Renews Deal with Orbis UK 0 76

Qatar Airways renews deal with Orbis UK

Qatar Airways has renewed its sponsorship as Official Airline Partner to Orbis UK for a further three years. The airline has been a proud supporter of Orbis and its blindness prevention programmes since 2012.

Orbis is a global charity that brings people together to fight avoidable blindness through access to quality eye care.

Together with its partners, Orbis trains eye teams, strengthens eye care services and works on the ground to provide lasting solutions to communities in need.

Orbis’s pioneering Flying Eye Hospital spearheads the charity’s global efforts to transform lives. The world’s only accredited eye hospital with wings is equipped with a state of the art operating theatre which is connected to a class room at the front of the room with a 3D screen, enabling those learning to get a very real view of the surgery taking place. The aircraft also features pre and post-op spaces for patients to recover.

Qatar Airways Group Chief Executive Akbar Al Baker said: “Qatar Airways strongly believes in giving back to the global community and to making a difference. As an airline that connects communities and people around the world, we are delighted to continue our support for Orbis for another three years as Official Airline Partner. This initiative is of great importance to the global communities served by this state of the art flying medical facility, providing crucial eye care to people around the globe.”

“We are so thankful for Qatar Airways’ trust, friendship and support since 2012. Together we have already hosted the Flying Eye Hospital in Doha three times and facilitated the royal visits, enabling us to gather the support required to launch Qatar Creating Vision,” said Dr Robert Walters, Trustee, Orbis UK. “It is only through the power of partnerships that we are able to proudly celebrate the millions of eye tests provided to children and the thousands of people trained to help find those struggling with low vision in communities,” he said.

The renewed sponsorship this week also coincided with a visit from HRH Sophie, the Countess of Wessex, to a ‘Qatar Creating Vision’ programme in Dhaka and Chittagong, Bangladesh. There she watched as patients bandages were removed, spoke with the Orbis volunteers transforming lives and the local medical teams undertaking brilliant work.

The Royal Visit concluded in Doha, where HRH Sophie, the Countess of Wessex, also met with Al Baker, to celebrate the achievements of Qatar Creating Vision, which has undertaken 2.4 million eye tests for children and provided over 27,000 training sessions to doctors, teachers and community workers, to reach those living with unnecessary blindness.

القطرية تجدد رعايتها لمستشفى أوربيس المملكة المتحدة

أعلنت الخطوط الجوية القطرية تجديد رعايتها شريكاً للطيران الرسمي لمستشفى «أوربيس» المملكة المتحدة لثلاثة أعوام أخرى، لتستمر بدعمها لـ «أوربيس» وبرامج الوقاية من فقدان البصر منذ عام 2012.

و«أوربيس» هي منظمة خيرية تهدف إلى جمع الأشخاص والدعم للتشجيع على الوقاية من فقدان البصر، من خلال توفير العناية اللازمة لمعالجة مشاكل النظر. وبالتعاون مع شركائها، تدرّب «أوربيس» المجموعات الطبية الخاصة بمشاكل النظر وتعزز من خدمات العناية بالعيون، وتعمل على إيجاد حلول للمشاكل المتعلقة بالنظر في المجتمعات المحتاجة.

ويعدّ مستشفى أوربيس الطائر للعيون واحداً من المستشفيات الرائدة في تقديم الخدمات الطبية للمحتاجين في شتى أنحاء العالم، وذلك بهدف تغيير حياة المرضى للأفضل. وتم تزويد مستشفى أوربيس الطائر للعيون الفريد من نوعه بغرفة عمليات متصلة بغرفة دراسية تحتوي على شاشة عرض ثلاثية الأبعاد، وذلك من أجل تمكين المتدربين من الحصول على عرض مباشر للعملية التي يتم إجراؤها. وتوفّر الطائرة أيضاً أماكن خاصة للمرضى متاحة لهم قبل العملية وبعدها لمساعدتهم على استعادة عافيتهم بأسرع وقت.

وقال سعادة السيد أكبر الباكر، الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية: «تؤمن الخطوط الجوية القطرية بأهمية المبادرة في تقديم العطاء إلى المجتمع العالمي والمساعدة في إحداث التغيير للأفضل. ويسرّ الخطوط القطرية، التي تربط بين المجتمعات والأفراد حول العالم، الاستمرار بدعم مستشفى أوربيس لثلاثة أعوام أخرى شريكاً للطيران الرسمي. إن هذه المبادرة تستحق الثناء وتعد ذات أهمية عظمى للمجتمع العالمي، وتمنح الذين يعانون من مشاكل النظر في شتى أنحاء العالم العناية اللازمة».

دعم

وقال السيد روبرت والترز، عضو مجلس الأمناء في أوربيس: «نشكر الخطوط الجوية القطرية على ثقتها بنا ودعمها لأوربيس منذ عام 2012. واستضافت الخطوط الجوية القطرية مستشفى أوربيس الطائر للعيون ثلاث مرات في الدوحة، ومهدت الطريق لزيارات ملكية التي مكنتنا من جمع الدعم اللازم لإطلاق مبادرة «قطر تصنع الرؤية». وتساهم الشراكات في مساعدتنا على القيام بالملايين من فحوصات النظر للأطفال والمرضى، وتدريب الآلاف من الأشخاص من أجل مساعدة الذين يعانون من مشاكل النظر في المجتمعات».

ويتزامن تجديد رعاية الخطوط الجوية القطرية لأوربيس هذا الأسبوع مع زيارة صاحبة السمو الملكي الأميرة صوفيا كونتيسة ويسكس لجولة «قطر تصنع الرؤية» في دكا وشيتاغونغ في بنغلاديش؛ حيث حضرت عملية إزالة الضمادة عن عيون المرضى، وتحدثت مع المتطوعين الذين يساهمون في توفير حياة أفضل للمرضى، وتحدثت أيضاً مع الفرق الطبية.

جولة

واختتمت صاحبة السمو الملكي الأميرة صوفيا كونتيسة ويسكس جولتها بزيارة الدوحة والاجتماع مع سعادة السيد الباكر للاحتفال بإنجاز مبادرة «قطر تصنع الرؤية» لـ 2.4 مليون فحص عيون للأطفال، وتوفيرها 27 ألف جلسة تدريبية للأطباء والمعلمين والممرضين في المجتمعات، وذلك بهدف معالجة جميع المرضى الذين يعانون مع فقدان البصر في شتى أنحاء العالم.

وزارت صاحبة السمو الملكي الأميرة صوفيا كونتيسة ويسكس، سفيرة الوكالة الدولية للوقاية من فقدان البصر (IAPB)، مدينة الدوحة في عام 2013 بالتزامن مع زيارة مستشفى أوربيس الطائر للعيون؛ لتسليط الضوء على الضرر الكبير الذي يحدث عندما لا يتمكن الذين يعانون من مشاكل النظر من الوصول إلى مراكز العناية بالعيون في العالم. وأطلق صندوق قطر للتنمية وأوربيس في عام 2015 مبادرة «قطر تصنع الرؤية» التي تهدف إلى محاربة فقدان البصر.

وفي وقت سابق من هذا العام، عادت طائرة مستشفى أوربيس للعيون إلى الدوحة، حاملةً على متنها مجموعة من الخبراء والأطباء المختصين بمشاكل العيون بهدف مشاركة المعرفة وأفضل الممارسات والطرق لتوفير أفضل عناية للعيون.;

Previous ArticleNext Article

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *