QA Milestones 0 93

Four stamps issued to mark QA milestones

Qatar Airways continues its ongoing celebrations of its 20th anniversary with four unique commemorative postage stamps issued in partnership with the Qatar Postal Service Company (Qatar Post). The stamps, which are set to be put on sale locally from tomorrow, serve as a historic milestone of Qatar Airways’ world-class achievements throughout the last two decades.

Qatar Airways’ new limited-edition stamp collection consists of four unique designs following a timeline of some of the airline’s many accomplishments.

The first is in honour of Qatar Airways achieving a 50-strong fleet of aircraft in 2006, with the second stamp celebrating the airline adding its 100th destination to its global route map in 2011.

The third design highlights Qatar Airways becoming the Global Launch Customer of the world’s very first Airbus A350-900 in 2015, while the fourth stamp pays tribute to two of the airline’s latest successes in 2017: reaching its 20th year anniversary and being awarded ‘Airline of the Year’, for the fourth time, by Skytrax.

Qatar Airways Group Chief Executive Akbar Al Baker said: “Qatar Airways is proud to commemorate its 20th anniversary by sharing these symbolic stamps with the people of Qatar. The stamps celebrate Qatar Airways exceptional expansion as the fastest-growing airline in the world. Through these mementos, we express our pride in being Qatar’s national carrier and in having reached so many major milestones within the airline’s short presence in the industry. We cannot think of a more memorable way to present our numerous achievements than through these historic stamps issued by Qatar Post, and we hope they travel as far and as wide as our airline’s extensive global network.”

Qatar Post Chairman and Managing Director, Faleh Al Naemi, said: “Our collaboration with Qatar Airways on this unique imprint is a combined celebration for the State of Qatar and its five-star airline. Qatar Post is pleased to participate in the production of the 20th anniversary stamps for Qatar Airways, which will be one of the monumental records in our nation’s history.”

Qatar Post produced a total of 160,000 stamps which will be sold for QR5 each to the general public.

These four stamps highlight only a handful of Qatar Airways’ numerous accomplishments achieved throughout the last 20 years. The award-winning airline has received scores of accolades, this year including ‘Airline of the Year’, by the prestigious 2017 Skytrax World Airline Awards, for a fourth winning time.

القطرية تدشّن 4 طوابع بريدية تعكس إنجازاتها

تستمر الخطوط الجوية القطرية باحتفالاتها بمناسبة مرور 20 عامًا على إطلاق عملياتها، حيث دشّنت مؤخرًا أربعة طوابع بريدية تذكارية بالشراكة مع الشركة القطرية للخدمات البريدية (بريد قطر). وسوف تتاح هذه الطوابع محليًا اعتبارًا من 30 نوفمبر 2017، وتم تصميمها بهدف إلقاء الضوء على منجزات الناقلة الوطنية لدولة قطر خلال العقدين الماضيين.

وتضم مجموعة الطوابع البريدية ذات الإصدار المحدود أربعة تصاميم مختلفة تسلّط الضوء على العديد من المحطات المميزة في مسيرة القطرية، حيث يحتفل التصميم الأول بوصول عدد الطائرات في أسطول القطرية إلى 50 طائرة في عام 2006، بينما يحتفل التصميم الثاني بإضافة القطرية للوجهة رقم 100 لشبكة وجهاتها في عام 2011.

ويلقي التصميم الثالث الضوء على إنجاز الخطوط الجوية القطرية في عام 2015 عندما أصبحت المشغّل الأول في العالم لطائرة الإيرباص A350-900، بينما يسلّط التصميم الرابع الضوء على إنجازين للقطرية في عام 2017، وهما مرور 20 عامًا على إطلاق عمليات الخطوط الجوية القطرية، وفوز القطرية بجائزة أفضل خطوط طيران في العالم من سكاي تراكس للمرة الرابعة.

وقال سعادة السيد أكبر الباكر، الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية: “تفتخر القطرية بالاحتفال بمناسبة مرور 20 عامًا على إطلاق عملياتها عبر مشاركة هذه الطوابع البريدية الرمزية مع المواطنين والمقيمين في دولة قطر. وتحتفل هذه الطوابع بخطط التوسّع الاستثنائية للقطرية منذ نشأتها، حيث تعدّ أسرع شركة طيران نموًا في العالم”.

وأضاف سعادة السيد الباكر: “هذه الطوابع البريدية التذكارية تعبّر عن مدى فخرنا بأننا الناقل الوطني لدولة قطر وبتحقيق العديد من الإنجازات الكبرى خلال فترة قصيرة من الزمن. ولا توجد وسيلة أفضل لاستعراض إنجازاتنا خلال العقدين الماضيين من إصدار هذه الطوابع التاريخية بالتعاون مع بريد قطر، ونتمنى لهذه الطوابع أن تصل إلى جميع الأماكن على شبكة وجهاتنا”.

من جهته، قال السيد فالح النعيمي، رئيس مجلس الإدارة والعضو المنتدب لشركة بريد قطر: “يأتي التعاون مع الخطوط الجوية القطرية في إصدار هذه الطوابع البريدية من أجل الاحتفال بدولة قطر وبناقلتها الوطنية الحائزة على تصنيف خمس نجوم. ويسرّ بريد قطر المشاركة في إصدار هذه الطوابع التي تحتفل بمرور 20 عامًا على تأسيس الخطوط الجوية القطرية، والتي ستصبح جزءًا من تاريخ دولة قطر”.

وأصدر بريد قطر ما مجموعه 160 ألف طابع بريدي، حيث سيباع كل واحد منها بـ5 ريالات. ويعد بريد قطر المزود الوطني للخدمات البريدية في دولة قطر منذ تأسيسه في عام 1950. ويشغّل بريد قطر 29 فرعا منتشرا في مختلف الأماكن في دولة قطر، حيث تتعامل هذه الأفرع مع مختلف العمليات البريدية المحلية والدولية، بما في ذلك الخدمات البريدية الحكومية.

Previous ArticleNext Article

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *