Investment Opportunities with Djibouti

Qatar Chamber Discuss Investment Opportunities with Djibouti's Minister of Labor

09 Jan 2017 0 comment
Investment Opportunities with Djibouti

Doha, January 08 (QNA) - Members of Qatar Chamber met today with Djibouti's Minister of Labor and Administrative Reform Hassan Idriss Samrieh and its Ambassador in Qatar Tayeb Robla.
They discussed ways to improve trade ties, particularly the investment opportunities in ports. The Djiboutian Minister invited Qatari businessmen to explore other investment opportunities available in his country.
He described the opportunities available in his country as promising, particularly in contracting due to the developmental projects the government is embarking on. He added that the government is offering plenty of incentives to investors, in addition to Djibouti's position which makes it a gateway to the African market.
The minister said that his visit to Qatar Chamber was due to the latter's distinguished efforts in supporting the private sector. He expressed his hope that the coming period will see both sides sign a Memorandum of Understanding.
For his part, member of Qatar Chamber Abdullatif al Misnad said that the chamber welcomed cooperation with Djiboutian businessmen. He added that there was an inclination to increase investments in Africa. Al Misnad also expressed his appreciation to the Minister's invitation to visit Djibouti to explore investment opportunities more closely. (QNA)

وزير العمل الجيبوتي يدعو رجال الأعمال القطريين لدراسة الفرص الاستثمارية المتاحة ببلاده

الدوحة في 08 يناير /قنا/ عقد اليوم لقاء بين غرفة قطر وسعادة السيد حسن إدريس سمريه وزير العمل المكلف بالإصلاح الإداري بجمهورية جيبوتي، حضره سعادة السيد طيب دبد روبله، سفير جيبوتي لدى الدولة.
تناول اللقاء بحث تنشيط التعاون التجاري بين البلدين في مجالات عدة خاصة فيما يتعلق بالاستثمارات المتعلقة بالموانئ، كما وجه الوزير الجيبوتي دعوة لأصحاب الأعمال القطريين للتعرف على فرص الاستثمار المتاحة هناك.
وقال سعادة وزير العمل الجيبوتي إن الفرص الاستثمارية في جيبوتي تعتبر واعدة، بفضل ما تتمتع به البلاد من مؤهلات من بينها ميناء جيبوتي والموانئ التي يتم إنشاؤها في الوقت الراهن، بالإضافة إلى وجود فرص عديدة في مجال المقاولات تزامنا مع المشاريع التنموية التي يتم تشغيلها في البلاد.
ووجه الوزير الجيبوتي الدعوة إلى رجال الأعمال القطريين لدراسة الفرص الاستثمارية المتاحة، للاستفادة من المناخ الاستثماري الذي تتمتع به جيبوتي، مشيرا إلى التسهيلات التي تقدمها بلاده لرجال الأعمال، ومثمنا موقعها الجغرافي المميز الذي يؤهلها لتكون بوابة هامة إلى السوق الإفريقية.
وأكد أن زيارته لغرفة قطر تأتي انطلاقا من الدور الذي تقوم به الغرفة في خدمة القطاع الخاص، معربا عن أمله في أن تشهد الفترة القادمة توقيع مذكرة تفاهم بين غرفة تجارة جيبوتي وغرفة قطر لتعزيز التعاون بينهما.
من جانبه أكد المهندس علي عبداللطيف المسند أمين الصندوق الفخري بغرفة قطر، ترحيب الغرفة بالتعاون بين أصحاب الأعمال القطريين ونظرائهم من جيبوتي، خاصة أن هناك توجها نحو زيادة الاستثمارات في أفريقيا، مثمنا دعوة سعادة وزير العمل الجيبوتي رجال الأعمال القطريين لزيارة جمهورية جيبوتي للتعرف على الفرص الاستثمارية المتاحة عن كثب.
كما أشار إلى أن الغرفة ستعمل على تعريف أصحاب الأعمال بالفرص المتاحة، والقطاعات المستهدفة بالاستثمار في جيبوتي.

Leave your comments

Post comment as a guest

0 / 300 Character restriction
Your text should be less than 300 characters
terms and condition.
Comments | Add yours
  • No comments found

QUALITY MATTERS



Recent Tweets

What's Goin On Qatar

What's Goin On Qatar

@WGO_Qatar
About Nassif Zeytoun live in Qatar! What a great concert at La Cigale Hotel GOOD JOB! 😎 https://t.co/Txm4pVRVEv

Connect with WGOQ

Get Free News Letters!

  • Breaking News Alerts
  • Business News Alerts
  • Events Alerts
  • Advertising Offers Alerts

Contact us

Website security, detecting malwares on the website and removal services, website backup services, daily website file scanning and file changes monitoring

CONTACT ME!

 What's Goin On Qatar

  This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  www.wgoqatar.com 
  West-bay Palm tower B 1905
         

Place your AD here!

Contact us for special offers and advertising packages!