Flower arrangement contest 1 1182

Bedaya holds flower arrangement contest

DOHA: Bedaya Center for Entrepreneurship and Career Development (Bedaya Center), a joint initiative by Qatar Development Bank and Silatech, in collaboration with “L’ETO café,” recently launched a competition for the best flower arrangement for local entrepreneurs working in the field of floristry.

The competition started on January 1 and will run till 12. The competition is open to participants who own this business for at least six months with either a commercial registration or a licence to conduct domestic business (work from home).

To take part in the competition, participants can upload photos of previously done arrangements on the dedicated website- https://www.surveymonkey.com/r/leto-flowers. All photographs must be submitted latest by January 12.

Following the submission, four candidates will be short-listed for the finals to attend a workshop to brief them about L’ETO café, which is hosting the competition and the concept behind it to ensure that the submitted flower arrangements for the competition are in line with the café’s concept.

Each participant will be granted a week-long opportunity to display his/her arrangements at L’ETO table where guests and customers can vote to select the winning candidate. The winning entry will be granted a month contract for supplying L’ETO café with flower arrangements.

On this occasion, Reem Al Sowaidi, General Manager of Bedaya Center, said: “Floristry profession is a common occupation among local entrepreneurs, especially women. From our side, we do our best to support local projects to put them on the right track by providing them with a unique experience and opportunity to showcase their products at one of the leading coffee houses in town — L’ETO Café where guests and judges can assess their arrangements and select the winner from the finalists.”

“By joining hands with L’ETO café, we were able to give one local entrepreneur the opportunity to be awarded with a one-month contract to supply them with follower arrangements. At the same time, other participating entrepreneurs will get a motivation to improve their performance to put the line with competition with their peers in this sector” she concluded.

Salem Al Athba and Hassan Al Maadid, owners of L’ETO café in Qatar while expressing their happiness in partnering with Bedaya Center said: “This kind of initiative is aimed to support local entrepreneurs by providing them an opportunity to highlight the best of all participants and give them an overview about the nature of their work so that they can compete in the local market. We are pleased to be a part of this innovative initiative and we look forward to working with Bedaya in future as well.”

مركز بداية يطلق مسابقة تنسيق الزهور

أطلق مركز بداية لريادة الأعمال والتطوير المهني بالتعاون مع “لتو” كافيه مسابقة تنسيق الأزهار لأصحاب المشاريع المحلية خلال الفترة الممتدة من 1 يناير وحتى 12 يناير 2018.

من شروط المسابقة أن يكون المشروع المشارك قائم منذ 6 أشهر إلى عامين، وأن يملك سجلا تجاريا أو رخصة عمل منزلية، وأن يرسل المشروع المشارك نماذج من أعماله السابقة على الرابط التالي https://www.surveymonkey.com/r/leto-flowers، علماً أن آخر موعد لاستلام النماذج هو 12 يناير 2018.

بعد ذلك سيتم إختيار ٤ مشاركين للتأھل للمرحلة النهائية حيث يتم تقديم ورشة عمل لإطلاعهم على المقهى الذي تعقد به المسابقة وشرح ھويته لضمان تناغم الورود المنسقة مع المفهوم الكامن خلفه، كما سيتم إعطاء كل مشارك فرصة لتنسيق وعرض الزهور على طاولات “لتو” لمدة أسبوع كامل، وسيقوم عملاء المقهى بالتصويت إسبوعياً لاختيار الفائز، والذي سيحصل على عقد لتوفير الزهور لمدة شهر كامل!

في هذه المناسبة قالت السيدة ريم السويدي، مدير عام مركز بداية:” تعتبر مهنة تنسيق الأزهار من المهن الشائعة في أوساط المشاريع المحلية وخصوصاً النسائية، وبدورنا نقوم بدعم المشاريع المحلية لوضعهم على الطريق الصحيح من خلال توفير تجربة مميزة لهم، ليتم عرض منتجاتهم في كافيه “لتو” ليتمكن الحكام وزوار الكافيه من تقييم تلك المنتجات واختيار الفائز من المشاريع النهائية”.

وأضافت:” من خلال التعاون مع كافيه “لتو” استطعنا أن نعطي فرصة لأحد المشاريع المحلية المشاركة للفوز بعقد توريد لمدة شهر، وحافزاً للمشاريع الأخرى أن يحسنوا من أدائهم للارتقاء بتجربتهم في هذا المجال مما يضعهم على خط المنافسة مع أقرانهم في هذا القطاع”.

من جانبهما عبرا السيد سالم العذبة والسيد حسن المعضادي مالكي كافيه “لتو” في قطر عن فخرهما بالمشاركة مع مركز بداية في مبادرته الهادفة الى دعم رواد الأعمال في الدولة من خلال توفير فرص مثل هذه المسابقة من شأنها أن تبرز أفضل ما لدى المشاركين، لإعطاء فكرة عن طبيعة عملهم والمنتجات المميزة التي يقدمونها والتي تمكنهم من المنافسة في السوق المحلي، آملين بإستمرارالتعاون مع المركز في الفعاليات المستقبلية.

Previous ArticleNext Article

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *