users

11 Jan 2017 0 comment
Data Activation Office for HIA e-Gate Users

Doha, January 11 (QNA) - The Ministry of Interior's Airport Security and Passports Department has opened an office for the activate of e-gate services both at the departure and arrival terminals of Hamad International Airport.
The system is available for use for any resident over 18 years of age through their ID and passport whether they were departing or arriving in the country.
The office includes five self-service machines to facilitate travel procedures through e-gates for those who didn't have their biometric data activated before, Colonel Muhammad Rashid Al Mazroui, director of the Airport Security and Passports Department, said.
Travelers can now update their biometric data in less than a minute thanks to a software that the ministry introduced to the self-service machines, Al Mazroui said, adding that a lot of residents' data are recorded in the biometric database and e-gates use these data, which makes it easier and faster to finish the check process at the e-gates.
"The biometric data activation office works around the hour and has a technician to assist travelers in case they were unable to update their data at the [self-service] machine," Al Mazroui said.
He added that the ministry is working to increase the number of e-gates at the departure and arrival terminals to 35 to address the increasing need of travelers to adopt smart technology in finalizing their travel procedures.
He also invited travelers to use e-gates to ease their travel experience without the need to line up for passport control counters, noting that a counter was placed near the e-gates to assist residents in case they needed help in using e-gates or requested an exit stamp in their passports. (QNA)

تدشين مكتب لتفعيل البيانات الحيوية لمستخدمي البوابات الإلكترونية بمطار حمد الدولي

الدوحة في 11 يناير /قنا/ دشنت وزارة الداخلية ممثلة بإدارة جوازات المطار مكتبا لتفعيل البيانات الحيوية لمستخدمي البوابات الإلكترونية (E-GATE) بصالتي المغادرين والقادمين بمطار حمد الدولي.
وأتاحت وزارة الداخلية خدمة نظام البوابة الإلكترونية (E-GATE) في مطار حمد الدولي مجانا للمقيمين ممن تتجاوز أعمارهم سن 18 عاما، باستخدام بطاقة الهوية وجواز السفر سواء كانوا قادمين إلى الدولة أو مغادرين منها.
وقال العقيد محمد راشد المزروعي مدير إدارة جوازات المطار إن الإدارة دشنت مكتبا بصالة المغادرين وآخر بصالة القادمين يضم كل مكتب خمسة أجهزة للخدمات الذاتية لتسهيل إجراءات السفر عبر البوابات الالكترونية للذين لم يفعلوا بياناتهم الحيوية من قبل.
وأضاف أن وزارة الداخلية قامت بإدخال برنامج الكتروني على أجهزة الخدمات الذاتية تمكن المسافرين من تحديث بياناتهم الحيوية في أقل من دقيقة واحدة حفاظا على أوقات المسافرين.
وأوضح أن كثيرا من المقيمين مسجلة بياناتهم في قاعدة البيانات الحيوية ببصمة العين أو بصمة اليد وأن البوابات الالكترونية تعتمد هذه البيانات وهو ما يعطي نتيجة أسرع في إنهاء إجراءات المسافرين عبر تلك البوابات. وقال "إن مكتب تفعيل البيانات الحيوية يعمل على مدار الساعة ويعمل فيه فني لمساعدة المسافرين في حالة تعسر إكمال المسافر تحديث بياناته على الجهاز".
وأشار إلى أن وزارة الداخلية تعمل على زيادة عدد البوابات الإلكترونية بصالتي القادمين والمغادرين لتصل إلى 35 بوابة خلال المرحلة المقبلة لتلبية تطلعات المسافرين في اعتماد التكنولوجيا الذكية في إنهاء إجراءات سفرهم داخل مطار حمد الدولي من خلال تأكيد بياناتهم الحيوية مرورا بشحن الأمتعة ووصولا إلى البوابات الإلكترونية ومن ثم الدخول إلى الطائرة دون الحاجة إلى مراجعة أي موظف.
ودعا مدير إدارة جوازات المطار المسافرين من المقيمين إلى استخدام البوابات الإلكترونية بمطار حمد الدولي لتسهيل وسرعة إنهاء إجراءات سفرهم دون الحاجة للوقوف طويلا أمام كاونترات الجوازات، لافتا إلى أن هذه الإجراءات أصبح بالإمكان استكمالها آليا من خلال نظام البوابة الإلكترونية في سرعة قياسية وفي إطار من الخصوصية والأمن والسلامة.
وأكد أن الإدارة استحدثت كاونترا مقابل البوابات الإلكترونية لمساعدة المقيمين في حالة طلبهم المساعدة أثناء استخدام البوابات الإلكترونية أو في حالة طلبهم ختم خروج من البلاد داخل جوازات سفرهم.
بدوره أوضح الرائد خالد محمد الملا رئيس قسم جوازات المطار أن البوابات الإلكترونية بمطار حمد الدولي متاحة للمقيمين من خلال البطاقة الشخصية القطرية سواء اإالكترونية أو البطاقة العادية (بدون شريحة الكترونية) وأن تدشين مكتب لتفعيل البيانات الحيوية للمسافرين من خلال أجهزة الخدمات الذاتية يهدف إلى تسهيل وسرعة حركة المسافرين عبر البوابات الإلكترونية.
ودعا الرائد الملا المقيمين الذين يقومون بتجديد جوازاتهم إلى تحديث بيانات الجوازات الجديدة من خلال أجهزة البيانات الحيوية أو الإدارة العامة للجوازات أو أي من المراكز الخدمية بالدولة، منبها إلى أن عدم تحديث بيانات الجواز الجديد على نظام الإدارة العامة للجوازات يعطي معلومات أثناء استخدام البوابات الالكترونية أن جواز السفر منتهي الصلاحية.

Leave your comments

Post comment as a guest

0 / 300 Character restriction
Your text should be less than 300 characters
terms and condition.
Comments | Add yours
  • No comments found

QUALITY MATTERS



Connect with WGOQ

Get Free News Letters!

  • Breaking News Alerts
  • Business News Alerts
  • Events Alerts
  • Advertising Offers Alerts

Contact us

Website security, detecting malwares on the website and removal services, website backup services, daily website file scanning and file changes monitoring

CONTACT ME!

 What's Goin On Qatar

  This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  www.wgoqatar.com 
  West-bay Palm tower B 1905
         

Place your AD here!

Contact us for special offers and advertising packages!