‘Above Politics’ 0 64

QRC’s humanitarian work ‘above politics’

QRC’s humanitarian work ‘above politics’
Qatar Red Crescent has called for the dissociation of humanitarian action from political matters, stressing at the same time that the accusations against one of its employees are baseless. In a statement yesterday it stressed that it is a neutral and independent humanitarian organisation operating in Qatar and internationally. It provides disaster relief assistance, healthcare services and other services to those affected by humanitarian crises. The statement pointed out that QRC pays special attention to obliging its employees and volunteers to the highest professional standards in humanitarian work, especially with regard to its impartiality, independence and integrity.

الهلال الأحمر القطري يدعو إلى تنحية العمل الإنساني عن الأمور السياسية

دعا الهلال الأحمر القطري بشدة إلى تنحية العمل الإنساني عن الأمور السياسية، مؤكدا في الوقت نفسه على أن الاتهامات الموجهة إلى أحد موظفيه لا أساس لها من الصحة.

وشدد الهلال الأحمر، في بيان له اليوم، على أنه منظمة إنسانية محايدة ومستقلة، تعمل في قطر وعلى الساحة الدولية، وتختص بتقديم المساعدات الإغاثية في حالات الكوارث، وتقديم خدمات الرعاية الصحية، وخدمات أخرى للمنكوبين في الأزمات الإنسانية.

ونوه البيان بأن الهلال الأحمر القطري يعنى عناية خاصة بإلزام موظفيه والمتطوعين لديه بأعلى المعايير المهنية في العمل الإنساني، خاصة فيما يرتبط بحياد واستقلالية ونزاهة الهلال الأحمر القطري.

 

Previous ArticleNext Article

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *