70th anniversary 0 120

Concert to celebrate 70th anniversary of Universal Declaration of Human Rights today

The Cultural Village Foundation- Katara is set to organise a concert held under the celebration of the 70th anniversary of the Universal Declaration of Human Rights today held with the cooperation of the National Human Rights Committee and the office of the United Nations High Commissioner for Human Rights and Qatar Philharmonic Orchestra.

The concert that shall take place at 8 pm at Katara’s Opera House is scheduled to entail a short film prepared by Qatar Foundation for Social Work on the services of Shafallah Center in the field of integrating people with disabilities into society. In addition to a performance by Qatar Philharmonic Orchestra comprising of musicians like; Marcel Khalife, Nasser Sahim, Wael bin Ali, and Dana Al-Fardan.

Last Friday and Saturday, the Cultural Village Foundation- Katara witnessed a number of events in the celebration of the 70th anniversary of the Universal Declaration of Human Rights, which is scheduled to run until today. Stating a few events, folkloric performances took place at Katara’s Amphitheatre held under the Cultural Diversity Festival which is sought to be organised by Katara in cooperation with the Unesco office in Doha.

Audiences enjoyed distinctive folkloric performances from: Algeria, China and Macedonia. Additionally, Katara Fine Art Symposium saw the participation of 30 artists, amongst them 12 Qatari artists and 8 artists from; Algeria, Iraq, Sudan, Pakistan, Egypt, Syria, Senegal, and India.

The National Committee for Human Rights has participated with a number of activities, notably: drawing and colouring activities for children. Furthermore, the committee were responsible of distributing books that contained reports on the unceasing efforts of the State of Qatar in promoting human rights, and allotting gifts to the audiences.

The office of the United Nations High Commissioner for Human Rights participated with a children’s corner that included: artistic workshops, a playground and reading area. On the occasion of the celebration, participants also took pictures with the global hashtags launched by the UNHCR, as Qatar is part of these global celebrations along with a large number of individuals from around the globe.

فعاليات متنوعة في كتارا لتعزيز ثقافة حقوق الإنسان

تتواصل بالمؤسسة العامة للحي الثقافي كتارا فعاليات احتفالية الذكرى السبعين للإعلان العالمي لحقوق الإنسان، بالتعاون مع اللجنة الوطنية لحقوق الإنسان ومركز تدريب وتوثيق الأمم المتحدة في مجال حقوق الإنسان وأوركسترا قطر الفلهارمونية.

وسيتضمن الحفل الذي سينطلق مساء الأحد في دار الأوبرا بكتارا عرض فيلم قصير من إعداد المؤسسة القطرية للعمل الاجتماعي حول خدمات مركز الشفلح في مجال دمج الأشخاص ذوي الإعاقة في المجتمع. إلى جانب عرض موسيقي بإمضاء مرسال خليفة وناصر سهيم ووائل بن علي ومركز الشفلح.

وكان الحي الثقافي كتارا قد شهد أمس الجمعة انطلاقة عدد من الفعاليات ضمن احتفالية الذكرى السبعين للإعلان العالمي لحقوق الإنسان والتي تستمر من 8 إلى 10 ديسمبر الجاري، منها العروض الفلكلورية على المسرح المكشوف ضمن مهرجان التنوع الثقافي الذي تنظمه كتارا بالتعاون مع مكتب اليونسكو في الدوحة.

وتفاعل الحضور مع اللوحات الفلكلورية المميزة لكل من الجزائر والصين ومقدونيا، حيث أشادوا بها وبما شكلته من نوافذ ثقافية جميلة للاطلاع على الإرث الفلكلوري لهذه الدول بما من شأنه أن يمد جسور التواصل والالتقاء بين الثقافات والشعوب.

كما جذب سمبوزيوم كتارا للفن التشكيلي مشاركة عدد من الفنانين من بينهم 12 فنانا قطريا و8 فنانين من الجزائر والعراق والسودان وباكستان ومصر وسوريا والسنغال و الهند، حيث رسموا بريشاتهم رؤيتهم لكل ما يرتبط بحقوق الانسان، فجاءت لوحاتهم رسائل في دعم ثقافة حقوق الإنسان وأهمية تعزيزها في المجتمع.

وكانت اللجنة الوطنية لحقوق الإنسان قد شاركت بعدد من الفعاليات من أبرزها أنشطة في الرسم والتلوين للأطفال بالإضافة إلى توزيع كتب تتضمن تقارير بخصوص مساعي دولة قطر في تعزيز حقوق الإنسان، إلى جانب توزيع هدايا على الحضور.

أما مركز تدريب وتوثيق الأمم المتحدة في مجال حقوق الإنسان فقد قدم ركنا مخصصا للأطفال تضمن ورشاً فنية وركنا للألعاب والقراءة.

إلى ذلك، استمتع الحضور أيضاً بنشاط “أضف صوتك” إذ يقومون بتسجيل فيديو يقرأ فيه كل شخص مادة من مواد الإعلان العالمي لحقوق الإنسان بلغته الأم حيث أن الإعلان العالمي لحقوق الإنسان يعد الوثيقة التي تم ترجمتها إلى أكبر عدد من اللغات تصل إلى 500 لغة مختلفة.

Previous ArticleNext Article

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *