Interviews for new jobs 1 2334

Interview of applicants for new jobs will begin soon: Ministry of Education

Doha: The Ministry of Education and Higher Education is currently completing the screening process of more than 37,000 job applications from various nationalities inside and outside Qatar.
A source told Al Sharq newspaper that the ministry will start the interview of those who have been chosen in the next phase, which extends until the end of February.

The source said that about 800 teachers and administrators will be recruited for the next academic year 2018-2019, and from 37,000 job applications they have excluded all applicants, who did not possess required academic qualifications.

التعليم تعلن عن موعد عقد المقابلات الشخصية للمتقدمين لوظائفها

تستكمل وزارة التعليم والتعليم العالي، أعمال فرز أكثر من 30 ألف طلب توظيف مقدم من مختلف الجنسيات العربية داخل وخارج دولة قطر، على أن يتم بعدها مرحلة عقد المقابلات الشخصية (فبراير المقبل)، لمن وقع عليه الاختيار سواء داخل أو خارج الدولة.

وكانت الوزارة قد أعلنت عن فتح باب التقديم للوظائف الشاغرة (تعليمية وإدارية وفِي مجال التربية الخاصة) للعام الدراسي المقبل 2018/2019، وسيتم استبعاد كل من لم يحصل على مؤهل جامعي غير متخصص في التربية، حيث أن التعيينات الجديدة فقط لحاملي مؤهل جامعي تخصصي في التربية، أو تخصصات موازية من كلية الآداب، شريطة الحصول على دبلوم في التربية، وما دون ذلك يعتبر لاغِ.

Previous ArticleNext Article

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *