QR13m in January 0 85

Zakat Fund aid exceeded QR13m in January

Doha: The total aid provided by the Zakat Fund of the Ministry of Endowments and Islamic Affairs to the more than 1,000 registered needy families in the country last January exceeded QR13m, the fund said.

The aid was distributed to the beneficiaries, including the permanent aid provided monthly, and the irregular aid, which is related to specific needs and emergency conditions of the beneficiaries and one-time disposal as needed.

The funds were distributed according to Shariah and after comprehensively researching each beneficiary case and undergoing a social and field research.

The cases are then presented to specialized committees who meet almost on a daily basis to asses the cases, guaranteeing the delivery of assistance to beneficiaries in need.

صندوق الزكاة: 13 مليون ريال مساعدات للمستحقين

بلغت قيمة المساعدات التي قدمها صندوق الزكاة -التابع لوزارة الأوقاف والشؤون الإسلامية، خلال شهر يناير الماضي- مبلغ (13,081,073) ريال، في إطار المساعدات التي يقدمها الصندوق للمستحقين من الأسر المسجلة لديه، والذين يتجاوز تعداد ملفاتهم 20 ألف ملف.

وأوضح الصندوق أن هذه المساعدات تم توزيعها على المستحقين، وتضمنت المساعدات الدائمة التي تقدم شهرياً، أو المساعدات المقطوعة، وهي المرتبطة بحاجات معينة، وظروف طارئة للمستحقين، وتصرف لمرة واحدة حسب الحاجة.

وأضاف صندوق الزكاة أن هذه المساعدات تصرف لمستحقيها وفقاً للضوابط الشرعية، وبعد اتخاذ إجراءات البحث الاجتماعي المكتبي والميداني اللازمة لطالبي المساعدة، بالإضافة إلى التواصل مع الجهات الرسمية بالدولة ذات الصلة، ومن ثم تعرض الملفات مكتملة على لجان المساعدات لتقدير الحاجة الحقيقية لطالبي المساعدات، وذلك لضمان وصول زكاة أهل قطر إلى المستحقين الفعليين.

وتقوم إدارة صندوق الزكاة -بالإضافة إلى دورها الأساسي المتمثل في تحصيل أموال الزكاة من الأفراد والشركات، وصرفها على مصارفها الشرعية داخل دولة قطر- بجهود أخرى، منها، أنها تتيح للشركات والمؤسسات التجارية والاقتصادية بالدولة الاستفادة من خدمة حساب زكواتها، من خلال الاتصال عبر الهواتف المخصصة للباحثين الشرعيين: (44700071)- (55188887)- (55188889).

Previous ArticleNext Article

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *